Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه روز گذشته ضمن ابراز تأثر از شهادت محیط بانان زنجانی، دستور داد تا رسیدگی سریع و دقیق و کیفر عبرت آموز مجرمان به سرعت انجام شود.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در پیامی از تلاش‌ها و حمایت‌های بی دریغ رئیس قوه قضائیه درباره پیگیری کیفر قاتلان محیط‌بانان زنجانی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بر لزوم حمایت‌های قضائی و حقوقی مناسب از محیط‌بانان تاکید کرد و افزود: حل مسائل محیط زیست کشور و حمایت‌های قضائی و اقتصادی محیط بانان را مستلزم ارائه اقدام‌ها و سیاست‌های ویژه‌ای دانست که دولت و مجلس به منظور اصلاح قوانین موجود باید به آن توجه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری موضوع شهادت محیط بانان زنجانی تصریح کرد: از همه ابزارهای قانونی در مسیر اجرای عدالت در مورد محیط بانان بهره خواهیم برد و تا رسیدگی کامل و احقاق حقوق حقه این محیط بانان شهید کار را دنبال خواهیم کرد.
 

کد خبر 5188056

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی کلانتری سازمان محیط زیست قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرداری وضعیت معابر آیت الله سید ابراهیم رئیسی واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی بانان زنجانی محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد