Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز- سه شنبه- سؤال‌ عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه از وزیر ‌دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت عدم اجرا و اعمال قانون برنامه ششم در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح را بررسی کردند. 

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با قرائت گزارش کمیسیون گفت: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس سوال فوق در جلسه رسمی روز ۶ آبان سال ۹۹ کمیسیون اجتماعی با حضور ۲۱ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سوال کننده و وزیر دفاع بررسی شد که پس از استماع نظرات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر دفاع کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد و مستند به ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش را جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی به هیات رییسه ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در پاسخ به این سوال گفت: از نمایندگان برای فرآیند تصویب بودجه ۱۴۰۰ به ویژه توجهاتی که به موضوعات مختلف نیروهای مسلح علی‌الخصوص معیشت رزمندگان معسر و سایر موضوعات مرتبط با کرامت جامعه شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح تشکر می‌کنم و درخواست می‌کنم به موضوع تأمین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که متأسفانه نقطه ضعف بودجه ۱۴۰۰ بود، عنایت کنند. 

وی درباره علت عدم اجرا و اعمال قانون برنامه ششم در خصوص اعمال فوق‌العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح افزود: بر اساس بندهای (۳) و (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شده است به منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، فوق‌العاده خاصی را به شاغلین دستگاه‌های اجرایی مناطق عملیاتی تقدیم کند. 

وزیر دفاع گفت: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر را براساس تفسیر مضیق از این قانون در این مناطق داریم که باید فوق العاده دریافت کنند، بار مالی آن حدود یک هزار میلیارد تومان است که البته براساس تفسیری که در ۲ دی ماه ۹۹ ابلاغ شده است، آن را مشمول کلیه مستخدمانی که از زمان شروع دفاع مقدس دراین مناطق اشتغال داشته یا دارند، کرده و طبیعتاً تعداد و بار مالی آن بیشتر خواهد بود. 

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه بار مالی پرداخت این فوق العاده ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: مسئول اجرای این قانون، سازمان برنامه و بودجه است نیروهای مسلح و وزارت دفاع پیگیر این درخواست هستند و در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستیم که دستور رسیدگی به سازمان برنامه بودجه را بدهد و با توجه به حوزه اختیارات، در پیگیری‌ها این پیگیری انجام شده است. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: نکته‌ای وجود دارد سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که برای هیچکدام از دستگاه‌ها پول جداگانه‌ای نداده‌ایم، نیروهای مسلح نیز باید از همین پول موجود، خودش آن را پرداخت کند. ستاد کل نیروهای مسلح هم می‌گوید برای اجرای کارهای جاری مثل پرداخت حقوق و اداره نیروهای مسلح و حقوق سرباز با کسری مواجه است و نمی‌تواند این بار مالی را تامین کند. 

 وی با بیان اینکه وزارت دفاع جای رسیدگی به این اختلاف نظر نیست، گفت: بنابراین خواهش کردم به این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه مجلس مثل کمیسیون برنامه و بودجه یا هر اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی دارد، استفاده و به این موضوع رسیدگی کند. متاسفانه اختلاف نظرها حل نمی‌شود و سازمان برنامه و بودجه هم به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند. 

سرتیپ حاتمی در ادامه گفت: نکته راهبردی و بسیار مهم این است که برخی می‌گویند که این نکته روشن و آشکار است و به وزارت دفاع ارتباطی ندارد. اما به عبدالرضا مصری حق می‌دهم، چرا که در قانون تشکیل وزارت دفاع، مسئول بودجه نیروهای مسلح، وزارت دفاع است اما در یک دوره طولانی حدود ۲۵ سال به مرور این اختیار وزارت دفاع عمدتاً در قوانین بودجه به جاهای دیگر منتقل شد. 

 وی تصریح کرد: اگر مجلس می‌خواهد که وزارت دفاع در این موضوعات پاسخگو باشد، اختیارات وزارت دفاع را به وزارت برگردانید. این موضوع خاص کاملا برعهده سازمان برنامه است و من تنها می‌توانم پیگیری کننده باشم. 

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه، فوق‌العاده مناطق جنگی باید از سال ۹۷ پرداخت می‌شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت خدمات کشوری این قانون را ابلاغ کرد و همه دستگاه‌های اجرایی این فوق‌العاده را به افراد پرداخت کردند که در این بین نیروهای مسلح استثنا شده و امروز دولت باید پاسخگوی این تبعیض باشد. 

وی اضافه کرد: وزیر دفاع می‌گوید بودجه این موضوع باید در لایحه سالیانه دیده می‌شد. این موضوع برای سایر دستگاه‌ها نبوده است و فقط این ایراد را به نیروهای مسلح گرفته‌اند من از سال ۹۸ پیگیر این موضوع هستم. نیروهای مسلح نجیب و عزیز ما اهل اعتراض نیستند و حق آن‌ها نباید به خاطر هزار میلیارد تومان ضایع شود. 

مصری، پس از استماع توضیحات وزیر دفاع درباره علت عدم اجرا و اعمال قانون برنامه ششم در خصوص اعمال فوق‌العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح، از پاسخ‌های وی قانع شد و از رییس مجلس خواست موضوع رسیدگی به رفع تبعیض در پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دهد. 

کد خبر 594745 برچسب‌ها وزارت دفاع امیر حاتمی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع امیر حاتمی مجلس شورای اسلامی فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح سازمان برنامه و بودجه قانون برنامه ششم وزارت دفاع دستگاه ها وزیر دفاع بار مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»/ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است

سرلشکر باقری پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را به حمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

سردار سرلشکر محمد باقری , ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران , آجا | ارتش | ارتش جمهوری اسلامی ایران , سپاه پاسداران | سپاه ,

وی افزود: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

باقری با اشاره به اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد، در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته‌ است، خاطر نشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیروها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کارهای پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، گفت: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

سردار سرلشکر محمد باقری , ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران , آجا | ارتش | ارتش جمهوری اسلامی ایران , سپاه پاسداران | سپاه ,

سرلشکر باقری در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و قطعاً این طرح موجب ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228159 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم