Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از امضای دستور اصلاحیه نقشه مرز‌های دریایی لبنان و فلسطین اشغالی که بر حقوق کامل لبنانی‌ها تاکید دارد، میشل عون اعلام کرد که در این پرونده به اسرائیلی‌ها باج نمی‌دهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دستور اصلاح نقشه مرز‌های دریایی میان این کشور و فلسطین اشغالی را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این طرح لبنان علاوه بر ۸۶۰ کیلومتر در منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی خواستار پس گرفتن حق خود در ۱۴۳۰ کیلومتر مربع نیز هست.

در همین راستا «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که ما هرگز در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی با اسرائیل باج نمی‌دهیم.

میشل عون گفت، آیا اگر کارشناسان علوم دریایی در جنوب و شمال درباره مساحت متعلق به لبنان در این منطقه نظر بدهند اسرائیلی‌ها قبول می‌کنند؟ مسئله مرز‌های دریایی در چارچوب حاکمیت لبنان است و من قبلا نیز گفتم که اسرائیلی‌ها با شروط خاص خود پای میز مذاکره آمده‌اند، آن‌ها می‌خواستند چیزی را که قصد تحمیل آن را داشتند ما بپذیریم یا اینکه مذاکرات باید متوقف شود. اما این باج‌خواهی است و ما هرگز زیر بار آن نمی‌رویم.

اما منابع آگاه لبنانی گزارش دادند که «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور مخالف اصلاح نقشه مرز‌های دریایی است؛ چرا که معتقد است این امر موجب شود تا لبنان زمان بیشتری را از دست بدهد و در نتیجه نمی‌تواند از ثروت‌های گازی خود در دریا استفاده کند.

منابع وابسته به حریری تاکید کردند که اگر او نخست وزیر بود هرگز فرمان اصلاحیه در نقشه مرز‌های دریایی را امضا نمی‌کرد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری لبنان درباره انجام تحقیقات جنایی و حسابرسی به سپرده‌های بانکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است این اقدامات مانعی در برابر تشکیل دولت جدید ایجاد کند اظهار داشت، هیچ معامله‌ای درباره این مسئله وجود ندارد و انجام تحقیقات کیفری به معنای لجبازی نیست؛ بلکه این موضوع کاملا لازم است. اول از همه به این خاطر که لبنانی‌ها حق دارند بدانند پولشان کجا گم شده و چه عواملی موجب فروپاشی اقتصادی کشور شده است.

وی افزود، همچنین در وهله دوم لازم است به جامعه بین‌المللی نشان دهیم که در انجام اصلاحات جدی هستیم و پرداختن به این امور یکی از مفاد ابتکار فرانسه است و ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد.

این در حالی است که سعد حریری در تلاش برای به تعویق انداختن تحقیقات مربوط به حساب‌های بانکی است.

از سوی دیگر منابع ریاست جمهوری درباره علت اصلی عدم تشکیل دولت تاکید کردند که نخست وزیر مکلف تنها کسی است که این دلایل را می‌داند و فاش نمی‌کند؛ اما خود او همچنین به خوبی می‌داند که سفرهایش به خارج از کشور ارتباط زیادی به پرونده تشکیل دولت نداشت. حریری می‌گوید قصد تشکیل دولت دارد، اما از زمان به عهده گرفتن ماموریت تشکیل کابینه هیچ اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است.

از طرف دیگر سعد حریری شب گذشته با انتشار توییتی اعلام کرد که قصد دارد فردا چهارشنبه به دعوت «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه راهی مسکو شود.

در این دیدار قرار است سعد حریری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و شماری از مقامات این کشور دیدار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترسیم مرزهای دریایی سعد حریری فلسطین اشغالی نقشه مرز های دریایی تشکیل دولت سعد حریری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • بلینکن وارد چین شد
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود