Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ایلام در غرب ایران یکی از مناطق محروم کشور شناخته می‌شود که به دلیل عدم زیرساخت‌های ارتباطی مناسب از توسعه عقب افتاده است.

این استان کوهستانی دارای جاده‌های پرپیچ و خم زیادی است که در سال‌های اخیر، توسعه راه‌های استان در دستور کار مسئولان بوده ولی هنوز بسیاری از پروژه‌های راهسازی استان به دلیل بی توجهی به سرانجامی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون بسیاری از پروژه‌های راهسازی استان یا تعطیل شده و یا به دلیل نبود اعتبار به کندی پیش می‌روند، بسیاری از پیمانکاران حوزه راه استان نیز هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی متاسفانه در سفرهای مختلف به استان وعده‌های فراوانی برای حل مشکلات پروژه‌های راهسازی استان داده‌اند که تاکنون هیچکدام عملی نشده است.

تونل کبیرکوه به عنوان عظیم‌ترین پروژه راهسازی استان سال هاست به دلیل نبود اعتبار به کندی پیش می‌رود و وعده‌های مسئولان برای تزریق اعتبار به این پروژه عملی نشده است.

پروژه‌های زیرساختی دیگر مثل چهاربانده کردن مسیر ایلام-مهران به دلیل اعتبار به کندی پیش می‌روند، در حالی این پروژه به عنوان مسیر اصلی زائران اربعین شناخته می‌شود.

محور ایلام - سرابله - حمیل به طول ۷۸ کیلومتر سال هاست به علت کمبود اعتبارات عملیات راهسازی در آن به کندی انجام می‌شود.

پروژه‌های متعدد دیگر در حوزه راه روستایی و اصلی در استان متاسفانه هنوز با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کنند و علاوه بر این وعده‌های وزارت راه و شهرسازی برای شروع عملیات پروژه‌های مهم مثل ساخت آزادراه و راه آهن در استان محقق نشده است.

در حوزه مسکن نیز طرح مسکن ملی در استان هنوز وارد فاز اجرایی نشده و معلوم نیست این طرح چه سرنوشتی در استان پیدا خواهد کرد.

دیدار استاندار ایلام با وزیر راه و شهرسازی

روز گذشته محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی به پروژه‌های راهسازی استان شد و بیان کرد: راه آهن یکی از مطالبات دیرین استان بوده و مردم ایلام خواستار عملی شدن این خواسته مهم هستند.

وی با عنوان این مطلب که شنیدن صدای سوت قطار در ایلام پایانی بر دو دهه مطالبه گری ایلامیان در خصوص این زیرساخت مهم ارتباطی است، اظهار کرد: امیدواریم که تا پایان دولت شاهد اقدام اساسی در اجرای فاز اول این پروژه مهم باشیم.

نوذری در ادامه خواستار پرداخت مطالبات پیمانکاران و تسریع در تکمیل تونل کبیر کوه شد و گفت: همچنین لازم است دولت در خصوص تزریق و تخصیص اعتبارات تکمیل پروژه‌های مسیر اربعین استان از جمله حمیل به ایلام، صالح آباد، مهران و دهلران و … اهتمام لازم را داشته باشد.

وی در ادامه پیگیری اخذ ماده ۲۳ تکمیل مسیر بدره به لومار از سمت قاضی خان، مسیر حمیل به ایلام و مسیر قلاجه به ایوان، تکمیل واریانت چشمه چاهی و محور سرتنگ شباب، تکمیل زیرساخت‌های پایانه برکت شد.

اختصاص اعتبار طرح اقدام ملی مسکن در استان و اختصاص اعتبار برای زیرساخت‌های واحدهای مسکن مهر در استان و همچنین تکمیل برج هنر ایلام از دیگر مطالبات استاندار ایلام از وزیر راه و شهرسازی بود.

نوذری در پایان تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های مهم استان تا پایان دولت عنوان کرد و گفت: در این میان پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص مساعدت لازم برای تکمیل این طرح‌ها را داشته باشد.

بی توجهی به پروژه‌های راهسازی استان ایلام

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر هفته خبر تلخ حوادث مرگبار و تصادفات خونین در استان شنیده می‌شود که بخشی از تصادفات به دلیل جاده‌های غیراستاندارد استان است.

علیرضا پوراحمد افزود: متاسفانه زیرساخت‌های ارتباطی استان در سایه بی توجهی‌ها توسعه پیدا نکرده و هنوز در بسیاری از محورهای استان نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با اشاره به وعده‌های سال‌های گذشته برای ایجاد بزرگراه، آزادراه و خط ریلی در استان محقق نشده است، افزود: طبق آمارهای رسمی، ۶۵ نقطه حادثه ساز در مسیرهای مواصلاتی استان شناسایی شده است.

محرومیت استان از راه آهن و زیرساخت مناسب جاده‌ای

نماینده مردم ایلام در مجلس نیز اظهار کرد: در سال جاری ۲۹۵ میلیارد تومان در تلفیق بودجه برای راه آهن استان در نظر گرفته شده است.

علی اکبر بسطامی افزود: همچنین در برنامه ششم توسعه صراحتاً اعلام شده که استان‌های نفتی باید به راه ریلی دسترسی پیدا کنند که ایلام، فاقد راه ریلی است.

وی با اشاره به محرومیت استان از راه آهن و زیرساخت مناسب جاده‌ای، نداشتن یک کیلومتر آزادراه، مناسب نبودن وضعیت جاده‌های ورودی استان از سمت استان‌های همجوار، حجم بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای، خواستار پیگیری و تسریع در اجرای طرح‌های زیرساختی و جاده‌ای استان شد.

تسریع در اجرای طرح راه آهن اندیمشک - دهلران به مهران، آغاز عملیات اجرایی آزادراه نجف - پل زال به چیلات، چهارخطه کردن جاده مهران به دهلران و اندیمشک، احداث زیرگذر تقاطع کنارگذر شهر دهلران به سمت روستای فرخ آباد از دیگر پروژه‌های مورد نیاز استان است.

اتمام عملیات جاده حمیل به ایلام، بهسازی و تسطح مسیر حمیل تا سرابله، فاز دوم تونل آزادی، اتمام جاده چشمه چاهی به سیروان، کنارگذر ایوان و ایجاد کمربندی ورودی ایلام از ابتدای هفت چشمه به صالح آباد از مهمترین طرح‌های راهسازی استان است که نیازمند توجه هستند.

آمارها نشان می‌دهد ۹۵ درصد ترددهای صورت گرفته از استان با توجه به نبود مسیرهای دریایی و ریلی از طریق زمینی انجام می‌شود که همین موضوع اهمیت ایمنی راه‌ها را دوچندان می‌کند.

کد خبر 5188069

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی ایلام وزارت راه و شهرسازی ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی اردبیل مجلس شورای اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا گرگان پروژه های راهسازی استان وزارت راه و شهرسازی جاده ای راه آهن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد

امتداد - معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 2250 میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در روز سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ – در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.
دکتر اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ  ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • (عکس) شاهکار جنجالی راهسازی؛ تیر چراغ برق وسط جاده کمربندی دهلران به اندیمشک!
  • شاهکار جنجالی راهسازی؛ تیر چراغ برق وسط جاده
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان