Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:55:26 GMT

وزیر نیرو: ساخت سد لاستیکی در اولویت تخصیص اعتبار است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۳۶۸۸

وزیر نیرو: ساخت سد لاستیکی در اولویت تخصیص اعتبار است

به گزارش ایرنا ، رضا اردکانیان روز سه شنبه  در مراسم افتتاح ویدئوکنفرنسی سد لاستیکی لاریم شهرستان جویبار مازندران افزود : یکی از مفیدترین سازه ها در عرصه مهندسی آب ، سد های لاستیکی هستند چون در مکان هایی که احداث می شوند ، بسیار مفیدند.

وی با بیان این که تامین آب کشاورزی منطقه ، توسعه گردشگری ،  کنترل تداخل آب شور با آب شیرین سواحل دریای خزر و از همه مهم تر  بازچرخانی پساب آب کشاورزی از مزایای سدهای لاستیکی روی رودخانه های منتهی به سواحل دریای خزر است ، تاکید کرد : به همین دلیل وزارت نیرو از طرح های مطالعاتی و ساخت سد لاستیکی در شمال استقبال ویژه می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو گفت : امروز جمع آوری آب های  سطحی در مازندران بسیار مهم است و به جای این که طرح های انتقال آب را داشته باشیم ،  سد های لاستیکی را بیشتر بسازیم.

اردکانیان با اعلام این که ساخت سد « زارم » شهرستان ساری هم طبق برنامه در حال پیشرفت است ، ابراز امیدواری کرد که بزودی آیین کلنگ زنی آن آغاز شود.

 سد لاستیگی « لاریم » شهرستان جویبار در استان مازندران  همسو با اجرای پویش هرهفته الف_ب_ایران امروز  سه‌شنبه با حضور ویدئو کنفرانسسی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

این سد با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال قابلیت تنظیم چهار میلیون متر مکعب آب را دارد و می تواند در زمان بهره برداری اشتغال منطقه را تا ۲ هزار نفر افزایش دهد.
این سد لاستیکی علاوه بر تامین آب برای چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری دشت لاریم ، از تداخل آب شیرین رودخانه با آب شور دریا در فصول کم آبی جلوگیری می کند و ظرفیت باز چرخانی پساب کشاورزی را نیز دارد.

سد لاریم با توجه به واقع شدن در منتهی الیه رودخانه سیاهرود ، فضای مناسبی را برای ایجاد ظرفیت گردشگری آبی هم فراهم می کند.

سد لاریم سومین سد لاستیکی مازندران است که از سال ۹۸ تاکنون افتتاح می شود. پیش از این سد لاستیکی پازوار بابل و ولیک رود فریدونکنار در هفته شانزدهم پویش هر هفته الف - ب - ایران در سال ۹۸ افتتاح شده بود.

تکمیل سد لاریم تا پیش از پایان فعالیت دولت دوازدهم یکی از اولویت های بخش آب مازندران بود که اعتبار مورد نیاز آن در سفر مرداد ماه سال گذشته معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان تامین شده بود.

دکتر محمدباقر نوبخت در سفر خود ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای طرح‌های آب‌رسانی مازندران اختصاص داده بود که ۲۵ میلیارد تومان آن برای تکمیل چهار سد لاستیکی در دست از جمله سد لاریم جویبار بود.

استان مازندران دارای ۲ سد بزرگ شهید رجایی ساری و البرز در سوادکوه و ۶ سد کوچک با ظرفیت ذخیره ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

۲۰ درصد از آب کشاورزی استان مازندران از طریق سدها و آب بندان ها و بقیه از آب‌های سطحی و زیر زمینی تأمین می‌شود.
مازندران ۴۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه بیش زا هفت میلیون تن محصول از آن برداشت می‌شود.

برچسب‌ها مازندران رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران رضا اردکانیان وزارت نیرو مازندران رضا اردکانیان وزارت نیرو اخبار کنکور سد لاستیکی سد لاریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این طرح گفت: برای تکمیل طرح اعتبارات قطره چکانی پاسخ نمی‌دهد و نیازمند تخصیص اعتبار ملی بیشتر بویژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی است.   فلاحی در جمع مشاوران و پیمانکاران طرح رانش محور ماربره به صالح آباد افزود: گرانیگاه ما در استان اربعین است و مرز بین المللی مهران در ایام اربعین پر حجم‌ترین تردد‌ها در مقایسه با سایر مرزهارا دارد و باید بییشتر دیده شود.   پیمانکار طرح رانش محور ماربره به صالح آباد عنوان کرد: برای اجرای این مسیر ۲۱۵ کیلومتری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.   مسیر ایلام به مهران یکی از پر ترافیک‌ترین مسیر ارتباطی با حجم تردد حدود ۳ میلیون نفر در اربعین است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • ۲۱۱ طرح سفر اول رییس جمهور به استان سمنان افتتاح شده است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران