Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:14:19 GMT

سرویس و راه‌اندازی غیر اصولی کولر آبی و خطر برق‌گرفتگی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۳۷۵۱

سرویس و راه‌اندازی غیر اصولی کولر آبی و خطر برق‌گرفتگی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرارسیدن گرمای زودهنگام در سال جاری مردم را به سمت استفاده از وسایل سرمایشی به‌ویژه کولر آبی کشانده است.

هر ساله هم‌زمان با افزایش دمای هوا شهروندان اقدام به نصب یا سرویس کولرهای آبی می‌کنند که این امر شاید در وهله نخست کار ساده ای به نظر برسد، اما در واقع هر گونه اهمال و بی احتیاطی با جان اشخاص در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دلیل اتصال مستقیم کولرهای آبی به برق و همچنین وجود آب که رسانای خوبی برای جریان برق است، احتمال برق‌گرفتگی افراد هم بالاست که این موضوع رعایت نکات ایمنی در زمان راه‌اندازی این نوع کولرها را دوچندان می‌کند.

با توجه به احتمال خطر برق‌گرفتگی هنگام سرویس و راه‌اندازی کولر آبی منازل، بهتر است برای انجام این کار از افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز کمک گرفته و از قطع کامل برق کولر اطمینان حاصل کرد.

هنگام سرویس مجدد کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.

همچنین نصب فیوز مناسب در کولرها ضروری است. شهروندان باید توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌ها می تواند خطرآفرین باشد.

تجهیز ساختمان به سیستم ارت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق، از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولرهای آبی است .

شهروندان باید مراقب باشند هنگام سرویس سالیانه کولر،آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق‌گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.

 کولر باید در محل بیرون از منزل مانند پشت‌بام و بالکن نصب شده و دقت شود در مکان‌های امن که خطر سقوط نداشته باشد و با فاصله از دودکش‌ها نصب شود.

نصب سایبان هم از اقدام‌هایی است که مردم می‌توانند برای خنک شدن کولر، تبخیر نشدن آب کولر و بهینه شدن مصرف برق در منازل خود انجام دهند.

برپایه این گزارش، وسایل سرمایشی از جمله مواردی است که میزان مصرف برق را به شدت افزایش می‌دهد، بنابراین مردم باید در استفاده از این وسایل دقت کافی را به عمل آورند تا مشمول هزینه های گزاف برق نشوند.

خاموش کردن این وسایل در مواقع غیرضروری و نبودن در محل زندگی یا محل کار، از جمله راهکارهای کاهش هزینه برق است.

همچنین تعویض به موقع وسایل مستعمل و نیز پوشال‌های کولرهای آبی کمک موثری در این زمینه است. باز نگذاشتن در و پنجره‌ها هم موجب کاهش مصرف برق در وسایل سرمایشی خواهد شد.

«همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه سالیانه ۲۴ هزار مگاوات برق در سامانه‌های تولید سرما در کشور مصرف می‌شود، گفت: این میزان معادل مصرف چهار کشور افغانستان، ارمنستان، آذربایجان و ازبکستان در نقطه اوج است.

وی افزود: اگر بتوانیم مصرف وسایل سرمایشی را در تابستان هوشمند کرده و مدیریت کنیم، معادل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی صرفه جویی شده است.

حائری بیان‌داشت: در حالی که برای تولید هر مگاوات برق حدود ۷۰۰ یورو سرمایه‌گذاری می‌شود، مدیریت این میزان برق دستاورد بزرگی است که با یک برنامه‌ریزی قابل دستیابی است.

وی ادامه‌داد: هوشمندسازی مصرف برق در دستگاه‌های سرما ساز می‌تواند صرفه‌جویی‌ بزرگی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها همایون حائری کولر گازی افغانستان آذربایجان برق وزارت نیرو شركت‌ توزيع نيروی برق معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو ازبکستان انرژی برق برق امید توسعه ایران توسعه اقتصادی مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همایون حائری کولر گازی افغانستان همایون حائری کولر گازی افغانستان آذربایجان برق وزارت نیرو شركت توزيع نيروی برق ازبکستان انرژی برق برق امید توسعه ایران توسعه اقتصادی مصرف بهینه برق اخبار کنکور وسایل سرمایشی کولرهای آبی برق گرفتگی مصرف برق کولر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه تخریب اظهار کرد: این حادثه در خیابان قزوین خیابان سبحانی عصر امروز _یک‌شنبه، دوم فروردین_ ساعت ۱۷:۳۷ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام و مشاهده کردند در قطعه زمین ۱۰۰۰ متر که با عمق تقریبی چهار متر گودبرداری شده بود، ناگهان دیواره‌های ضلع غربی تخریب می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: دو نفر کارگر در زیر آوار گرفتار می‌شوند و آتش‌نشانان همزمان با عملیات ایمن‌سازی عملیات خاکبرداری و آوار برداری را با ملاحظات ایمنی آغاز، در دقایق اولیه مرد ۵۵ ساله که تابعیت افغان داشت نجات دادند، پس از مدتی تلاش نفر دوم جوان ۲۵ ساله را خارج کردند و به تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: محل به مالکان تحویل داده شد و ساعت ۱۹:۴۵ عملیات به پایان رسید.

کد خبر 746744

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • گاز مناسب برای کولر گازی چیست؟
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود