Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:19:12 GMT

بازداشت یکی دیگر از اعضای لیست انتخاباتی حماس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۳۸۹۵

بازداشت یکی دیگر از اعضای لیست انتخاباتی حماس

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از منابع رسانه ای، نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته به خانه «ناجح عاصی» نماینده فهرست انتخاباتی حماس با شعار «قدس وعده‌گاه ماست» در شهر «بیره» یورش برده و او را بازداشت کردند.

خانواده عاصی تاکید کردند که نظامیان صهیونیست رایانه و برخی دیگر از وسایل شخصی وی را نیز مصادره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علاء حمیدان» سخنگوی فهرست انتخاباتی حماس بازداشت عاصی را به شدت محکوم و تاکید کرد که این بازداشت‌ها بیانگر وحشی‌گری نظامیان اسرائیلی است و هدف از آن ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان به ویژه در آستانه انتخابات است.

حمیدان افزود: دستگیری های پی در پی چندین ساله نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را درهم شکند، این ملت اصیل نقشه های اشغالگران مبنی بر آنکه فلسطین یک مکان مناسب برای طرح ها و پروژه هایش باشد را ناکام خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر لزوم پیشبرد روند دموکراسی و تنظیم ساختار فلسطین، از کشورهای تضمین کننده صلح و اتحادیه اروپا خواست برای توقف این تجاوزات ورود کرده و از روند دموکراسی در فلسطین و جلوگیری از اقدامات اسرائیل برای توقف آن حمایت کنند.

روز دوشنبه هم انجمن اسرای فلسطین اعلام کرد که ۲۵  شهروند فلسطینی در شهر «تقوع» و همچنین «جنین، رام الله، البیره، الخلیل و قدس» توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شدند.

«حسن الوردیان»، از دیگر سران جنبش حماس و یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی فلسطین است که پس از حمله به منزلش در بیت لحم دستگیر شد.

نظامیان اسرائیلی در ۲۶ مارس نیز به مناطق شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش برده و «حاتم قفیشه»، از سران حماس و نماینده سابق شورای قانونگذاری، «عیسی الجعبری»، وزیر دولت محلی در دولت فلسطین و «مازن النتشه» از سران حماس را بازداشت کرده بودند.

پیش از این نیز «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، گفته بود که رژیم صهیونیستی تلاش خواهد که این جنبش پیروز انتخابات آتی فلسطین نشود.

وی افزود: اسرائیل به رهبران حماس در کرانه باختری نسبت به شرکت در انتخابات آتی فلسطین هشدار داده است و شماری دیگر را نیز برای اینکه مانع از پیروزی جنبش در انتخابات شود، دستگیر کرده است.

بدران گفت که سرویس های امنیتی اطلاعاتی اسرائیل با رهبران و چهره های سرشناس جنبش حماس در کرانه باختری تماس گرفتند آن ها را تهدید کردند تا در انتخابات آتی نامزد نشوند یا شرکت نکنند و یا از هیچ لیست انتخاباتی حمایت نکنند.

این عضو ارشد حماس افزود: اسرائیل بسیار تمایل دارد که حماس و جناح های مقاومت در انتخابات پیروز نشوند؛ زیرا آنها را به رسمیت نمی شناسد، به هماهنگی امنیتی اعتقادی ندارد و مذاکره با آنها را نمی پذیرد.

بدران اضافه کرد: رژیم اشغالگر درانتخابات سال ۲۰۰۶ میلادی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از رهبران و سران جنبش حماس را دستگیر کرد که این مساله نشان می دهد آن ها انتخابات را نمی خواهند و تمایل دارند که انشقاق در میان گروه های فلسطینی ادامه یابد.

در همین حال، منابع رسانه ای از جمله در سرزمین های اشغالی هفته جاری فاش کردند که مقام های رژیم صهیونیستی در رایزنی و مذاکره با آمریکایی ها می کوشند تا از پیروزی جنبش حماس در انتخابات آینده فلسطین جلوگیری کنند، رویدادی که برای کسب قدرت نزد بازیگران سیاسی فلسطینی بسیار مهم تلقی شده است.

تارنمای صهیونیستی «والا» شنبه گذشته در این باره اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست وی چند روز پیش در گفت و گوی تلفنی درباره راه های جلوگیری از پیروزی جنبش حماس در انتخابات فلسطین رایزنی کردند تا مانع از پیروزی این جنبش در انتخابات شوند.

این تارنمای خبری نوشت که وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا توافق کردند که اسرائیل در مسیر برگزاری انتخابات آینده فلسطین سنگ اندازی نکند، با این وجود،  نگرانی خود را از اختلاف ها و چند دستگی داخلی در «جنبش فتح»، حزب «محمود عباس» (ابومازن)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که منجر به تضعیف این تشکل و هموارسازی راه برای پیروزی حماس در انتخابات می شود را ابراز کردند.

بر پایه ادعای والا، بلینکن و اشکنازی اعلام کردند که انتخابات را لغو نخواهند کرد اما مقام های بلندپایه صهیونیست بر این باورند که رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها امیدوارند خود فلسطینی ها انتخابات را به تعویق بیاندازند.

به گفته مقام های رژیم صهیونیستی، وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا از پیروزی احتمالی حماس در انتخابات بسیار واهمه دارند اما برای اینکه متهم به کوشش برای شکست انتخابات نشوند این موضوع را علنی نمی کنند.

بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری این کشور در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد)  و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.  

طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اتحادیه اروپا اسرائیل ایالات متحده آمریکا قدس رژیم صهیونیستی آنتونی بلینکن فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اتحادیه اروپا محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اتحادیه اروپا اسرائیل ایالات متحده آمریکا قدس رژیم صهیونیستی آنتونی بلینکن فلسطین اخبار کنکور انتخابات مجلس قانونگذاری تشکیلات خودگردان فلسطین حماس در انتخابات برگزار خواهد شد رژیم صهیونیستی ریاست جمهوری جنبش حماس مجلس ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس صبح امروز با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار داشت.

هنیه روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت؛ وی همچنین روز گذشته با آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

هنیه در این سفر با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه نیز دیدار کرده است.

کد خبر 6064274 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • «زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • حماس: رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌ بس در غزه
  • استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در نوار غزه