Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل های خط ۲ متروی تبریز خبر داد و گفت: این خط به طول ۲۲.۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مصطفی مولوی فرد» امروز در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز اظهار داشت: در حال حاضر از مجموعه 8 ایستگاه فاز اول پروژه، 5 ایستگاه به موازات حفاری تونل‌ها در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خاطرنشان کرد: حفاری تونل این پروژه توسط دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر 9.5 متر صورت می‌گیرد. 

مولوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج را به طول 7 کیلومتر را حفاری کرده و برای اتمام تونل فاز اول پروژه لازم است 3 کیلومتر دیگر را حفاری کند تا به ایستگاه میدان دانشسرا برسد. TBM دوم نیز با طی حدود 1600 متر از شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و با ادامه حفاری به ایستگاه میدان دانشسرا ختم خواهد شد.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی دستگاه ها در طی ماه های گذشته گفت: پیش از این TBM از طرف غرب حفاری می کرد که بعلت تعمیرات اساسی دستکاه و یک سری کارهای ایستگاه توقفی داشته خدا را شکر امروز حفاری مسیر را بدون توقف و تعمیرات کلی حفاری را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: فاز سوم تونل این پروژه (از شهرک باغمیشه تا میدان بسیج) نیز پس از اتمام عملیات حفاری یکی از دستگاه‌های حفار موجود، اجرا خواهد شد.

مولوی در خصوص مشکلات قراردادی پیمانکار این پروژه گفت: مشکل قراردادی پیمانکار خط ۲ که از بدو شروع این پروژه وجود داشت با تلاش و پیگیری دو ساله مجموعه سازمان قطار شهری اواخر سال ۹۹ حل شد و امیدوارم پیمانکار دیگر مشکل مالی برای انجام کار نداشته باشد.

وی در خصوص ویژگی های این خط اظهار کرد: خط 2 قطار شهری تبریز به طول 22.4 کیلومتر و دارای 20 ایستگاه است. این خط به صورت شرق-غربی بوده و از شهرک قراملک پس از طی خیابان‌های آخونی، قره‌آغاج، گجیل و بازار دارای ایستگاه تبادلی با خط 1 و 3 قطار شهری در کهنه میدان است. 

مولوی افزود: مسیر خط 2 پس از این محدوده به سمت خیابان عباسی، میدان شهید فهمیده، شهرک باغمیشه، نصر و مرزداران امتداد یافته و در انتها به میدان بسیج (نمایشگاه بین‌المللی) ختم می‌شود. ادامه این خط به ایستگاه راه آهن میانه-تبریز واقع در جنوب شهرک خاوران خواهد رسید. این خط دارای میزان مسافر روزانه 490 هزار در افق برنامه‌ریزی شده طرح خواهد بود.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: مولوی فرد قطار شهری سازمان قطار شهری قطار شهری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران دارای بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی واقع در خیابان اسکندری جنوبی گفت:در بین ۱۰ کلان شهر دنیا، بالاترین میزان ایستگاه‌ها را داریم، زیرا ناایمنی‌های بسیاری در شهر وجود دارد و ما مجبور به ایجاد ایستگاه جدید هستیم.

قدرت اله محمدی افزود: اگر همه مردم و ارگان‌ها به اهمیت ایمنی پی ببرند و مسائل ایمنی را در محل کار و زندگی خود رعایت کنند ما کمتر به ساخت ایستگاه جدید روی می‌آوریم، اما برای اینکه یک ثانیه زودتر به حادثه برسیم مجبور به ایجاد ایستگاه جدید هستیم تا جان و مال مردم را حفظ کنیم.

آقای محمدی بااشاره به اینکه سازمان آتش نشانی بیشتر از ۳۰ نوع خدمت رایگان به مردم ارائه می‌دهد گفت: کار سازمان به اطفای حریق محدود نمی‌شود و امیدوارم نیرو‌های آتش نشان ۲۴ ساعت در شیفت خود را بخوابند و هیچ حادثه‌ای در شهر رخ ندهد که نیاز به حضور ما باشد.

شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: از اهداف مهم مدیریت شهری برنامه ریزی برای ارتقای ایمنی شهر است.

سید محمد موسوی با اشاره به اینکه بیشترین ساختمان‌های ناایمن را در منطقه ۱۱ تهران داریم افزود:ساختمان‌هایی که در طول سال دو دهه گذشته در حاشیه اتوبان نواب ساخته شده اند، به علت نداشتن پایان کار آتش نشانی نتوانستند سند دریافت کنند و برای حل این مشکل و ارتقای سطح ایمنی منطقه به این نتیجه رسیدیم که یک ایستگاه آتش نشانی مدرن در منطقه احداث شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • پیشرفت ۶۳ درصدی اجرای فیبررسانی به روستاهای گلباف
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • تهران دارای بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای
  • پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری بین شهری آغاز شد
  • ◄ فیلم| سقوط دیزل به دره در راه آهن ناحیه تهران/ حال لوکوموتیوران خوب نیست