Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: پروژه ساخت استخر ذخیره آب نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

حمید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شاخص سال ۹۹ سازمان اظهار کرد: بوستان شهروندی، حاشیه‌های بلوار امام علی (ع) و فاز دوم بوستان امام علی (ع) از پروژه‌های شاخص در سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار پروژه‌های فضای سبز، اجرای طرح دیوار سبز را در زیر گذر پل نخبگان عملیاتی کرده‌ایم همچنین جای‌گذاری گلدان‌های سیمانی در محوطه دریاچه مصنوعی بالاجین نیز به بهره برداری رسیده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: اقداماتی در راستای اصلاح روشنایی در بوستان‌ها و بهسازی روشنایی در بعضی معابر شهر انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه شبکه آب خام به مجموع ۲۲۲ هزار متر لوله گذاری، افزود: علاوه بر این احداث شبکه آبیاری قطره‌ای نیز داشته‌ایم همچنین پروژه نصب ۱۷ کنتور هوشمند برای چاه‌های آب خام و احداث مخزن ۳۰ هزار مترمربعی در بلوار امام علی (ع) به بهره برداری رسید.

رحمانی تصریح کرد: با احیا و بازسازی قنات طیفوری و تدابیر لازم برای کاهش میزان هدر رفت آب، طرح انتقال آب در ۱۲ مسیر از مجموعه‌های فضای سبز نیز به اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: احداث پنج بازیگاه کودک و بازسازی ۱۵ بازیگاه و تکمیل ساخت مجتمع گلخانه آموزشی گردشگری در کیلومتر دو جاده بویین زهرا از اقدامات شاخص سازمان در سال ۹۹ بوده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به تکمیل فنس کشی محوطه گلخانه افزود: پروژه ساخت استخر ذخیره آب نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در کنار فعال سازی واحد اچ اس ای اقداماتی در جهت رفع خطر از اماکن و بسترهای فضای سبز شامل ایمن سازی پای چراغ‌ها و دریچه‌های آب را انجام داده ایم.

رحمانی با بیان اینکه شست و شو و ضد عفونی تجهیزات بازی و ورزشی پارک‌ها و بوستان، چشمه‌های بهداشتی و مبلمان اقدامی مستمر در شرایط کرونا است، گفت: این عمل به صورت مستمر و هفتگی ادامه دارد همچنین اجرای دو دوره سم‌پاشی بهاره و زمستانه گیاهان و درختان فضای سبز به طور کامل به پایان رسیده است.

وی افزود: بازسازی چشمه‌های بهداشتی، اجرای ایزوگام در پشت بام، نصب پنجره حفاظ برای سرویس‌ها و همچنین احداث موانع در ورودی ۱۱ بوستان برای جلوگیری از ورود موتور سیکلت به داخل پارک و فضای سبز بررسی و تکمیل شده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه از دیگر اقدامات مهم انجام شده در فصل زمستان هرس ۳۴ هزار اصله درخت بوده، گفت: در طرح استقبال از بهار جای‌گذاری هفت صد گلدان گل در تقاطع‌های شهر را که علاوه بر آن پروژه گل کاری بهاره در ۱۱ هزار متر مربع از بستر فضاهای سبز به طور کامل اجرا شد.

کد خبر 486600

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری قزوین قزوین بوستان پارک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به تعاملات بین‌المللی ایران در عرصه فناوری با کشورهای مختلف گفت: پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله نانو و تجهیزات پزشکی چشمگیر است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس در گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی، به بیان بخشی از دستاوردهای شاخص ایران در حوزه فناوری و همکاری‌های فناورانه با کشورهای مختلف از جمله چین و روسیه پرداخت. مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است.

دستاوردهای شاخص ایران در حوزه علوم و فناوری چیست که شما به آنها افتخار می‌کنید؟

در حوزه‌های مختلفی توانستیم تعادل خوبی در سطح بین‌الملل ایجاد کنیم. برای مثال در حوزه فناوری نانو حدود 20 سال پیش فعالیت خود را آغاز کردیم و اکنون در بین کشورهای معدودی در جهان در حوزه تولید دانش فنی این حوزه هستیم.

ایران در حوزه بیوتکنولوژی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. همانطور که می‌دانید در حوزه تولید دارو شرکت‌های تولیدکننده واکسن متعددی در زمینه ی کرونا در ایران داشته‌ایم و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، نیاز کشور به واردات واکسن کرونا مرتفع شد.

داروی "ترمیم زخم پای دیابت" در پارک فناوری پردیس تولید شد

واردات تجهیزات بیمارستانی نیز در زمان کرونا تقریبا ضرورتی نداشت. ما تمامی تجهیزات از جمله دستگاه ونتیلاتور و تنفس را در ایران تولید کردیم. با توجه به این پیشرفت‌ها، ایران در زمان کرونا به مرحله صادرات واکسن و تجهیزات پزشکی رسید.

این تصور وجود دارد که علم منحصر به غرب است. چطور ایران این ذهنیت را از بین برده است؟

تا حدود 30 سال پیش ممکن بود تصور کنیم اگر هیچ داروی غربی وجود نداشته باشد، مردم دچار مشکل خواهند شد. در زمان جنگ تحمیلیِ ایران و عراق و پس از آن تحریم‌ها، ما را بر آن داشت که باور کنیم می‌توانیم. این شعاری بود که رهبر ایران به تدریج جا انداخت که «ما می‌توانیم» و ما می‌توانیم نیازهایمان را در زمان تحریم‌ها برآورده کنیم.

بنابراین تحریم‌ها به فرصتی برای ایران تبدیل شد. این فرصت باعث شد که محصولاتی که سابقا باید از غرب وارد می‌کردیم، دیگر وارد نکنیم. بنابراین فضای جدیدی برای متخصصان ایرانی ایجاد شد تا بازار را پیدا کنند و این محصولات را بومی‌سازی نمایند.

در کنار آن، با ایجاد حمایت‌های دولتی، محصولات تولید داخل که سطح قابل قبولی از کیفیت را داشتند، مورد حمایت قرار گرفتند. بنابراین فرصت تحریم‌ها باعث افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از صدها شرکت به هزاران مورد شد. استخدام ده‌ها هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این شرکت‌ها، در همین زمان رخ داد. با وجود تحریم‌ها، بنگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و شرکت‌ها نمی‌توانستند واردات انجام دهند، چرا که اقتصادشان فلج شده بود.

بنابراین به خرید محصولات فناورانه تولید داخل علاقه‌مند شدند و اکنون سهم مطلوبی از نیازهای ایران توسط این شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌شوند. اکنون این ما نیستیم که ضرر کردیم بلکه شرکت‌های غربی و اروپایی بودند که بازار ایران را از دست دادند.

روسیه و چین شرکای ایران در زمینه سیاسی ـ اقتصادی و حتی علم و فناوری هستند. همکاری این دو کشور با ایران در پارک پردیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و آیا پروژه مشترکی هم وجود داشته است؟

چین و روسیه شرکای راهبردی ایران در زمینه همکاری فناورانه هستند. بزرگترین سابقه همکاری فناورانه بین ایران و روسیه است که به حدود چهل سال پیش بر می‌گردد. شرکت‌های مشترک دارای فناوری پیشرفته بین ایران و روسیه، در این دو کشور ایجاد شدند.

همکاری در زمینه دارو، منجر به ایجاد شرکت‌های مشترک در پارک فناوری پردیس شد. این تجربه باعث ایجاد شراکت با شرکت‌های سایر کشورها نیز گردید. ما اکنون بیش از 10 شرکت در پارک فناوری پردیس داریم و شرکای خارجی در زمینه محصولات دارای فناوری پیشرفته دارند.

این موضوع در مورد چین نیز با تجربه مشترک فناوری نانو بین سازمان‌های ایرانی و چینی در پارک پردیس اتفاق افتاد. همچنین ما اکنون توافق همکاری با پارک‌های فناوری متعددی در روسیه داریم. ما دفاتر مشترکی در دو کشور داریم و همین موضوع در مورد چین هم اتفاق افتاد، بنابراین ما می‌توانیم همکاری بین شرکت‌هایمان را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد