Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:56:29 GMT

کرونا با شیب تند و آسانسوری در اردبیل یکه‌تازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۲۳۱

کرونا با شیب تند و آسانسوری در اردبیل یکه‌تازی می‌کند

گروه استان‌ها_ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: از ۱۰ فروردین وارد خیز شدید بیماری در استان شده ایم که با شیب تند و آسانسوری روبه رو هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اردبیل  ، به نقل از علوم پزشکی استان، شهرام حبیب‌زاده اظهار داشت: از 152 بستری در 10 فروردین به 324 بستری در 17 فروردین رسیدیم و هم اکنون بیش از 500 بیمار در استان بستری هستند که می‌توان گفت از 10 فروردین کرونا با شیب تند و آسانسوری در اردبیل یکه‌تازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاخصه اصلی ویروس انگلیسی که در استان اردبیل نیز شیوع پیدا کرده بستری دو برابر همراه با سرعت انتقال و سرایت بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر مهمترین تهدید و مشکل ما، میزان تخت است که مجبور هستیم هر روز افزایش دهیم و به ازای ایجاد هر بخش، نیازمند پرستار و کادر درمان می باشیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، بخش های اتاق عمل و فیزیوتراپی را به بخش کرونا تبدیل کردیم. همچنین در بیمارستان فاطمی نیز یک بخش به کرونا اختصاص یافت.

وضعیت سیاه کرونایی در کمین خراسان رضوی/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمترین حد ممکن رسید‌ نظر رئیسی درباره اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا چیست؟ نبرد استان مرکزی با دو جبهه کرونا و آلودگی هوا / نفس کشیدن ممنوع شد

وی افزود: بیمارستان امام رضا (ع) نیز که قبلا 40 تا 50 بیمار کرونایی داشت با تمام ظرفیت به کرونا تعلق می یابد. مجموعا حدود 50 درصد تخت های استان در بخش دولتی و خصوصی به بیماری کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد:  با روند کنونی و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیش بینی ما این است که تعداد بیماران بستری به میزان 700 تا 1000 بستری برسد.

حبیب زاده با بیان اینکه افزایش تخت های ICU به دلیل الزام به داشتن پزشک و پرسنل ویژه و تجهیزات پزشکی به سادگی امکانپذیر نیست، گفت: این بحران یک بحران جدی است و دانشگاه به تنهایی قادر به برون رفت از این بحران نیست و نیاز به همکاری همه مردم و سایر نهادها هست.

وی افزود: تنها چاره ما این است که بیماران ورودی به بیمارستان‌ها را کم کنیم و برای این کار باید دستورالعمل های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: ستون اصلی پیشگیری از این بیماری، زدن ماسک است، اهمیت زدن ماسک بسیار بالا است. حتی در ازدحام های کوچک هم باید از ماسک استفاده کنیم. 

حبیب زاده افزود: افرادی که مبتلا هستند و بستری نشده اند باید در منزل قرنطینه شوند و از تردد در جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری رفع شود.

وی با بیان اینکه دورهمی ها مانند عروسی یا دورهمی های ماه مبارک رمضان باید به طور کامل تعطیل شود، افزود: در دورهمی های ضروری حتما باید زمان بسیار کم و داشتن فاصله 2 الی 3 متری رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: امیدواریم با حس مسئولیت پذیری بیشتر مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزان شیوع بیماری کاهش یابد.

انتهای‌پیام/144/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان استان اردبیل حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر مرکز فرآوری پیوند و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

دکتر شریعتی افزود: در چهار روز گذشته نیز با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، چهار پیوند عضو در  خوزستان انجام شده است که یک اقدام بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان