Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:03:46 GMT

دستگیری بیش از ۸۶۰ مجرم و انهدام ۲۹ باند در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۵۳۲

دستگیری بیش از ۸۶۰ مجرم و انهدام ۲۹ باند در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۸۵۰ مجرم در پایتخت با اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد، در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ ، گفت: این اولین مرحله از اجرای طرح رعد در ساعت ۱۴۰۰ بود که از سوی همکاران من در پلیس پیشگیری به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع تاکنون ۴۲ مرحله از این طرح به اجرا درآمده و امروز شاهد اجرای چهل و سومین مرحله آن بودیم که با یاری خدا در جریان آن ۳۱۱ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای احکام قضایی و اقدامات اطلاعاتی بر روی سارقان، مالخران، زورگیران، قاچاقچیان و ... در مجموع ۸۶۴ نفر از مجرمان دستگیر شدند، گفت: دستگیرشدگان تا به این لحظه به ۴۹۳۳ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۹ باند منهدم شد، گفت: همچنین ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۳۵ دستگاه دوچرخه مسروقه نیز از مجرمان کشف شد.

وی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: در مجموع به ۸۳۴ پرونده در اجرای این طرح رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس در اجرای طرح رعد برخورد با محکومان و مجرمان فراری است، گفـت: در این مرحله نیز موفق شدیم ۳۰ مجرم و فرد محکوم شده از سوی دستگاه قضایی را شناسایی و دستگیر کنیم.

به گفته رئیس پلیس پایتخت، جمع آوری ۱۷۷ معتاد متجاهر، کشف ۲۷ قبضه سلاح سرد و چهار قبضه سلاح جنگی و نیز کشف ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از دیگر دستاوردهای این طرح بود.

رحیمی با بیان اینکه برخورد با قاچاق کالا نیز از جمله اولویت های مهم پلیس است، گفت: در همین راستا نیز ۳۱ پرونده مرتبط با قاچاق کالا رسیدگی شده و ۳۲ قاچاقچی دستگیر و به محاکم قضایی تحویل داده شدند. در مجموع ۲۶ هزار قلم انواع کالای قاچاق از این افراد کشف شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با تاکید بر اینکه اجرای طرح هایی نظیر رعد برای برخورد با مجرمان ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه ریزی برای برخورد با مجرمان چه در حوزه سرقت و چه در حوزه دیگر جرایم بر عهده پلیس بوده و ما تلاش داریم با انجام کارهای اطلاعاتی و اقدامات فنی و با استفاده از رویکردهای نوین کشف و رسیدگی به جرم به این موارد رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح رعد سرقت تهران بزرگ طرح رعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله‌ها توسط یکی از شرکت‌ها دریافت کرده و از فعالیت افرادی نیز در زمینه قاچاق فراورده‌های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود و تحت نظر قرار دادن چند نفر از اعضای شبکه باند قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی موفق شدند در این رابطه ۱۱ تانکر حامل سوخت قاچاق را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مأموران با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار ۲۸۴ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی که به صورت سازمان یافته از مرز به خارج از کشور قاچاق می‌گردید کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق را ۱۱۰ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا ۱۱ متهم دستگیر شدند که به همراه پروندهای متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند.

سردار شجاعی نسب خاطرنشان کرد: مبارزه با سود جویان و قاچاقچیان منابع ملی از اولویت‌های پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6079466

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • دستگیری باند جویندگان گنج در رودبار
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس