Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: تعداد داوطلبان نهایی شورا‌های اسلامی روستا‌های استان بعد از یک هفته مهلت ثبت نامی، به ۱۲هزار و ۷۷ نفر رسید که ۱۱۴ نفر بیشتر از دوره گذشته است.

او  افزود: در دوره پیشین، ۱۱ هزار و ۹۶۳ نفر در آذربایجان غربی برای انتخابات شورا‌های روستا‌های استان ثبت نام کرده بودند که امسال یک درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفوی اضافه کرد: در این دوره، انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۱۳۵ روستای آذربایجان غربی معادل ۹۷ درصد روستا‌ها برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: میزان رقابت برای هر کرسی شورای اسلامی روستا‌ها در استان، ۱.۸۲ نفر برآورد می‌شود.

مصطفوی اظهار کرد: از کل داوطلبان، ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۸۶۶ نفر را آقایان و ۲ درصد معادل ۲۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: ۶۲ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، ۱۱ درصد راهنمایی، ۶ درصد متوسطه، ۱۰ درصد دیپلم، ۲ درصد فوق دیپلم، هفت درصد لیسانس، ۱.۵ درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و دکترا هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: ۸۴ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۹ درصد در دفاتر پیشخوان، ۳ درصد از طریق نرم افزار موبایلی و چهار درصد از طریق کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: ۷۸ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شورا‌های اسلامی روستا‌های استان ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شوراهای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری شورا های اسلامی روستا آذربایجان غربی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

آزاد توحیدی رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان، ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال‌زراعی‌گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته است.

توحیدی افزود: شهرستان سردشت نیز به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال‌زراعی‌جاری ۶۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته که ۸ درصد نسبت به سال‌زراعی‌گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان‌غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • طرح هادی ۹ روستا در ارومیه به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۹ طرح هادی روستایی در ارومیه