Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:26:13 GMT

ثبت رکورد تاریخی تولید «الفین» پتروشیمی جم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۸۳۹

ثبت رکورد تاریخی تولید «الفین» پتروشیمی جم

خبرگزاری آریا - شرکت پتروشیمی جم برای نخستین بار در تاریخ تأسیس، رکورد تولید بیش از یک میلیون و 220 هزار تن محصول در مجتمع الفین این شرکت را در سال 99 ثبت کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، هم‌زمان با اجرای طرح‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، برای نخستین بار در تاریخ تأسیس پتروشیمی «جم»، رکورد تولید محصولات واحد «الفین» این شرکت در سال جهش تولید شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، تولید تجمعی واحد الفین پتروشیمی جم در سال 99 برای نخستین بار با ثبت رکوردی تازه به رقم کم‌سابقه بیش از یک میلیون و 221 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال 98 بیش از 62 هزار تن افزایش یافته است.
تولید بالغ بر یک میلیون و 221 هزار تن محصول در واحد الفین پتروشیمی جم افزون بر اینکه در تاریخ تأسیس این شرکت پتروشیمی بی‌سابقه بوده، به جهش تولید در دیگر زنجیره‌های ارزش پتروشیمی جم منجر شده، به‌طوری‌ که آمارهای رسمی از ثبت بالاترین میزان تولید محصولاتی همچون پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن و... پتروشیمی جم در سال جهش تولید حکایت دارد.
همسو با ثبت رکورد تازه تولید واحد الفین، پتروشیمی جم پارسال در حوزه سودآوری و فروش وضع قابل قبولی را تجربه کرده است، به‌طوری‌ که مقدار فروش با ثبت جهش 95 درصدی از مرز 26 هزار و 280 میلیون تومان گذشته است.
افزون بر این، باید به این نکته هم اشاره کرد که رکورد جدید تولید مجتمع الفین در حالی رقم خورده که پارسال با اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های رفع موانع تولید در مجتمع «الفین» پتروشیمی جم در کنار افزایش 600 هزار دلاری سودآوری به ازای هر کوره این واحد، تولید دو محصول کلیدی اتیلن و پروپیلن افزایش یافته است.
کاهش و مدیریت مصرف سوخت و انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش راندمان و بهره‌وری حرارتی، از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه بزرگ رفع موانع تولید در کنار ثبت آمار بالای تولید به‌شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی جم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان