Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ثبت نام 30 روستا از استان خراسان شمالی در طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «حسین فرخنده»  اظهار کرد:در این طرح ملی،  8 روستا از فاروج، از شهرستان های اسفرابن و راز جرگلان هر کدام 5 روستا ، بجنورد و گرمه هر کدام سه روستا و  شهرستان های شیروان، جاجرم و مانه سملقان هر کدام 2 روستا در این طرح ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح ملی انتخاب روستای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود، ادامه داد: معیار سنجش در دو بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستاهایی است که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر و هستند.

وی گفت: در بخش عمومی، شاخص های شهدا و ایثارگران روستا، مشاهیر، علما و نخبگان فرهنگی و دینی، مساجد و حسینه فعال، کتابخانه فعال و آثار علمی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول فعالیت آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، برگزاری جلسه خانگی و هیئت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‌، قرآن‌آموز(دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا از معیارهای سنجش روستای قرآنی در بخش تخصصی آموزشی و پژوهشی این طرح عنوان کرد.

وی در ادامه به بخش تخصصصی تبلغی و ترویجی و شاخص های کیفی این طرح اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‌، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، کسب رتبه در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در سطح شهرستانی، استانی و ملی، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی نیز از دیگر معیارهای سنجش این طرح قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا از جمله سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی نیز از دیگر شاخص های بخش تخصصی نیز در این طرح مورد توجه است.

فرخنده گفت: مستندات و مدارک روستاهایی که در این طرح ثبت‌ نام کردند، بررسی و راستی‌آزمایی خواهد شد و تا پایان فروردین ماه 1400 حداکثر سه روستای منتخب همراه با انتخاب یک روستای برتر استان به دبیرخانه دائمی کشور معرفی خواهند شد تا از بین روستاهای سراسر کشور برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

وی در خصوص حمایت‌های مربوطه از روستای منتخب، اظهار کرد: روستاهای منتخب از حمایت‌های ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهند شد و استعدادهای قرآنی حمایت مادی و معنوی می‌شوند و همچنین از خیران قرآنی روستای منتخب تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرآن و عترت طرح ملی روستای قرآنی روستای قرآنی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرکجا طبق قرآن عمل شده، ضرر نکرده‌ایم؛ مبنای قرآنی «وعده صادق»

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشورمان در مورد حمله دو روز قبل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و عملیات وعده ‌صادق گفت: با توجه به اینکه این اقدام از سوی نیروهای مسلح کشورمان مبنای قرآنی دارد، قطعاً مورد تأیید همه است.

وی با اشاره به اینکه هر کجا طبق قرآن عمل کرده‌ایم، هیچ‌گاه ضرر نکرده‌ایم، افزود: قرآن کریم در آیه 120 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «وَلَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» یهود و نصارا هیچ وقت شما را رها نمی‌کنند، مگر اینکه تابع آنها شوید. بنابراین نزد آنها چیزی به نام سازش وجود ندارد، چرا که نه تنها فرهنگ گفتمانی ندارند، بلکه اصلاً قبول ندارند که می‌شود با ایران حرف زد.

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: آنها به دنبال این هستند که ما تابع و زیردست آنها باشیم. از دیدگاه آنها نباید با کسی که تابع و زیردست است یا قرار است تابع شود، مذاکره کرد، چون مذاکره را معادل تسلیم شدن می‌دانند.

ابوالقاسمی به بخشی از آیه 194 سوره مبارکه بقره اشاره کرد و گفت: «فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ» قرآن کریم می‌فرماید هرکسی به شما تعدی کرد عین همان تعدی که بر شما وارد کرده است به آنها تحمیل کنید و همانگونه جواب دهید، به همین دلیل من اعتقاد دارم، پاسخ ایران با تجاوزگری رژیم صهیونیستی کاملاً مبنای قرآنی دارد.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به دنبال محک زدن صبر جمهوری اسلامی ایران بود، اگر چنین پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی داده نمی‌شد و می‌دید که ایران اهل پاسخ دادن نیست، خباثت‌های خود را ادامه می‌داد. لذا ایران چاره‌ای جزء پاسخ دادن به حمله رژیم صهیونیستی نداشت.

وی گفت: اگر حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق آخرین عملیات اسرائیل بود، وضعیت فرق می‌کرد، اما این آخرین کار آنها نیست و اگر این پاسخ داده نمی‌شد هر روز این حملات را تا تسلیم شدن نهایی ما تکرار می‌کردند، پس بهتر بود هر چه زودتر جواب داده شود.

ابوالقاسمی در پایان بیان کرد: به نوبه خودم و به عنوان فردی از جامعه قرآنی از فرماندهان سپاه و افرادی که با شهامت تمام این عملیات را انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • هرکجا طبق قرآن عمل شده، ضرر نکرده‌ایم؛ مبنای قرآنی «وعده صادق»
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۳معرفی شدند
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند
  • اعضای کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند