Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@08:15:44 GMT

اقدامات شاخص بهزیستی خوزستان در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۶۹۳۳

اقدامات شاخص بهزیستی خوزستان در سال ۹۹

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح اقدامات شاخص این اداره کل در سال ۹۹ گفت: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی، به لطف پروردگار و تلاش خستگی ناپذیر مجموعه همکاران، در سالی که گذشت همچون سنوات گذشته، مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری و مشارکت‌های مردمی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به واکسیناسیون و ایمن سازی سالمندان و پرسنل مراکز نگهداری شبانه روزی تحت نظارت بهزستی خوزستان در برابر ویروس کووید ۱۹ از ابتدای فروردین ماه افزود: به محض شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، سازمان بهزیستی با اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، افراد دارای معلولیت، فرزندان بهزیستی، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی، واکسیناسیون آنفولانزا در کلیه مراکز نگهداری شبانه روزی، توزیع اقلام بهداشتی در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و تشویق خانواده‌ها به نگهداری معلول در خانواده با پرداخت کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت، اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرد.

صدیق راد با تاکید بر لزوم تسریع و تسهیل دسترسی آحاد جامعه به خدمات سازمان به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا بیان داشت: الکترونیکی شدن فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج کشور، الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز و موسسات غیردولتی طی پارسال و راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان) از جمله اقدامات بهزیستی در این راه بوده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین از راه اندازی بیش از ۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سطح استان طی پارسال خبر داد و تصریح کرد: هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی ارائه خدمات ۲۲ گانه سازمان در سطح اولیه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری است.

این مقام مسئول با اشاره به ساماندهی ۱۴۵ کودک کار و خیابان در سال ۹۹ اظهار داشت: توانمندسازی ۲۱۲ خانواده کودکان کار در خیابان با تغییر رویکرد از طرح‌های ضربتی به مدل‌های حمایتی و اجتماع محور، توزیع ۷۷۲ دستگاه تبلت بین فرزندان و دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی خوزستان با رعایت کرامت انسانی و تدوین دو دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس با محوریت کودکان کار و خیابان و ساکنین مناطق حاشیه نشین از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی بوده است.

این مقام مسئول با تأکید بر ارائه خدمات به موقع و مؤثر اورژانس اجتماعی به بیش از ۷۹ هزار نفر از جامعه هدف و ارائه خدمات آگاهسازی و اطلاع رسانی جهت برخورداری از خدمات اورژانس اجتماعی به همراه ارائه خدمات در محل برای ۶۴ هزار نفر طی پارسال گفت: با توجه به حجم و تعداد تماس گیرندگان با خط تلفن ۱۲۳ (با موضوعات مرتبط و غیر مرتبط با جامعه هدف) به بیش از ۲۱ هزار نفر از تماس گیرندگان خط ۱۲۳ با موضوع مرتبط با جامعه هدف اورژانس اجتماعی، خدمات تخصصی ارائه شده است که در این میان۳هرار و ۳۰۰ نفر که نیازمند مداخلات فوری و حضور تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی در محل بودند از خدمات برخوردار شدند.

صدیق راد با اشاره به راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان اروند شهرستان آبادان در سال ۹۹ افزود: ساماندهی معتادان متجاهر، شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی به بیش از ۴ هزار نفر از ساکنین مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی از اقدامات مهم بهزیستی خوزستان در دوران شیوع کرونا در سال گذشته بود.

او  اذعان داشت: در کنار پرداخت شهریه دانشجویی به کلیه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان، ارائه خدمات تخصصی مراقبتی به ۲۳۱ فرزند در شیرخوارگاه و مراکز نگهداری از فرزندان بهزیستی (خانه ها) و ارائه خدمات تخصصی مراقبت در خانواده به ۴۳۲ فرزند (امدادبگیر) از جمله دیگر اقدامات بهزیستی برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی خوزستان بوده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به کمک به احداث و یا خرید ۵۲۶ واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش تصریح کرد: جذب منابع بانکی بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ برای اشتغال هزار و ۵۱۵ نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کسب رتبه برتر کشوری در فروش قطعات و جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین از جمله اقدامات بهزیستی در حوزه مشارکت‌های مردمی بود.

این مقام مسئول  در پایان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹هزار و ۲۵ مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان از طریق سامانه ۱۴۸۰ ارائه شده است، گفت: نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز در شرایط قرنطینه همواره از اولویت‌های کاری بهزیستی بوده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان تشریح عملکرد افراد دارای معلولیت بهزیستی خوزستان اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی مراکز نگهداری ارائه خدمات راه اندازی جامعه هدف سال ۹۹ تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز

ایسنا/مازندران مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مازندران گفت: در ایام نوروز امسال تمامی مراکز بیمارستانی تابعه به جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب و با کیفیت تمهیدات لازم را اندیشیده و در راستای ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، داروئی، اعمال جراحی اورژانس و غیره برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

دکتر سید رضا کاظمی نیا در گفت‌وگو با ایسنا از ارائه خدمات درمانی مستمر در بیمارستان‌های تابعه و معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در راستای تحقق اهداف عالی سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، توان علمی، عملی و سرمایه‌ای خود را بکارگرفته تا یاری‌گر دولت مردمی در اجرای طرح‌های زیر بنایی حوزه درمان باشد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به هم زمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان ملاحظات لازم برای مدیریت مراجعین به بخش‌های اورژانس بیمارستان در شیفت‌های عصر و شب نیز انجام شد.

کاظمی نیا افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مسئولان، معاونان و رؤسای بیمارستان‌ها در بخش درمان تامین اجتماعی در ایام تعطیلات نوروزی به صورت مستمر بر نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران خصوصاً اورژانس مراکز با رویکرد حفظ ایمنی بیماران، نظارت کامل داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی سریعا اقدام می‌نمایند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بیمارستان‌های تابعه در ارائه خدمات عملکرد قابل قبولی خواهند داشت تا موجب رضایت مردم باشند افزود: تمامی بخش‌های عادی و ویژه با ظرفیت قبل به صورت شبانه روزی فعال هستند و بخش‌های عادی نیز با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی پزشکان کشیک در بیمارستان‌ها حضور مستمر داشته و پزشکان متخصص نیز برای ارائه خدمات مورد نیاز مراجعین همواره در دسترس خواهند بود، خاطرنشان کرد: راستای ارائه خدمات سرپائی نیز درمانگاه‌ها در روزهای غیر تعطیل نوروز باز بوده و خدمات پاراکلینیکی  طبق روال قبل برقرار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی به منظور نظارت میدانی بر عملکرد بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان مازندران از بیمارستان‌های تابعه و طرف قرارداد بازدید بعمل آمده و از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران و مسافرین نوروزی قرار گرفتیم.

کاظمی‌نیا اظهار کرد: مجموعه بزرگ مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران در تلاش است تا تمام توان خود را با توجه به شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) در جهت توسعه کمی و کیفی خدمات و زیر ساخت‌ها بکار گیرد تا گامی موثر در پیشبرد اهداف سازمان بر دارد و خدمتی ماندگار به جامعه هدف ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۵۹ هزار نفر به اورژانس‌های ایلام
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • سال۱۴۰۳، سال ارتقاء شاخص های عملکردی بانک کارآفرین
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر