Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه کرم‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان بوشهر هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است و تلاش می‌شود که برنامه‌ها نیز متناسب با این شرایط و فضا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ماه رمضان را فرصت خوبی برای تعبد و بندگی دانست و ادامه داد: چشم انداز فعالیت‌های قرآن و عترت این اداره کل در ماه مبارک تدوین شده است.

اجرای برنامه‌هایی آموزشی و پژوهشی

وی بیان کرد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران قصد دارد تا قرآن و عترت را به عنوان دو محور و پیش ران صلح و پایدار و محور گفتگوی مسلمانان به نحوی که قرآن را به خانه‌های مردم می‌برند و وارد روند زندگی مردم می‌کند، معرفی کند.

کرمپور خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن و عترت و ارتباط و انس با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه برنامه‌های متنوع و متعددی را در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

وی در خصوص تعریف فعالیت‌های قرآن و عترت در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌هایی که به منظور شناخت و شناساندن قرآن و معارف آن و تقویت ایمان به قرآن و انس با آن و بهره‌گیری فرد و جامعه از قرآن انجام می‌شود از برنامه‌های اصلی این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی مربوط به خواندن و درک مفاهیم و معارف قرآن که برای انس آحاد جامعه با قرآن از برنامه‌های مهم در این ماه است.

وی به برنامه‌های آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص فعالیت‌های مختلف قرآنی اشاره کرد و افزود: پژوهش‌هایی که با هدف شناخت قرآن و معارف آن و وظایف فرد و جامعه نسبت به قرآن و چگونگی تحقق توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه انجام می‌شود از دیگر برنامه‌ها است.

گسترش توجه و اشتیاق نسبت به قرآن

کرم‌پور گفت: فعالیت‌هایی که با به کارگیری دانش، روش و ابزارهای مختلف هنر و ارتباطات، به منظور گسترش توجه و اشتیاق نسبت به قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ارائه می‌شود، از جمله اهداف کلان این اداره کل در ماه مبارک رمضان در حوزه قرآن و عترت در جامعه است.

وی از اجرای طرح مسابقه نور باران، محفل جز خوانی قرآن کریم، برنامه‌های بصیرتی، تولید اپلیکیشن قرآن و عترت، مسابقه پیامکی با موضوع نماز، طرح ختم قرآنی خانه به خانه، انتشار و معرفی مربیان تجوید و ترتیل به گروه‌های مجازی و رفع اشکال گروه‌ها از برنامه‌های این ماه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن با حضور ۱۵ قاری نوجوان، اضافه کرد: محفل انس با قرآن با دعوت از قاریان ممتاز و برجسته استانی و کشوری، تفسیر دو دقیقه‌ای در فضای مجازی و مسابقات تفسیر و پویش عمومی قرآن در خانه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌ها است.

وی از اجرای مسابقات قرآن و عترت ویژه مؤسسات خبر داد و اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی استان از طریق برنامه مجازی شاد ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها، برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی قرآن و عترت از جمله برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 5188410

منبع: مهر

کلیدواژه: قران قرآن کریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرآن بوشهر ماه مبارك رمضان ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل بارش باران مجلس شورای اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ماه مبارک رمضان قرآن و عترت ماه مبارک اداره کل برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه قرآن کرمانشاه از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به‌صورت هم‌زمان در ایام ماه مبارک رمضان به‌عنوان یکی از الگوهای بسیار خوب در کشور است و بر این اساس استان کرمانشاه نیز سال گذشته برای نخستین‌بار این نمایشگاه را با برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا کرد.

وی با تأکید بر اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، افزود: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن و آشنایی با فضای قرآنی و همچنین درک مفاهیم از راه‌های مختلف در غرفه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه از تاریخ پانزدهم تا بیستم فروردین‌ماه با بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌ها در پارک شاهد آغاز به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت با موضوعات متعدد، اما با یک محوریت واحد به مدت ۶ روز فعالیت داشته و امسال با شناسایی و سپس رفع نواقص در نمایشگاه سال گذشته به دنبال یک فضای شاد معنوی به ویژه برای جامعه هدف کودک و نوجوان خواهیم بود.

جلالی به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها بر برپایی یک نمایشگاه قرآنی مطلوب در استان کرمانشاه تأکید و بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات مختلف قرآنی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی برای سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌ها، مفاخر حوزه قرآنی و همچنین فعالین، حافظان و قاریان و… به همراه یک فضایی شاد و معنوی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: لازمه شناخت و تبلیغات مناسب برای معرفی نمایشگاه قرآن و عترت به کار فضای رسانه به ویژه صدا و سیما است که با پوشش خبری از قبل و حین برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه می‌توان مردم را به این نمایشگاه دعوت و جذب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های اداری مختلف استان مانند آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در نمایشگاه قرآن کرمانشاه با برپایی غرفه‌هایی قرآنی از جمله شرکت کنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاه خواهند بود.

کد خبر 739761

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس