Web Analytics Made Easy - Statcounter

"السید لوی جواد الیاسری" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه مهم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و ما برای استفاده از تجارب آنها مشتاق هستیم.  

استاندار نجف اشرف گفت و گوی خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت و گوی طولانی، متفاوت، مهم و موثر درباره تبادل نیروهای متخصص بین دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ما به اینکه وزارت کار و تعاون ایران یکی از وزارتخانه های مهم این کشور است و مشارکت های زیادی در امور اجتماعی دارد واقفیم بنابراین لازم است که از تجربیات این وزارت خانه مهم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاسری تصریح کرد: لازم است بین نجف و مراکز تخصصی در ایران همکاری ایجاد شود و ما از اینگونه سفرهای هیات های ایرانی، از هر هیاتی که باشند استقبال و استفاده می کنیم مخصوصا هیات هایی برای مسایل گردشگری و صدالبته گردشگری مذهبی که بین ایران و نجف اشرف مشترک است؛ پس لازم است که همکاری و ارتباط داشته باشیم و امیدواریم این ارتباط ادامه دار باشد.

به گزارش ایرنا؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه کشورمان روز دوشنبه در آخرین روز کاری سفر خود به عراق در ضیافت ناهار استاندار نجف اشرف حضور یافت و با السید لوی جواد الیاسری گفتگوی کاری هم داشت. 

در این دیدار که "علی اوسط هاشمی" رییس سازمان فنی و حرفه ای ایران هم حضور داشت؛ مفاد سند ۵ ساله همکاری ایران و عراق با ارتباط سازمان فنی و حرفه ای کشورمان و استانداری نجف اشرف جنبه عملیاتی به خود گرفت.

در همین ارتباط علی اوسط هاشمی رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور درباره جزییات محورهای گفت‌وگو و تفاهم از جمله مولفه "مهارت" در سند امضا شده و رایزنی سازمان تحت امرش با استانداری نجف اشرف،به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: شهر مقدس نجف بعنوان یک شهر زیارتی نیازمند ارتقای کیفی مهارت نیروهای کار و متخصص است که بخش عمده ای از اشتغال در این شهر مشاغل خدماتی است و با افزایش کیفیت کار، میزان گردشگری نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به برخی مفاد تفاهمنامه امضا شده با استانداری نجف گفت: رایزنی های دو طرفه به توافقاتی منجر شد که در یکی از این توافقات ۲۵ نفر از افراد معرفی شده از سوی استانداری نجف در زمینه های مختلف حوزه گردشگری تخصصی زیارتی آموزش خواهند دید تا این افراد در نهایت بتوانند مراکز آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر مطابق با استاندارد تاسیس کنند.

هاشمی با تاکید بر مساله "استاندارد سازی" و توجه به ارتقای سطح کیفی مشاغل خدماتی گفت: برای رسیدن به استاندارد مطابق با معیارهای جهانی در زمینه‌های کاری، متخصصان در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای می توانند با نخبگان حوزه های مختلف مانند صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی همکاری کرده به سطح استاندارد مورد نظر برسند.

معاون وزیر کار با تصریح بر اینکه "در هر بخش مورد تقاضا مثل گردشگری این مراکز تخصصی برای آموزش و مهارت یابی برپا می‌شوند" افزود: ایجاد مرکز تخصصی مجهز به نیروهای توانمند و مربیان با کیفیت برای تربیت کارآموزان و نیروهای کار متخصص از فرصت هایی است که با امضای سند ۵ ساله ایجاد شده است.

هاشمی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در هتل‌ها و رستوران های با کیفیت و دارای امکانات، درصورت تقاضا در شهرهای مورد نیاز خبر داد.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل سرعت پیشرفت و تحول جهانی، مشاغل جدید و بدیع ایجاد می شوند اظهار داشت: به همین منظور یکی از ضرورت‌ها روی آوری به خدمات مجازی و نوآوری در این زمینه است تا با برطرف کردن نیازی که آنهم مجازی خواهد بود، از سایر مشاغل که ممکن است با این پیشرفت راکد شود صیانت گردد.

همچنین با توجه به سرعت تحولات، برای جلوگیری از بی تاثیر شدن مهارت، "تنوع مهارت" و "نامحدود بودن" آن دو مولفه ضروری است.

به گفته هاشمی موضوع تفاهم استانداری نجف با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع دو طرف ایرانی و عراقی خواهد بود و باتوجه به زائران دوکشور سطح خدمات دهی به این جمعیت چند میلیونی افزایش خواهد یافت.

پیش از این نیز وزیر کار و تعاون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: با توجه به نقش مهارت در دانش کار و اشتغال، همکاری در آموزش فنی و حرفه ای، بخشی از فعالیت‌های مورد همکاری طرف ایرانی و عراقی خواهد بود تا قواعد و قوانین مربوط به بازار کار مطابق با معیارهای جهانی تنظیم شود.

شریعتمداری با بیان اینکه زمینه های همکاری سند ایران و عراق عمدتا بر مسایل اشتغال زایی و اقتصادی متمرکز است گفت: تلاش کردیم تا این همکاری ها را از نجف بعنوان شهری مقدس آغاز کنیم که در همین راستا عملیاتی شدن یادداشت تفاهم همکاری های مشترک میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران با استانداری نجف از همین طریق سند ۵ ساله از این استان کلید خورد.

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر به عراق با همتای خود سند همکاری ۵ ساله امضا کرد که بخش‌های اشتغال زایی، تبادل نیروی کار ماهر، افزایش سطح کیفی مهارت و تخصص در نیروهای کار، ایجاد مراکز آموزشی و تربیت نیروی متخصص و تلاش برای سرمایه گذاری در این زمینه از محورهای اصلی رایزنی های وی با مقامات عراقی بود.

شریعتمداری همچنین دیداری با وزیر اقتصاد و دارایی عراق داشت. 

برچسب‌ها نجف اشرف اختصاصی ایرنا محمد شریعتمداری عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نجف اشرف اختصاصی ایرنا محمد شریعتمداری نجف اشرف اختصاصی ایرنا محمد شریعتمداری عراق بغداد اخبار کنکور استانداری نجف فنی و حرفه ای نجف اشرف ۵ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی خراسان جنوبی ۹۳۸ نفر، در مناطق مرزی ۶۴۵ نفر و در مناطق عشایری ۴۵۹ نفر موفق به فراگیری یک دوره مهارتی شدند.


حسن کامرانی فرد افزود: این افراد که در دوره‌های متنوع مهارت آموزی به صورت رایگان شرکت کردند در مجموع بیش از ۴۲۹ هزار و ۷۸ نفر ساعت در دوره‌های مهارتی مختلف آموزش دیدند که رشته های خیاطی، گیاهان دارویی، جاجیم بافی، صنایع غذایی، گوهر تراشی و قالیبافی جزو پر تکرار‌ترین دوره‌های اجرا شده در این مناطق بود.

دیگر خبرها

  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای