Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح جوکار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از یزد با تاکید بر لزوم تسهیل در امور تولید برای تحقق شعار امسال اظهار کرد: نامگذاری‌های سالانه رهبر انقلاب حکمتی دارد و این‌که در چندسال اخیر موضوع اقتصاد و تولید مورد توجه بوده، پیامی برای بدنه اجرایی و مدیریتی کشور دارد.

وی با بیان این‌که اگر همه ما این نامگذاری‌ها را درک کنیم قطعا اثرات مهمی را در جامعه خواهیم داشت افزود: حمایت از تولید یعنی استقلال، حفظ ارزش پول ملی، حفظ اشتغال و تکیه به توان داخلی که بتوانیم کشور را از بیگانگان بی‌نیاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای تحقق شعار سال باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کرد ادامه داد: عدم امتیاز به بیگانگان و نگاه نکردن به کشورهای غربی و تکیه به ظرفیت و توان داخل کشور موجب افزایش تولید می¬شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نباید به مصرف کننده تولیدات غربی تبدیل شویم عنوان کرد: اگر تولیدات را افزایش دهیم از مصرف گرایی و آنچه که کشورهای دیگر برای برای ما ایجاد می‌کنند فارغ می‌شویم.

جوکار با اشاره به این‌که کمبودهای سال گذشته و نقص‌هایی که در طول یکسال گذشته دیده شد باعث این نامگذاری در سه بخش و فراگیری آن شده است ادامه داد: پشتیبانی برای تولید جنبه ایجابی دارد تا تولید غریب نباشد و سرآمد کشور شود و در راس گفتار و کردار همه در سه قوه قرار گیرد تا عملا شاهد تحقق این شعار باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص مانع‌زدایی‌ها در عنوان امسال اظهار کرد: باید موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود و تولیدکنندگان بتواند با افزایش تولیدات خود و صادرات آن به آنسوی مرزها ارز صادراتی را به کشور وارد کنند و صادرات و واردات از انحصار در یک بخش خارج شود.

وی با تاکید بر این‌که بخش‌نامه‌ها و نگاه و تفکر در داخل کشور باید مسیر اجرایی در پیش گیرد گفت: بخش نامه‌ها و قوانین فعلی بسیار دست و پا گیر است و در بحث تولید و یا صدور مجوزها بیشترین وقت سرمایه‌گذار در دستگاه‌های دولتی صرف می شود بنابراین در تلاش هستیم به بحث اصلاح قوانین وارد شویم و اقدام اساسی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور محمدصالح جوکار تحقق شعار سال ۱۴۰۰ استان یزد نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • افشاگری بهاره رهنما از شایعات ازدواج مجددش