Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار امیر سرتیپ حاتمی و «قاسم الاعرجی» که در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، دو طرف در خصوص اخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشتراکات و پیوندهای ناگسستنی فرهنگی، تاریخی و دینی ملت‌های ایران و عراق بر حمایت همه جانبه از حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ارتکاب جنایت نابخشودنی تروریست‌های آمریکایی در شهادت دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق را حق مشروع ملت عراق دانست و گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در چارچوب مصوبه هوشمندانه مجلس این کشور، به ایجاد تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه کمک خواهدکرد.

وی روند رو به رشد توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور را عامل مهمی در تحکیم ابعاد راهبردی این روابط که در چارچوب منافع دو ملت طراحی شده، دانست و تاکیدکرد: ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزه با داعش در کنارملت و نیروهای مسلح عراق قرار داشتند، در دوره بازسازی این کشور نیز در کنار برادران عراقی خود حاضر و آماده همکاری خواهند بود و برای توسعه همکاری‌های دفاعی آمادگی داریم.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، بر لزوم گسترش مناسبات درهمه زمینه‌ها تاکید کرد.

کد خبر 5188449 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع امیر حاتمی قاسم الاعرجی عراق برجام مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا شهید صیاد شیرازی سید عباس عراقچی سازمان انرژی اتمی شورای نگهبان کره جنوبی نطنز انتخابات 1400 وزارت امور خارجه ایران محمد باقر قالیباف محمدجواد ظریف نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه