Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، 19 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان در نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان، خواستار دقت ویژه در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها بخصوص صلاحیت نورچشمی‌ها و افرادی شدند که فشار زیادی برای تأیید صلاحیت آنها به جریان افتاده است.

متن کامل این نامه بدین شرح است: 

بنام خدا

"باید محبوبترین کارها نزد تو کاری باشد که به حق نزدیکتر و در عدالت فراگیرتر و خشنودی مردم را شاملتر باشد؛ زیرا خشم توده های مردم خشنودی خواص را از بین می برد و خشم خواص در صورت خشنود بودن توده های مردم اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
(نامه 53 نهج البلاغه)

هیئت نظارت بر انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا هرمزگان 
سلام علیکم

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا، با توجه به وظیفه خطیر آن هیئت محترم و وجود فشار های احتمالی برخی از رجال سیاسی و مسئولین استان، در خصوص احراز صلاحیت برخی از داوطلبان مدنظر‌شان لازم دانستیم نکاتی را خدمت شما عرض نماییم؛
همانطور که مستحضرید شوراهای اسلامی شهر و روستا به مثابه یک پارلمان محلی می باشند که از حدود وظایف و اختیارات وسیعی برخوردار هستند که این مهم در اصل ۱۰۰ قانون اساسی و نیز به موجب اصل ۷ قانون اساسی در زمره‌ی ارکان تصمیم‌گیری و اداره‌ی امور کشور قرار گرفته‌اند که این نشان دهنده‌ی حساسیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد. 

با توجه به نقص قانون و نظارت ضعیف که بر شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد شاهد تخلفات و استفاده وسیع از رانت و لابی‌گری در راستای منافع خود و همچنین برخی افراد خاص توسط برخی از اعضای شوراهای مذکور هستیم که نمود آن در بازداشت‌های گسترده اعضای شورای شهر در سطح کشور است به گونه‌ای که اعضای شورای برخی از شهرها به طور کامل بازداشت شده اند.

این موضوع می‌طلبد بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت شورا‌های اسلامی با دقت بیشتری صورت گیرد و از تخلفات افراد در مناصب مختلفی که داشته‌اند چشم‌پوشی نشود؛ مبادا حقوق مردم، با منافع شخصی یا جناحی معاوضه شود. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان عضویت دارند بدانند که باید به عنوان نماینده مردم پاسدار حقوق و منافع آنان در بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر جریان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان باشند، نه پاسدار حقوق و منافع عده‌ای خاص.

خبر های غیر رسمی از رد صلاحیت برخی از اعضای فعلی شوراهای اسلامی استان به خصوص شورای اسلامی شهر بندرعباس و فشار همان افراد خاص جهت تایید صلاحیت نور چشمی ها خبر می‌دهد. به تعبیر ما، این نور چشمی ها در واقع نفوذی هایی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستند که اولویت شان منافع افراد خاص است و موجب لکه دار شدن نام اسلامی شورا خواهند شد. 

یقینا دست‌اندرکاران محترم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان بدور از هرگونه سیاسی کاری بر عمل به وظایف خود در قبال اعتماد مردم شریف و مظلوم استان اهتمام خواهند ورزید. 

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، آن هم مجلسی که مدعی انقلابی بودن است، در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات، با عمل انقلابی خود زیر فشار های سیاسیون و قبیله گرایانی که چون زالو بر استان چسبیده اند و خون مردم بیچاره و محروم شهر ها و روستا های استان را می‌مکند، مقاومت کنند تا فردای قیامت شرمنده‌ی خون شهدا و حقوق پایمال شده مردم نباشند. البته که خود نمایندگان قطعا از چنین اعمالی به دور هستند ان‌شاءالله.  

بدیهی است در این راه تشکل‌های دانشجویی همراه با عموم مردم در راستای دفاع از حقوق عامه در کنار آنان خواهند ایستاد. 
و من الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه ای شهید کرانی بندرعباس، دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی بندر جاسک، دانشگاه پیام نور بندرعباس، پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس، پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، دانشکده فنی و حرفه ای فاطمیه بندرعباس، دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد، دانشگاه پیام نور مرکز میناب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، دانشگاه پیام نور واحد قشم، دانشکده علوم قرآنی بندرعباس، دانشکده فنی و حرفه ای آیت الله خامنه‌ای میناب، دانشگاه آزاد اسلامی رودان، دانشگاه پیام نور رودان و دانشگاه پیام نور بندرلنگه.

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه هرمزگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بررسی صلاحیت داوطلبان اسلامی شهر و روستا دانشگاه آزاد اسلامی نظارت بر انتخابات دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام کرد: که عملیات وعده صادق پیامی واضح برای نتانیاهو و اعضا کابینه افراطی وی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی عملیات موفقیت آمیز وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِمْ مَطَرًا ۖ فَانْظُرْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِینَ» سوره اعراف | آیه۸۴
و بر آنان بارشی [بی نظیر از سنگ‌های آتشین]باراندیم، پس با تأمل بنگر که سرانجام گنهکاران چگونه بود؟!

وعده ما صادق است...

صادقانه وعده می‌دهیم و قاطعانه عمل می‌کنیم. آری، قدرت ایمان اهل یَمانی و ایرانی، عراقی و سوری، و حتی لبنانی و فلسطینی از مکتب حقی برخواسته است که وعده‌های صادق می‌دهد، و در هنگامه رجزخوانی بدون ترس از مرگ در میانه دود و خون افق پیروزی را به رخ دشمن می‌کشد.

در واپسین دقایق روز شنبه ۲۵ فرودین ماه ۱۴۰۳، طبق وعده صادق رهبر، ولی امر مسلمین مبنی بر لزوم تنبیه رژیم غاصب اسرائیل، صد‌ها موشک و پهپاد از مبدا ایران به مقصد اسرائیل در فاصله زمانی چند ساعته به پرواز درآمده و شلیک شده‌اند.

بزرگترین حمله پهپادی جهان، پرحجم‌ترین حمله موشکی ایران و... جمله نشان از آن دارد که شیر بچه‌های حیدر کرار دیشب را تا صبح مشغول تقاص بوده‌اند. تقاصی به سرخی خون کودکان و زنان و مظلومان بی‌گناه غزه که در نسل‌کشی‌های رژیم نژاد‌پرست اسرائیل در خون خود غلطیده‌اند، تقاصی به سیاهی کارنامه رژیم موقتی که در عمر کوتاه خود مجموعه کاملی از جنایت‌های بشری را جلوی چشم تاریخ قرار داده است: نسل‌کشی، کودک‌کشی، تجاوز و تعارض به نوامیس مسلمین، زندانی که کودکان غزه در آنجا نوجوان و جوان شدند...

با توجه به اعلام موضع از سوی رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر مصداق حمله به خاک ایران در بمباران محل کنسولگری ایران توسط اسرائیل در دمشق که طبق اصول روابط بین‌الملل حق پاسخ امری مشروع و منطقی به شمار می‌رود. نکته جالب توجه آنکه در تنبیه دیشب سطح پاسخ از محل سفارت به خاک رژیم صهیونیستی ارتقاء پیدا کرده که پیامی واضح برای نتانیاهو و اعضا کابینه افراطی وی به شمار می‌رود.

هم‌چنین پیام‌های محکومیت اقدام مشروع ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی از سوی کشور‌های اروپایی جای بسی تعجب دارد چراکه در مثال حمله اسرائیل به محل کنسولگری ایران در دمشق به عنوان یکی از جنایت‌های بی‌شمار رژیم موقت خبری از محکومیت یا تلاشی برای جلوگیری از اقدام‌های مشابه صورت نگرفته است!

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تقدیر و تشکر جانانه از دلاورمردان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل را به مردم شریف ایران و جهان اسلام تبریک عرض می‌نماییم.

و، اما در پایان با قلبی مشتاق به میدان جهاد خدمت مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم که هر لحظه در معرکه جنگ با صهیون اشاره کنند لشکر عاشقان مهدی موعود آماده به نبرد خواهند بود؛ و من الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

دیگر خبرها

  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس
  • جمهوری اسلامی ایران صلح طلب، اما جنگ بلد
  • سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عملیات وعده صادق
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳