Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت با اشاره به ساخت واکسن ایرانی کرونا در ۶ پلتفرم، از تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت در تابستان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا،  جمعی از دانشجویان نخبه علمی و منتخب تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور در شهرک دارویی ستاد اجرایی فرمان امام ، از خط تولید "واکسن کوو ایران برکت" بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، دانشجویان ضمن حضور در شهرک دارویی شفافارمد با معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی دیدار و گفتگو کردند.

حمیدرضا جمشیدی رئیس گروه دارویی برکت در این مراسم با بیان این‌که شهرک دارویی برکت مجموعه‌ای با ظرفیت 200 هکتار برای سرمایه گذاری بیشتر در زمینه‌ های‌تک است اظهار داشت: ایران در حال حاضر سه درصد دارو وارد می‌کند که 40 درصد ارزبری دارد اما 13 درصد بخش تولید دارو یعنی حدود 600 تا 700 قلم داروی کشور در گروه دارویی برکت تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که رفتن به سمت ساخت واکسن کرونا ریسک‌پذیری بالایی داشت افزود: برای واکسن کرونا 6 پلتفرم در جهان شناخته شده که ما برای ساخت هر 6 پلتفرم ورود کردیم که 4 پلفترم به میمون تزریق شد و آنتی‌‌بادی‌ میمون‌ها بالا رفت، 2 پلتفرم نیز در مراحل آخر دانش فنی هستند.

جمشیدی تأکید کرد: تست واکسن کرونا را بالاتر از استانداردهای مختلف جهانی انجام دادیم مثلا به جای یک حیوان روی سه حیوان آزمایش کردیم و دانش فنی واکسن آماده شد.

وی درباره تولید انبوه نخستین واکسن ایرانی کرونا تشریح کرد: خط تولید واکسن کرونا با ظرفیت 3 میلیون دوز راه‌اندازی شده، ما توانستیم ظرف 80 روز این خط تولید را بسازیم، در کنار آن یک خط تولید صنعتی با ظرفیت 12 تا 15 میلیون دوز واکسن در ماه نیز در حال راه‌اندازی است که بخش زیاد آن پایان یافته و امیدواریم تا ابتدای تابستان آماده شود.

وی با اشاره به اهمیت دانش‌ فنی تولید انبوه واکسن کرونا گفت: در دنیا انگلیس، امریکا، ایران، چین، هند و روسیه موفق به تولید انبوه واکسن کرونا شده‌اند که بسیار فرآیند پیچیده‌ای است و متفاوت از دانش تولید آزمایشگاهی است و هرکشور توان آن را ندارد.

جمشیدی افزود: واکسن باید سیستم ایمنی را به اندازه کافی تحریک کند، باید خالص و بی‌خطر باشد و ما هر تستی که وزارت بهداشت داده بود را انجام دادیم و حتی بالاتر از استانداردهای وزارت بهداشت عمل کردیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درخصوص اظهارنظری مبنی بر بروز مشکل در ساخت واکسن کوو ایران برکت، ضمن رد این ادعا گفت: واکسن کرونای برکت نه تنها دچار مشکل نشده بلکه در 10 روز گذشته با افزایش راندمان و بهره وری توانسته موفقیت چشمگیری پیدا کند و کار بسیار خوب پیش می‌رود و طبق قولی که به مردم دادیم در بهار 1400 ظرفیت 3میلیون دوز و در تابستان امسال 12 تا 15 میلیون دوز در ماه را تولید خواهیم کرد.

وی افزود: اگر برخی بی‌تدبیری‌ها در مدیریت کرونا نبود ایران جزو 10 کشور برتر مدیریت کرونا می‌شد‌.

نمکی: 45 روزه می‌توانیم علیه جهش‌های جدید ویروس کرونا، واکسن بسازیم



انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن کرونا تولید انبوه گروه دارویی دارویی برکت میلیون دوز خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای ارسباران، نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شنبه ۸ اردیبهشت‌، ساعت ۱۸، با پنج اجرای متنوع (دستگاهی ایرانی، کلاسیک و تلفیقی) با حضور چهره‌های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

ساز و آواز در مایه ابوعطا، تصنیف «آهسته آهسته» اثر جهان‌بخش پازوکی با هنرمندی کیوان تیموریان (خواننده)، نوازندگی تار و هم‎خوانی مهسا تیموریان، صفا شالپوش (سه‌تار) و بردیا دینوری (تنبک) از ساخته‌های فصل‌الله توکل، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه افشاری با هم‌نوازی داود غفاری‌زاده (نی)، اردشیر بزرگ‌نیا (تنبک) و تورج چگینی‌پور (آواز)، اجرای گروه «پروین» با اجرای آثار عارف قزوینی و فرامرز پایور با هنرمندی یاسین حاتمی (آواز)، دیبا ارشادی (تار)، کیوان اوچی (بم‌تار و مراژ)، اشکان مخبری (کمانچه)، زهره خانیان (تنبک) و امیررضا نارنجی (دف)، اجرای گروه «کوبه‌ای نوازان ماهور» به سرپرستی بابک بنی حسینی، اجرای گروه «گاتا» (سازهای کوبه‌ای نواحی ایران) با هنرمندی علیرضا ولی‌زاده، شنتیا ولی‌زاده، پانته‌آ ولی‌زاده، دنیا شجاعی، میثم علی‌پور، امیرحسین کریمی، پارسا خدابخشی، فرشیما محبی، مهرنوش سیار، فاطمه شمس، الهام مقدم و یاسمن کریمی، بخش‌های مختلف این برنامه هستند.

نشست ماهانه موسیقی با اهدافی چون ایجاد امکان اجرای صحنه‌ای برای جوانان، اجرای موسیقی تجربی، معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان بااستعداد در زمینه نوازندگی و آواز، به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در ژانرهای مختلف با حضور اهالی و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نشست‌ها از سال ۱۳۹۱ به صورت ماهانه و مستمر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است. همچنین معرفی کتاب‌ها و آلبوم‌های تازه منتشر شده، رویدادهای پراهمیت موسیقی و... از دیگر برنامه‌های این نشست‌ها است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 6087791 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره