Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@06:07:09 GMT

اسنادی که جزو هویت اصفهان است، بازگردانده شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۸۸۴۶

اسنادی که جزو هویت اصفهان است، بازگردانده شد

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توافق نامه ارزشمندی با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منعقد گردید و باعث بازگرداندن نشریات و اسناد قدیم اصفهان به این شهر شد و بدینگونه مطالبه مطبوعات محقق شد و اسنادی که جزو هویت اصفهان است به این شهر بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، با اشاره به آئین رونمایی از اقدامات کتابخانه مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" تمدن اسلام مبتنی بر کتاب است و تنها دینی است که معجزه اش کتاب است و شروع آن با کلمه «اقراء» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنجا که گفت: «اقراء باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم» خداوند به انسان آنچه را که نمی‌دانست با قلم آموزش داد و این آغاز دین ما بود و نشان می‌دهد که مطالعه به ویژه در جامعه رو به رشد ما چقدر اهمیت دارد.

کتابخانه محلی برای انباشت دانش و تجربیات گذشتگان و وقایع پیش آمده در تاریخ و مکانی برای رشد خردورزی است. از این رو در این دوره از شورا اهتمام ویژه‌ای به این مهم شد.

طرح توسعه کتابخانه مرکزی از ابتدای دوره پنجم پیگیری شد و بودجه مناسب به آن تخصیص و مصوب شد و برای سال ۱۴۰۰ نیز سه میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی تخصیص داده شد. در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان کتابخانه مادر و کودک راه اندازی شد که اقدامی بجا و شایسته در راستای عنوان شهر دوستدار کودک است و گامی است جهت نهادینه کردن مطالعه در کودکان شهر.

توافق نامه ارزشمندی با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منعقد گردید و باعث بازگرداندن نشریات و اسناد قدیم اصفهان به این شهر شد و بدینگونه مطالبه مطبوعات محقق شد و اسنادی که جزو هویت اصفهان است به این شهر بازگردانده شد.

با توجه به پیشرفتهای سریع تکنولوژی ما نمی‌توانیم همچنان روش‌های سنتی را ادامه داده و شرایط و امکانات خود را به روز نکنیم و پورتال کتابخانه های شهرداری اصفهان اقدامی به جا و مناسب و به روز شده و به ویژه در شرایط کرونایی مفید و مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه است و امروز شاهد رونمایی از این پورتال هستیم.

از دیگر اقدامات مفیدی که در این دوره به ثمر نشست جابجایی جمعه بازار کتاب از زیر زمین پارکینگ طالقانی به میدان عتیق بود. و بدین ترتیب از خطراتی بود که برگزاری جمعه بازار در این زیرزمین داشت پیشگیری شد. "

کد خبر 486736

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کتابخانه کتابخانه مرکزی اصفهان جمعه بازار کتاب فريده روشن شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، برگزیدگان دومین دوره جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین تجلیل شدند.

در این دوره جشنواره قاصد آب ۲۰۱ اثر در قالب هفت سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، کاریکاتور و هفت اینفوگرافی به دبیرخانه ارسال و داوری شد که ۲۱ اثر حائز رتبه شدند.

ندا سپاهی خبرنگار خبرگزاری مهر اصفهان نیز در این دوره از جشنواره برای دومین سال پیاپی عنوان برتر بخش گزارش را کسب کرد.

این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از ۱۵ دی ماه تا ۳۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شده بود.

کمک به افزایش کمی و کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه آب و آشنایی هرچه بیشتر روزنامه نگاران با صنعت آب و آبفا و نیز شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کشور و به خصوص استان اصفهان در عرصه رسانه از اهداف جشنواره مطبوعاتی قاصد آب است.

محورهای بخش اصلی دومین جشنواره «قاصد آب»، احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، فرونشست، مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود، مدیریت مصرف آب در کشاورزی، صنعت و نقش آب و پساب در محیط زیست، طرح ملی جهاد آبرسانی در روستاهای استان اصفهان، فرهنگ سازی رفتار در مدیریت مصرف آب شرب، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان، توزیع عادلانه آب، آب خاکستری، بازچرخانی آب، سازگاری با کم آبی، ارزش آب، سواد آبی و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در مساله آب بود.

همچنین در «پویش شهروند مروج» شهروندان، در بخش جانبی این دوره از جشنواره آثاری با موضوع رفتارهای نادرست دیگران در مصرف نظیر شستشوی معابر، نشت کولر، آبیاری فضای سبز، شستشوی خودرو، شستشوی فرش با آب شهری و از همه مهم‌تر انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

«پویش حافظ آب» نیز از دیگر بخش‌های جانبی این دوره از جشنواره بود که آثار با موضوعات حفاظت منابع آب سطحی، آب زیرزمینی و کیفیت منابع آب در قالب فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 6080899

دیگر خبرها

  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است
  • ماهانه حدود ۷ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقدمجوز به کشورشان بازگردانده شدند
  • برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود