Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:05:07 GMT

جای اطلس جامع حوزه‌های علمیه در استان مرکزی خالی است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۳۰۴

جای اطلس جامع حوزه‌های علمیه در استان مرکزی خالی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی شریفی در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی متأسفانه کمتر به نقش مهم جامعه روحانیت در حوادث مختلف همچون انقلاب و دفاع مقدس پرداخته شده که نیاز است با توجه به فرصتی که به برکت تهیه دانشنامه استانی ایجاد شده به این مسئله مهم بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی بیش از ۱۱۰ شهید روحانی دارد که بیش از ۱۰ شهید هنوز مفقود هستند که نیاز است به این شهدای عزیز بیشتر بپردازیم. جدای از نقش مهم و اثرگذار جامعه روحانیت در دفاع مقدس حوزه‌های علمیه نقش مهمی ایفا کردند و در هدایت و رهبری مردم برای دفاع همه جانبه بسیار اثرگذار بودند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امروز جای خالی اطلس جامع حوزه‌های علمیه استان مرکزی به وضوح دیده می‌شود که نیاز است حوزه‌های علمیه با مشارکت و هم افزایی این کار مهم را انجام دهند و البته فرصت تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان بسیار فرصت خوبی است که می‌توان در راستای تهیه اطلس جامع حوزه‌های علمیه از آن بهره برد.

شریفی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه نیاز است برای تبیین نقش مهم خود هم در انقلاب اسلامی و هم دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که عملکرد حوزه‌های علمیه استان هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس بسیار چشمگیر و درخشان است که باید برای بهره مندی آیندگان این نقش مهم تبیین شود و در قالب دانشنامه تهیه شود. بخش بزرگی از معنویت موجود در دفاع مقدس به برکت نقش مهم جامعه روحانیت ایجاد شد و مؤلفه معنویت توانست رزمندگان را به موفقیت‌های بزرگ برساند.

کد خبر 5188542

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه های علمیه استان مرکزی اراک دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران دانشنامه نویسی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ بارش باران حوزه های علمیه دفاع مقدس استان مرکزی نقش مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • افتتاح طرح توسعه مسجد جامع روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی