Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۶۰ درصد اقتصاد استان مربوط به خدمات است در حالی که این رقم در میانگین کشور ۵۰ درصد است،گفت: به این دلیل کرمانشاه خسارت بیشتری از شیوع کرونا متحمل شده است.

او اظهار کرد: دلیل بالا بودن سهم بخش خدمات در اشتغال و اقتصاد استان، قرار داشتن کرمانشاه بر سر چهار راه اقتصاد منطقه، داشتن چندین مرز رسمی و بازارچه، تردد و رفت و آمد گسترده، داشتن بازرگانی و مرکزیت غرب کشور و صنعت گردشگری است و از آنجایی که بیشترین ضربه کرونا به کسب و کار‌های خدماتی بوده، استان ما در سال ۹۹ ضرر اقتصادی هنگفتی متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: شیوع کرونا، در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل را در استان از بین برد و برنامه‌های مدیریت استان برای کاهش نرخ بیکاری را دچار مشکل کرد.

او گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۵ هزار نیروی بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که همین عدد معادل ۲ تا سه درصد نرخ بیکاری است.

به گفته حاتمی، حدود هشت هزار نفر از این ۱۵ هزار متقاضی، بیمه بیکاری دریافت کردند.

او با بیان اینکه با وجود خسارت‌های کرونا، نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود یک درصد کاهش می‌یابد، گفت: البته اگر پیامد‌های نامطلوب کرونا نبود، شرایط اشتغال و نرخ بیکاری استان متفاوت بود و ما حتی از سند اشتغال استان جلوتر بودیم.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اشتغال جوانان نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان