Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب کارشناس شنوایی‌شناسی و دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد بروجرد در انتشارات لمبرت آلمان به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پروین ویسکرمی کارشناس شنوایی‌شناسی و دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد بروجرد است که کتاب «رشد حرکتی در کودکان ناشنوا» او با عنوان «motor development of deaf children» در انتشارات لمبرت آلمان به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتاب «رشد حرکتی در کودکان ناشنوا» این دانشجوی دانشگاه آزاد بروجرد که به زبان انگلیسی بوده، با همکاری مهدی روزبهانی استادیار این واحد دانشگاهی تألیف شده است.


این کتاب، در ابتدا مروری بر کم‌شنوایی و توانبخشی کودکان ناشنوا داشته و سپس بر رشد حرکتی این کودکان بر اساس مطالعات سه دهه گذشته پرداخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بروجرد کودکان ناشنوا دانشگاه آزاد بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود

موضوع تخصیص بودجه میان دانشگاه‌ها و دانشجویان چند باری در برنامه گفت‌وگویی بالاتر مورد بررسی قرار گرفته و این بار نیز این موضوع با حضور  علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم و حسین نصیری، سرپرست گروه آموزش عالی و مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این باره مطرح کرد: تعبیر آموزش عالی را نباید با وزارت علوم یکی کنیم. جمعیت دانشجویی ما در آموزش عالی کشور که شامل وزارت بهداشت هم می‌شود، حدود ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر است؛ از این تعداد حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشگاه آزاد هستند و حدود یک و نیم میلیون نفر وزارت علوم هستند که شامل دانشگاه‌های تخصصی مثل شریف و دانشگاه جامعی مثل تهران می‌شود. دانشجویان دانشگاه‌های ملی مثل فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و پیام نور هم تقریبا یک و نیم میلیون نفر هستند و مابقی بین دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تقسیم می‌شوند. از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر دانشجوی نوبت دوم هستند.

حسین نصیری، سرپرست گروه آموزش عالی و مرکز تحقیقات مجلس با انتقاد بر اینکه از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، بیشترین منابع صرف نیمی از یک و نیم میلیون نفر وزارت علوم که روزانه هستند می‌شود، گفت: حرف ما این است که دانشجو چقدر از منابع دولتی بهره‌مند است و این بهره مندی به یک میزان باشد. برای اصلاح ساز و کار‌ها روش‌های متعددی وجود دارد. در حال حاضر ۹ درصد دانشجویان دهک یک و دو از منابع و یارانه دولت برخوردارند درحالی‌که دهک ۹ و ۱۰، از ۳۸ درصد از منابع برخوردارند؛ این ناعادلانه است و باید آن را اصلاح کنیم. قانون اساسی ما این را نگفته است.

او با اشاره به سه اصل مالی آموزش یعنی کارایی، کیفیت  و عدالت، مطرح کرد: نکته مهم این است که اگر دانشجویی با کیفیت باشد، دهک درآمدی‌اش مشخص باشد و در راستای اولویت کشور باشد و در هر دانشگاهی که باشد باید از او حمایت کنیم؛ نه اینکه صرفا حمایت ما از دانشگاه‌های در چارچوب دولتی باشد.

طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم نیز تاکید کرد: اعتباری که به وزارت علوم یا بهداشت داده می‌شود صرفا برای آموزش دانشجو نیست. مسائل پزوهشی هم مطرح هستند. این اعتبار صرف خدمات توسعه منطقه‌ای و تربیت دانشجو هم می‌شود.

او همچنین گفت: در بحث مقایسه جمعیت دانشجویی در کشور‌های منطقه، ۲ رقیب داریم و آن هم ترکیه و عربستان که از نظر کمی بیشتر هستند.

او گفت: اگر شاخص ما عدالت اجتماعی یا مسائل اقتصادی و سود و زیان آن باشد، نتیجه چیز دیگری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد