Web Analytics Made Easy - Statcounter

"بازارهای مرطوب" مختص چین نیستند - این بازارها در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی رایج است و حتی در ایالات متحده آمریکا هم وجود دارد.

قدس آنلاین: سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه(امروز) به کشورهای جهان هشدار داد برای متوقف کردن چرخه شیوع ویروس های عفونی همچون کرونا ویروس، باید خرید و فروش حیوانات وحشی زنده در بازارهای مواد غذایی اکیدا متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا،  سازمان بهداشت جهانی به عنوان اقدام فوری و ضروری به کشورها توصیه کرده خرید و فروش حیوانات وحشی زنده در بازارهای مواد غذایی خود را ممنوع کنند، چون بنا به اعلام این سازمان: حیوانات وحشی منبع اصلی بیماری های عفونی در حال ظهور مانند ویروس کرونا هستند.

سازمان بهداشت جهانی در توصیه جدید خود اعلام کرده حیوانات - به ویژه حیوانات وحشی - "منبع بیش از 70 درصد از کل بیماری های عفونی در حال ظهور در انسان هستند ، که بسیاری از آنها ناشی از ویروس های جدید است."

درباره  منشا ویروس کرونا جدید (کووید19)  که بیش از یک سال پیش (15 ماه پیش) در چین کشف شده حدس و گمان های زیادی در میان است، اما احتمال قوی این است که این ویروس که در بدن خفاش ها بوده از طریق یک گونه واسطه به عنوان غذا یا دارو در "بازارهای مرطوب" سنتی چینی به انسان منتقل شده باشد.

 بیماری همه گیر کووید19  برای نخستین بار در مرکز شهر ووهان چین ظاهر شد.

سازمان بهداشت جهانی در هشدار تازه خود، خطر انتقال مستقیم بیماریهای عفونی در حال ظهور را به انسانهایی که با مایعات بدن یک حیوان آلوده در تماس هستند، گوشزد کرده و در بیانیه ای گفته است: " بازارهای مرطوب در سطح جهان می توانند نقشی اساسی در تأمین مواد غذایی و معیشت برای جمعیت زیادی داشته باشند." با این حال "ممنوعیت فروش حیوانات می تواند از سلامتی مردم - هم کسانی که در آنجا کار می کنند و هم کسانی که در آنجا خرید می کنند- محافظت کند."

این بیانیه به طور مشترک  از سوی سازمان بهداشت جهانی و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد صادر شده است.

"بازارهای مرطوب" مختص چین نیستند - این بازارها در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی رایج است و حتی در ایالات متحده آمریکا هم وجود دارد.

فعالان حقوق حیوانات در چین امیدوارند پاندمی ویروس کرونا به پایان یافتن جشنواره سالانه گوشت سگ در این کشور کمک کند.

حدود یک سال پیش شهر ووهان پس از همه گیری ویروس کرونا  هرگونه خرید و فروش و مصرف گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد و دولت پکن اعلام کرد به دارندگان مزارع پرورش حیوانات وحشی برای تغییر شغل کمک مالی می کند.

مقامات محلی شهر ووهان چین همچنین با اعلام این شهر به عنوان "یک پناهگاه حیات وحش" شکار تقریباً همه حیوانات وحشی را ممنوع کردند. در قانون جدید استثنائاتی برای ممنوعیت شکار وضع شده از جمله  "تحقیقات علمی، تنظیم جمعیت، نظارت بر بیماری های اپیدمی و سایر شرایط خاص."

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حیوانات وحشی فروش سازمان بهداشت جهانی فروش حیوانات حیوانات وحشی ویروس کرونا مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یکهزار و ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و امحاء کردند.

مسگری افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

مسگری، از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد