Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد نعنایی روز سه‌شنبه با علام این مطلب به خبرنگاران، افزود:حدود ۵۰ تخت در چهار بخش آی.س.یو این بیمارستان با حداکثر توان در خدمت بیماران کرونایی بدحال هستند.
این متخصص بیهوشی به خانواده‌ها توصیه کرد با مشاهده کوچکترین علایم از جمله تب، بیحالی، علایم ریوی و گوارشی، عصبی، و دردهای جانبی، به کرونا مشکوک شوند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید تلاش شود مراحل اولیه بیماری از دست نرود یعنی بیمار در شرایط اولیه بیماری به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند و اجازه داده نشود بیماری مسلط شده و درگیری ویروس شدت پیدا کند. 
وی ادامه داد: بی تفاوتی نسبت به علایم کرونا باعث می‌شود بیمار شرایط بدی را پشت سر گذاشته و بخش‌هایی از ارگان‌های بدن درگیر شوند که در آن صورت  کنترل آن دشوار است این در حالی است که اگر در مراحل اولیه بیماران به بیمارستان مراجعه کنند می‌توان به صورت سرپایی آنها را درمان کرد و حتی به بستری در بخش‌های عادی و ویژه نیاز نداشته باشند.
نعنایی با بیان اینکه تخت‌های همه بخش‌های این بیمارستان دزفول پرشده افزود: تعدادی از بیماران منتظر خالی شدن تخت ‌برای بستری هستند.
مسوول بخش‌های آی.سی.یو بیمارستان بزرگ دزفول ادامه داد: هم اکنون اگر بیماری نیاز به آی.سی.یو داشت در بخش های حاد تنفسی بستری می‌شود و از اقدامات درمانی توسط پرستاران و کادر درمان که به آنها آموزش داده شده بهره‌مند می‌شوند تا تخت خالی و امکان بستری در بخش‌های ویژه فراهم شود.

این متخصص بیهوشی اضافه کرد: درصد زیادی از بیمارانی که در آی.سی.یو بستری می‌شوند روند بهبودی را طی می کنند ولی ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شوند؛ 
پزشک زمانی که احساس کند بیمار دارد از دست می رود از دستگاه تنفس مصنوعی برای وی استفاده می‌کند.

وی گفت: ۵۰ درصد از افرادی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده میکنند فوت می‌کنند.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

هم اکنون افزون بر ۲۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند و ۱۴۰ بیمار نیز روزانه به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دزفول خوزستان ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی

بهنام روندی، مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتور‌های انعقادی، روند انعقاد خون در آنها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را براساس کمبود فاکتور‌ها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتور‌هایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثرا تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتور‌های انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

روندی با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و دارو‌ها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران دارو‌های خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران