Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@11:37:25 GMT

نزدیک به ۳۶۰۰ نظامی خارجی در افغانستان کشته شدن

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۰۷۶۲

براساس آمارهای رسمی منتشر شده از تلفات جنگی نظامیان خارجی در افغانستان ، از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳ هزار و ۵۹۶ نظامی خارجی بر اثر درگیری‌ها در افغانستان کشته شدند.

از این میان آمریکا با ۲ هزار و ۴۵۲ و انگلیس با ۴۵۵ نتظامی کشته شده بیشترین تعداد تلفات جنگی را بین نیروهای خارجی در افغانستان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمارهای رسمی، از زمان حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان تاکنون ۵۳۰ نظامی آمریکایی نیز بر اثر رویدادهایی که مربوط به درگیری نبود کشته شدند و مجموع زخمی‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز ۲۰ هزار و ۶۶۳ اعلام شده است.

گفتنی است که برخی ناظران شمار تلفات نیروهای خارجی را بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده می‌دانند.بر اساس توافقنامه طالبان و آمریکا که در ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ به امضا رسید، همه نیروهای خارجی باید تا ۱۱ اردیبهشت سال جاری افغانستان را ترک کنند اما هنوز «جو بایدن» تصمیم خود را درباره خروج نیرو اعلام نکرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حدود دو ماه قبل در نخستین دیدارش از وزارت دفاع این کشور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا اظهار داشت که ممکن است مهلت خروج نیروها از افغانستان در ماه می سال جاری میلادی را کنار بگذارد.از سوی دیگر، طالبان بارها تاکید کرده است که خروج آمریکا در زمان تعیین شده گام اساسی برای حل مشکلات افغانستان است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این بارها ضمن هشدار برای احتمال از سرگیری حملات علیه نیروهای خارجی اعلام کرده است که «اگر آمریکا به توافقنامه متعهد بماند ما نیز متعهد می‌مانیم، وگرنه آماده هرگونه قربانی برای استقلال خود هستیم».

کارشناسان با نزدیک شدن به زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان و نشست صلح استانبول هشدار می‌دهد که گروه‌های قومی در این کشور در حال آماده شدن برای جنگ داخلی هستند که پس از تغییرات احتمالی جدید امکانپذیر می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افغانستان آمریکا انگلیس افغانستان انگلیس رئیس جمهور آمریکا آمریکا نیروهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سربازان امریکایی از خاک نیجر در غرب آفریقا

روزنامه ایران نوشت: امریکا روز گذشته به اطلاع دولت نیجر رساند که با درخواست این کشور غرب آفریقا مبنی بر خارج کردن هر چه سریع‌تر نیروهای نظامی‌اش از خاک نیجر موافقت کرده است.    این اقدام پیش از این با نظر منفی جو بایدن همراه شده و به خواسته وی از اجرای آن خودداری شده بود اما حالا که کاخ سفید تغییر رویه داده، آثار تبعی آن در مورد مسائل امنیتی خاورمیانه می‌تواند قابل ملاحظه باشد.    طبق گزارش واشینگتن پست، توافق امریکا موجب خروج بیش از هزار سرباز ویژه این کشور از خاک نیجر خواهد شد اما سؤال مهم‌تر منتج از این جابه‌جایی این است که سرنوشت پایگاه هوایی تعبیه شده امریکا در خاک نیجر چه خواهد شد.    اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که در نظر بگیریم بودجه احداث این پایگاه نظامی برای امریکا از  ۱۱۰ میلیون دلار هم فراتر رفته و فقط ۶ سال از ساخت این پایگاه می‌گذرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • خروج سربازان امریکایی از خاک نیجر در غرب آفریقا
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه