Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران با تاکید بر رفع موانع در مسیر اجرای طرح تعریض و چهارخطه کردن مرزن آباد تا دزدبن جاده در جاده چالوس گفت که فاز نخست این طرح ملی تا پایان فعالیت دولت دوازدهم افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، احمد توکلی روز سه شنبه در نشستی با پیمانکار در محل اجرای طرح در منطقه مرزن آباد چالوس ، افزود : اجرای کامل این طرح باید در اولویت برنامه های مسئولان استانی و شهرستانی باشد چون به اندازه کافی روند اجرای آن طولانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : در حال حاضر اجرای طرح با مشکلاتی مانند دریافت مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی ، جابه جایی مستحدثات مانند تیرهای برق و کمبود اعتبار رو به رو است ولی می توان با هم افزایی و تدبیر درست مشکلات را رفع کرد.

توکلی با اظهار این که همزمان با تکمیل طرح آزاد راه تهران - شمال، این مسیر هم قادر به ارائه خدمات در سطح ملی خواهد بود ، افزود : جاده کندوان هیچگاه نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید با اجرای چنین طرح هایی نسبت به ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز آن تلاش کرد.

وی پرداخت خسارت زیست محیطی ناشی از قطع درختان مزاحم در مسیر اجرای طرح به دولت را خواسته منطقی مسئولان منابع طبیعی دانست و ادامه داد : میزان خسارت برآورد شده حدود چهار و نیم میلیارد تومان است و وزارت راه و شهرسازی باید این میزان خسارت را پرداخت کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران تاکید کرد : با توجه به ابلاغ تخصیص حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرایی فاز اول و دوم این طرح ملی ، اداره کل راه و شهرسازی ملزم است تا ماه آینده خسارت تعیین شده را پرداخت کند و منابع طبیعی هم هم باید با قطع تعداد درختان مزاحم داخل مسیر طرح همراهی کند.

وی همچنین از مسئولان شرکت توزیع برق نیز خواست تا هرچه زودتر نسبت به جابه جایی مستحدثات مزاحم در مسیر اجرای طرح اقدام کنند.

توکلی گفت : این آمادگی وجود دارد تا با نامه نگاری با مسئولان پلیس راه کشور به منظور ادامه فعالیت پیمانکار به صورت مستمر ، در پایان هفته نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای اعمال محدودیت های ترافیکی اقدام کرد.

عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۱۳۹۷ به طول حدود ۱۵ کیلومتر و پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با هدف رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال آغاز شد.

بهره برداری از این مسیردر محدوده شهری مرزن آباد علاوه بر این که از یکطرفه شدن جاده کندوان جلوگیری می کند ، مشکلات ساکنان روستاهای این منطقه را بابت ترافیک حاکم بر مسیر در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد کاهش می دهد.

مسیر ارتباطی چالوس - کرج که با نام جاده کندوان شناخته می شود حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و تنها راه ارتباطی زمینی پایتخت به شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران است.

نیمی از طول این مسیر کوهستانی و پرتردد در حوزه جغرافیایی شهرستان چالوس واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: احمد توکلی مرزن آباد اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در هراز و کندوان سنگین است

سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ترافیکی راه‌های استان گفت: با توجه به تصاویر دریافتی در حال حاضر تردد در محور کندوان مسیر شمال به جنوب محدوده‌های میانک تا مجلار، مسیر جنوب به شمال پل زنگوله تا تونل سنگین است.

وی با بیان این که تردد در محور هراز محدوده‌های آب اسک تا بایجان نیز سنگین است، افزود: تردد در محورهای سوادکوه و کیاسر به صورت عادی و روان جریان دارد.

وی ادامه داد: وضعیت هوای ابری است.

کد خبر 6063327

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در کندوان پاکسازی شد/ ترافیک سنگین در جاده
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • ترافیک سنگین در محور کندوان
  • ترافیک در محور کندوان سنگین است
  • انسداد محور کندوان از سمت مرزن آباد
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • ترافیک در هراز و کندوان سنگین است
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • بازسازی طرح ملی محور «طویر- دزدبُن» کندوان باجدیت دنبال شود
  • اهالی ۷۰ روستای چالوس درگیر یکطرفه شدن کندوان هستند