Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-29@07:48:03 GMT

۵۰ برنامه قرآنی در استان بوشهر برای استقبال ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۱۲۸

۵۰ برنامه قرآنی در استان بوشهر برای استقبال ماه رمضان

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، فاطمه کرمپور روز سه شنبه افزود: باتوجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آغاز ماه مبارک رمضان، شایسته است برگزاری برنامه‌ها با برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد و دارای شاخص‌هایی باشد که نشانگر رفتار فرد مسلمان است.
 
وی اظهار کرد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران قصد دارد تا قرآن و عترت را به عنوان دو محور و پیش ران صلح و پایدار و محور گفتگوی مسلمانان معرفی کند به نحوی که قرآن به روند زندگی مردم وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
کرمپور با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در میان نوجوانان و جوانان، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان  به عنوان متولی توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن و عترت، ارتباط و انس با آن و تحقق مضمون آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی گروه‌های سنی مختلف برنامه‌های متعددی را تدوین کرده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: برنامه‌های آموزشی خواندن و درک مفاهیم قرآنی، برنامه‌های تربیت نیروی متخصص در فعالیت‌های قرآنی، انجام پژوهش‌هایی با هدف شناخت معارف قرآن و وظایف فرد و جامعه نسبت آن بخشی از این برنامه‌هاست.
 
وی افزود: در این برنامه‌ها به منظور گسترش توجه و اشتیاق آحاد مردم به قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از ابزارهای مختلف هنر و ارتباطات بهره‌ گرفته می‌شود.
 
کرمپور ادامه داد: اجرای طرح مسابقه نور باران و مسابقات تلوزیونی و رادیویی قرآن و عترت، برنامه‌های بصیرتی، تولید اپلیکیشن قرآن و عترت، مسابقه پیامکی با موضوع نماز، طرح ختم قرآنی خانه به خانه، انتشار و معرفی مربیان تجوید و ترتیل به گروه‌های مجازی و رفع اشکال گروه‌ها، محفل انس با قرآن با حضور ۱۵ قاری نوجوان، محفل انس با قرآن با دعوت از قاریان ممتاز و برجسته استانی و کشوری، تفسیر ۲ دقیقه ای و پویش عمومی قرآن در خانه در فضای مجازی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در برنامه مجازی شاد ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها، عترت از عنوان برنامه‌های تدوین شده است که اجرای آن از فردا آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن و عترت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۲۲ ناشر آثار خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته‌اند، گفت: در کنار برنامه‌ها و غرفه‌های مختلف، فضای مناسبی ایجاد شده تا مردم ملایر و دیگر شهرستان‌ها از این فضا بهره‌مند شوند.

مسعود ویژه افزود: قسمت عمده این نمایشگاه کتب قرآنی، ادعیه و کتب مذهبی و سایر محصولات مذهبی است و در کنار آن غرفه‌های جانبی شامل دیگر کتب در بخش‌های مختلف فرهنگی، دفاع مقدس، بازی‌های فکری، غرفه حامی‌یابی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشاوره، عرضه صنایع دستی و محلی دایر شده است.

او تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت، نشست‌های تخصصی، غرفه‌های مذهبی و پاسخگویی را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه برشمرد.

این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین مصادف با ۱۵ تا ۲۱ رمضان از ساعت ۱۵ عصر تا ۲۱ شب در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر آماده بازدید علاقمندان است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • استقبال مسافران نوروزی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در لرستان
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد