Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:48:14 GMT

تماس بایدن با پوتین درباره اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۴۸۱

تماس بایدن با پوتین درباره اوکراین

 ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی درباره شماری از مسائل منطقه‌ای و جهانی بحث و گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگو، بایدن و پوتین درباره هدف دو کشور برای پیشبرد گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن به پوتین گفت که ایالات متحده آمریکا منافعش را درباره حمله سایبری و دخالت در انتخابات دنبال می‌کند.

این تماس تلفنی از سوی بایدن برقرار شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پوتین بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرهارد شرودر: غرب باید با پوتین مذاکره کند

گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان می‌گوید هنوز می‌تواند تصور کند که دوستی‌اش با ولادیمیر پوتین می‌تواند به پایان دادن به جنگ در اوکراین کمک کند.

به گزارش ایسنا، گرهارد شرودر در گفت‌وگویی با شبکه خبری DPA گفت: ما سال ها با هم کار کردیم. شاید این دوستی و همکاری بتواند به یافتن راهی برای راه حلی قابل مذاکره بینجامد. من بجز این راه دیگری سراغ ندارم.

شرودر از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ با پوتین دوست بود و به همکاری برای اکثر شرکت‌های روسی که در زمینه خطوط لوله نورد استریم از طریق دریای بالتیک فعالیت دارند، ادامه می‌دهد. اگرچه صدراعظم سابق آلمان حمله روسیه به اوکراین را «اشتباهی مهلک» توصیف کرده، اما از پوتین انتقادی نکرده است.

شرودر در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جنگ روسیه در اوکراین دوستی خود را با پوتین حفظ می‌کند، پاسخ داد: این یک طرف قضیه است. ما نباید دیگر ابعاد مثبتی را که بین ما در سیاست و در گذشته اتفاق افتاده، فراموش کنیم.

صدراعظم سابق آلمان همچنین خاطرنشان کرد که طرفدار تلاش جدیدی برای میانجیگری در مناقشه اوکراین و روسیه در سطح دولتی است. فرانسه و آلمان باید ابتکار عمل را در دست بگیرند. بدیهی است که جنگ نمی‌تواند با شکست کامل یک طرف یا طرف دیگر خاتمه یابد.

وی همچنین گمانه‌زنی درباره اینکه پوتین شاید جنگ هسته‌ای را علیه کشوری از عضو ناتو در جبهه شرقی آغاز کند، کاملا بی پایه و اساس خواند و تاکید کرد: برای جلوگیری از تشدید تنش به سمت چنین سناریوهایی و جلوگیری از نگرانی بیشتر مردم، باید علاوه بر حمایت از اوکراین، به راه حلی برای مناقشه فکری جدی بپردازیم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با استقبال از گفته‌های شرودر گفت: ‌روابط سازنده و خوب شخصی بین پوتین و صدراعظم سابق آلمان بود که به حل مشکلاتی کمک کرد. اما آنهایی که اکنون در راس قدرت در برلین هستند، تمایلی به پایان جنگ اوکراین ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرهارد شرودر: غرب باید با پوتین مذاکره کند
  • سفیر روسیه: بهبود روابط با آمریکا در دوران بایدن ممکن نیست
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • ورود وزیر خارجه اوکراین به دهلی‌نو
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین