Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@01:58:51 GMT

خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۸۴۳

خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر

یک مقام آمریکایی گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا پیش از یازدهم سپتامبر امسال نیروهای نظامی ایالت متحده را از افغانستان خارج خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، سه شنبه شب به خبرنگاران گفت: بایدن به این نتیجه رسیده است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تا پیش از یازدهم سپتامبر تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که بایدن روز چهارشنبه خروج همه نیروهای آمریکایی را اعلام خواهد کرد و فقط تعداد محدودی برای حفاظت از مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در افغانستان باقی خواهند ماند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا فوریه ۲۰۲۰ با طالبان به توافق رسیده بود تا در ازای کاهش خشونت ها و حمایت نکردن طالبان از القاعده و سایر گروه های افراطی، همه نیروهای خود را تا اوایل ماه می ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.

مقام ناشناس آمریکایی در خصوص علت تاخیر در تکمیل خروج نیروها از افغانستان گفت که مسائل لجستیکی علت اصلی این مساله است اما نیروها احتمالا تا پیش از یازدهم سپتامبر از آن کشور خارج خواهند شد.

وی افزود: ما در تماس با طالبان اعلام کرده ایم که هیچ حمله ای علیه آمریکا یا نیروهای متحدش در حین کاهش نیروهایمان انجام ندهند وگرنه شدیدا پاسخ خواهیم داد.

این درحالی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که طالبان «یقین دارد که می تواند به پیروزی نظامی دست پیدا کند.»

لینک کوتاه: asriran.com/003GiS

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود