Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه از روند اجرایی جاده پاتاوه_دهدشت بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: با تاکید استاندار، همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، پیشرفت محور پاتاوه_دهدشت در سه ماه اخیر شتاب گرفت. 

معاون عمرانی استاندار در این بازدید با بیان اینکه این طرح یکی از طرح های شریانی و مهم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود گفت: عزم دولت بر این است که این طرح تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

حاجی زاده تصریح کرد: این پروژه، پروژه‌ای مهم است که استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان را به هم وصل می‌کند و راهی برای برون رفت شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و بخشی از بویراحمد از بن‌بست است.

وی افزود: این پروژه علاوه بر اتصال خوزستان به مرکز کشور سبب رونق اقتصادی و ارزش افزوده برای مناطق مختلف حاشیه خود شده است و بسیاری از روستاهای مستقر در مسیر را نیز از داشتن جاده مناسب بهره‌مند می‌کند.

وی با اشاره به بازدیدهای چند ماه گذشته از این جاده گفت: با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان  است اولویت اتمام پروژه را دوچندان می کند.

معاون عمرانی استاندار گفت: نکته دیگری که اهمیت این جاده را نشان می دهد عدم وجود جاده ایمن و مناسب برای تردد مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ به مرکز استان است که جمعیت زیاد و قابل توجهی را پوشش می دهد.

وی با اشاره به صحبت های مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: با پیگیری های انجام شده، این پروژه در دوسال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و در سه ماهه اخیر نیز با تاکید استاندار و پیگیری نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی اعتبارات قابل توجهی از دفتر مقام معظم رهبری و برنامه بودجه کشور به این پروژه تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به پیشرفت خوب این پروژه،گفت: اکثر پل ها روی مدار هستند و قطعات آماده آسفالت می باشند.

حاجی زاده افزود: با توجه به پیگیری ها و اقدامات انجام شده امیدواریم این  پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به افزایش اکیپ ها و پیشرفت کار پروژه گفت: برای تسریع در اتمام پروژه اکیپ ها افزایش پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه در تامین سیمان پروژه مشکلی نداریم،گفت:در بحث افزایش اعتبارات پیگیری ویژه می شود و عزم همه مسئولان بر اتمام این جاده در سریعترین زمان ممکن است.

گفتنی است جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.

شایان ذکر است این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است

گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه دهدشت معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت.

 

به گزارش گروه  استان ها خبرگزاری دانشجو، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، بحمدالله کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع 3 متر به وجود آمد که بحمدالله اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود 320 کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. اما اگر این منطقه به صورتی بود که آب باید از یک محدوده خاص عبور کند یقیناً ویرانی‌های گسترده به بار می‌آمد.

کرمی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی طی این مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده اما باید کارهای باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستاهای دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود. اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

کرمی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از ‌آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی «سد کاجو» و «سد قصر قند» را در منطقه دنبال می‌کنیم چرا که با ساخت این سدها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور محترم ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلابها هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که ما هر ساله در این منطقه شاهد توزیع پتو، سبد کالا و لوازم خانگی و مهمتر از آن ویرانی زیرساخت‌ها، کشاورزی و منازل مردم باشیم چراکه این واقعاً امری مشکل است.

کرمی با بیان اینکه باید تمام پروژه‌های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: خوشبختانه بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب استان انجام شده و به رئیس جمهور محترم نیز ارائه شده تا این موضوع به عنوان اولویت کاری منطقه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس