Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@14:37:27 GMT

تنوع پخش به کنداکتور العالم رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۵۴۰

تنوع پخش به کنداکتور العالم رسید

با آغاز ماه صیام شبکه العالم برنامه های متنوعی همچون مستند، برنامه زنده ، کلیپ، انیمیشن و زبانگردانی را به کنداکتورش وارد کرد.

به گزارش  برنا، با آغاز ماه رمضان، شبکه العالم همچون سال‌های گذشته، برنامه‌های متنوع و جذابی متناسب با حال و هوای ماه رمضان در قالب‌های گوناگون از جمله مستند، برنامه زنده ، کلیپ، انیمیشن و زبانگردانی تهیه و پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیده الاشجار» نام مجموعه مستندی است با موضوع تولید خرما در ایران به عنوان سومین تولید کننده جهان.

این مستند در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای به معرفی درخت نخل و برکات آن از جمله مراحل مختلف از نگهداری و آبیاری و مکانیزه کردن نخلستان ها، برداشت و معرفی محصولات جانبی خرما تا کارآفرینی و مشاغل و همچنین آداب و رسوم مرتبط با آن در قالب جلوه های بصری با زبان سیده فاطمه بویرده روایت می‌کند.

«سیده الاشجار» به کارگردانی سیده فاطمه بویرده ، تصویربرداری حسن مانع و تدوین طالب منشدی تهیه شده است. این مجموعه مستند همزمان با پخش در ایام ماه رمضان در سایت شبکه  العالم به نشانی www.alalamtv.net  برای علاقمندان نیز بارگذاری می شود.

برنامه «صباح جدید» شبکه العالم نیز از ابتدای ماه رمضان در بخش اختصاصی به طور ویژه با دعوت از حافظان، مفسران و کارشناسان قرآنی داخلی و خارجی موضوع رمضان در قرآن و رمضان در شعر و ادبیات عرب را بررسی خواهد کرد. حضور میهمان و کارشناسان درحوزه‌های دیگر شامل پزشکی وتغذیه و بهره‌مندی از نظرات آن‌ها و همچنین استفاده از فوتو و ویدیوگراف‌های مربوط به این حوزه از دیگر برنامه های شبکه العالم در ماه رمضان است.

پخش سخنرانی های کوتاه اخلاقی و مذهبی (نسمات) با موسیقی مناسب، پخش تلاوت قاریان جوان ایرانی، گزارش خبرنگاران از حال و هوای ماه رمضان در کشورهای مختلف عربی از جمله عراق، سوریه، یمن و غیره و آداب و رسوم برقراری این ماه در میان مردمان آن کشورها و همچنین گزارش‌هایی از خبرنگاران شبکه العالم در سراسر کشور و جهان از اماکن مذهبی در شهرهای مختلف از جمله مشهد، قم، کربلا، نجف و… به صورت زنده از بخش های دیگر این برنامه خواهد بود.

همچنین مستندی با نام «فی ضیافت الرحمان» با موضوع پرداختن به فرهنگ و آداب و رسوم و سنت های مختلف ایرانیان در شهرهای مختلف ویژه ماه رمضان در ده برنامه ۲۵ دقیقه ای با زبانگردانی حسین پروانه در ایام رمضان پخش خواهد شد.

مستند «محطات عراقیه» و «دروب الشام» از جمله مستندهای تولیدی است که فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای عراق و سوریه در ماه رمضان را به نمایش می گذارد.

«صباح جدید» به تهیه‌کنندگی محمد فهمی و اجرای سوسن الرجب و افنان معمارزاده هر روز در ایام ماه رمضان، از ساعت ۹ صبح به مدت ۹۰ دقیقه به طور زنده از شبکه العالم پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: العالم صباح جدید ماه رمضان شبکه العالم آداب و رسوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو در بهار قرآن

در واقع مخاطب به واسطه تجربه فضای روحانی رمضان از موقعیت اثرپذیرتری نسبت به دریافت مفاهیم و انگاره‌های اخلاقی و دینی برخوردار است. این امتیاز بزرگی برای رسانه است تا از پتانسیل موجود برای جذب مخاطبان بیشتر بهره بگیرد و به فرهنگ‌سازی و ارتقای دینداری جامعه بپردازد.
به عبارتی دیگر، ماه رمضان خود به عنوان یک عنصر و مولفه مخاطب‌ساز در خدمت برنامه‌سازان قرار می‌گیرد. نگاهی به عملکرد معاونت صدا پیرامون این موضوع در سال های اخیر نشان می دهد که رادیو گام های بزرگی را در این حوزه برداشته است، به ویژه امسال این شاخصه در ویژه برنامه های ماه رمضان که از شبکه های رادیویی پخش می شود، بارزتر است. امسال برنامه سازان منسجم تر و با نگاه تازه ای به سراغ مفاهیم دینی رفته و برنامه ها را تهیه و روانه آنتن می کنند، حتی اقبال عمومی مردم نسبت به چنین برنامه هایی نشان می دهد که رادیو در سپهر رسانه ها می درخشد و از محبوبیت این رسانه کم نشده است.   ضمن اینکه باید پذیرفت در جهان رسانه‌ای شده معاصر، هیچ چیز به اندازه فرهنگ و اندیشه، شکل رسانه‌ای نگرفته است و در ذیل همین معنا نیز دین و رسانه، تعاملی عمیق با هم یافته‌اند. بنابراین می توان برنامه های ویژه ای با این محوریت تهیه و روانه آنتن کرد که اهتمام جدی معاونت صدا و دستاوردهایش در این حوزه نشان می دهد که رادیو خیلی خوب شنونده خودش را می شناسد و متناسب با خوراکی که شنوندگانش نیاز دارد، برنامه سازی می‌کند.همین دست فرمان باعث شد تا رادیو امسال با دست پر به استقبال بهار قرآن حرکت کند و با برنامه ریزی مدون و بهره مندی از ساختارهای جدید و به روز در برنامه سازی، مفاهیم معنوی و متناسب با این ماه را به سمع شنوندگان برساند.   یکی از موضوعات بارز، پرداخت به مفاهیم و حکمت های نهج البلاغه با بیانی روان در برنامه های ماه رمضان هست. گرچه تا به امروز برنامه هایی با این محوریت تهیه و پخش شده اما آنچه اهمیت دارد این است که با زبانی ساده و شیوا به مردم گفته شود تا اثرگذار باشد که امسال این اتفاق در برنامه هایی از این جنس در شبکه های رادیویی رخ داد و شبکه های رادیویی با بهره بردن از نوآوری های خاص در قالب آیتم های شنیدنی این موضوع را طرح و در قالب دیگر آیتم ها به تبیین، تفسیر و بررسی مصداق ها پرداخت کردند‌.

این شیوه درستی در ترویج مفاهیم دینی است که شبکه های رادیویی استفاده کردند، حتی می توان گفت چنین شیوه هایی در ساخت برنامه ها باید مورد الگو قرار بگیرد تا شاهد تاثیرات آن در نسل جوان باشیم. عملکرد معاونت صدا در این حوزه نشان می دهد که فقط دغدغه برنامه سازی برای مخاطب میانسال جامعه ندارد، بلکه با شناسایی و دغدغه های جوانان به گونه ای به سمت برنامه سازی در ایام ماه رمضان حرکت کرده تا بتواند نسل جوان و پای کار را همراه کند که این اتفاق در ویژه برنامه های ماه رمضان به بار نشسته است‌.

نمونه مصداق این موضوع هم حضور پر شور و گرم شنوندگان برای شرکت در پویش ها و مسابقات ماه رمضان است که شبکه های رادیویی آن را طراحی کردند که در این باره می توان به برگزاری پویش های طرح ختم قرآن، آموزه های نهج البلاغه و ‌‌‌... در ماه رمضان اشاره کرد که نشانگر این موضوع است که مردم در سنین مختلف شنونده برنامه ها هستند و گرمی رسانه رادیو همچون گذشته توانسته اعضای خانواده ها را گرد هم در آورد.از دیگر اتفاقات ویژه رخ داده در برنامه های رمضانی شبکه های رادیویی، توجه ویژه این رسانه به شهدا است. برخی برنامه های سحرگاهی و افطار شبکه‌های رادیویی مزین به نام یک شهید است و صدای شهدا پخش شد که مورد توجه شنوندگان جوان قرار گرفت، چرا که برایشان تازگی داشت. این یعنی، رسانه مسیر درستی را در پیش گرفته است و حرکت در این مسیر یعنی همدلی با نیازها و دغدغه های مخاطب امروز‌.

حضور گسترده قاریان نوجوان در برنامه های رادیویی از دیگر دستاوردهای معاونت صداست که رادیو به دنبال ترویج آموزه های قرآنی و مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان است.همچنین امسال در برنامه های رمضان شاهد، بهره مندی از ساختارهای جدید ویدیوکست ها و پادکست ها در ساخت برنامه های رمضانی هستیم که رونق تازه ای به برنامه های رادیو داده و برنامه ها با رنگ و لعاب ویژه ای پخش می‌شوند، حتی این اتفاق با اقبال گرم شنوندگان جوان و علاقمند به برنامه سازی در رادیو قرار گرفته و پیامک های مردمی نشان می دهد که رادیو در این زمینه می تواند اقدامات جدی تری را در پیش بگیرد و این مسیر را با جدیت بیشتری دنبال کند‌.

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو در بهار قرآن
  • برنامه شب قدر تلویزیون + جدول پخش برنامه های شب ۱۹ ماه رمضان در تلویزیون
  • فضای شهر سیدنی کاملاً رمضانی است / همراهی جدی دولت با برنامه‌های رمضانی
  • «یاد خدا»، لیالی قدر از قاب شبکه قرآن
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • شبکه ۲ ویژه‌برنامه شب‌های قدرش را اعلام کرد
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • اعلام جزییات یک برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های قدر
  • اخبار کوتاه ۸ فروردین