Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@12:02:23 GMT

بیم و امید تیم‌های ایرانی در آسیا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۵۴۱

بیم و امید تیم‌های ایرانی در آسیا

فوتبال ایران مشکلات زیادی دارد که بخش زیادی از آن به‌گذشته برمی‌گردد. متأسفانه ما قدرتی در ای‌اف‌سی نداریم و این موضوع تبعات زیادی برای فوتبال ایران داشته و خواهد داشت. نداشتن قدرت در ای‌اف‌سی باعث شده فوتبال‌مان در این سال‌ها در جایگاه اصلی خود قرار نگیرد اما ایران از نظر نیروی انسانی سرآمد است.

 از سویی صدماتی به فوتبال ما وارد شده که مهم‌ترین آن مسائل قرارداد با مارک ویلموتس است و در چنین شرایطی آنچه باعث برابری فوتبال ما با تیم‌های عربی می‌شود همین نیروی انسانی است اما در طرف مقابل کشورهای عربی زیرساخت‌های خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها از ایران برتر نیستند اما عوامل بیرونی همچون داشتن نفرات در کرسی‌های ای اف سی به این کشورها کمک می‌کند که از ما سبقت بگیرند. با این وضعیت هواداران فوتبال همواره دچار حسی متشکل از بیم و امید هستند. بیم نشأت گرفته از زیرساخت‌های خوب رقبا و حضور بازیکنان و تئوریسین‌های خوب خارجی است و حس امیدمان همان نیروی انسانی مستعد و خوب‌مان است. تیم‌های ما از نظر فنی بهتر هستند اما رقبای آسیایی به‌دلیل وضعیت خوب اقتصادی بازیکنان و مربیان خوبی به کشور خود می‌آورند که این موضوع باعث می‌شود تا ضعف فنی‌شان پوشیده شود؛ این در حالی است که در کشور ما قانونی به‌عنوان منع ورود بازیکنان و مربیان خارجی وجود دارد. با تمام این اوصاف امسال پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد 4 نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا هستند. سرخ‌های پایتخت طی 3 سال گذشته 2 بار فینال آسیا را تجربه کردند و این اعتماد به نفس را دارند که در این دوره هم به نتیجه دلخواه برسند. آنها به یک انسجام تیمی رسیده‌اند و از نظر روحی و روانی قدرتمند شده‌اند و به این باور رسیده‌اند که می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند و این موضوع اهمیت زیادی دارد. البته هیچ تیمی کامل نیست و پرسپولیس هم ایراداتی دارد. این تیم در خطوط دفاعی و میانه میدان کمبود بازیکن دارد و مصدومیت و محرومیت عواملی است که می‌تواند به آنها ضربه بزند. استقلال تیمی است که برای کسب نتیجه نیاز به انگیزه دارد. آنها در چندسال اخیر ثبات مدیریتی نداشتند و در طول فصل جاری هم 2 مربی به تیم آوردند که این موضوع به تشکل تیمی آنها ضربه زده است. آنها در رقابت با رقیب دیرینه خود (پرسپولیس) از نظر کسب عناوین عقب افتاده‌اند که این موضوع باید انگیزه مضاعفی برای آبی‌های پایتخت شود. استقلال در خط حمله بازیکنان خوب و قدرتمندی دارد و این نقطه قوت این تیم است که می‌تواند در آسیا به آنها کمک کند. تراکتور در چند سال اخیر حرکتی سینوسی داشته و در جدول لیگ برتر هم جایگاه قابل توجهی ندارد اما هواداران پرشمار از این تیم توقع کسب نتایج درخشان دارند. این تیم به‌صورت شخصی اداره می‌شود و به نظر می‌رسد که از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارد چرا که ماشین سازی، تیم تحت حمایت مالک تراکتور در شرایط نیمه تعلیق قرار دارد. تراکتور تیم باثباتی نیست و با توجه به جایگاه این تیم در جدول نمی‌توان چشم‌انداز خوبی برای این تیم داشت. با این حال این امید وجود دارد که تراکتوری‌ها در آسیا بدرخشند. فولاد مدیر خوبی به‌نام سعید آذری دارد و در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفته است. حضور جواد نکونام در فولاد اتفاق بسیار هوشمندانه‌ای است چرا که او سابقه درخشانی دارد. درحال حاضر فولاد تیم با برنامه‌ای است؛ آنها خیلی خوب از تمام نقاط زمین استفاده می‌کنند و بسرعت جمع می‌شوند. فولاد تیمی دوست داشتنی است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود

به گزارش "ورزش سه"، سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی که روز گذشته برابر ترکمنستان کلین‌شیت کرد، در مورد این بازی گفت: خداراشکر یک بازی سخت را بردیم. بازی روی چمن بد برگزار شد و کارمان را سخت کرد و نسبت به بازی رفت، سخت‌تر بود.

او در مورد کلین‌شیت اظهار داشت: من امسال خیلی تلاش کردم که در باشگاه عملکرد خوبی داشته باشم، شاید باورتان نشود که برای بازی در تیم ملی لحظه شماری میکردم و از آقای قلعه نویی تشکر دارم که به من فرصت دادند بازی کنم.

حسینی در خصوص شانس صعود ایران به مرحله حذفی جهانی عنوان کرد: ما در جام ملتها بازیهای خوبی داشتیم، بعضی انتقادات هست که به نظرم درست نیست. هنوز هم می‌گویم حقمان نبود که بازی قطر آنطور بازی را واگذار کنیم. کمترین حقمان قهرمانی بود و تیم خیلی خوبی داشتیم و همه چیز خیلی خوب بود اما روی یک بدشانسی بازی قطر را واگذار کردیم. امیدوارم برای جام جهانی از همین الان امکانات فراهم باشد تا تیم ملی موفق شود.

گلر تیم ملی در مورد حضور بازیکنان جوان نظیر آرشا شکوری گفت: جوانگرایی در تیم ملی ساده نیست که شما همه بازیکنان را عوض کنید. بازی در تیم ملی و باشگاهی متفاوت است. خیلی از بازیکنان باتجربه که در باشگاه عملکرد خوبی دارند، در تیم ملی نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. آقای قلعه نویی هم فکر کنم اولین بار بود این همه جوان دعوت کردند و امیدوارم همه آنها مثمرثمر باشند.

دیگر خبرها

  • دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • کادر فنی فوتبال آبادان مشخص شد
  • معرفی کادر جدید فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • معرفی کادر فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود
  • کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود!
  • سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود
  • خوب و بد هندبال ایران در سال 1402 از نگاه پاکدل
  • خوب و بد هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ از نگاه پاکدل