Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که غنی سازی 60 درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته ‌آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رییس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد. 

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.»

«جن ساکی»،‌ سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این اقدام ایران گفت که اعلام تحریک آمیز ایران درباره غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را جدی می‌گیریم. 

کاخ الیزه فرانسه نیز شامگاه سه‌شنبه اعلام ایران برای آغاز غنی سازی 60 درصد را محکوم کرد و گفت که پاریس اعلام ایران درباره آغاز غنی‌سازی 60 درصد را تحولی جدی دانسته که نیازمند واکنشی هماهنگ شده از سوی کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات هسته‌ای است.  

پربیننده ترین اسراییل: حمله به نطنز از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود هویت عامل اختلال در سیستم برق مجتمع غنی‌سازی نطنز شناسایی شد واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در تاسیسات نطنز عملیات اجرایی غنی سازی ۶۰درصد از امشب شروع می‌شود نگاه‌ها به نطنز؛ حفره امنیتی یا عملیات پیچیده سایبری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: غنی سازی اورانیوم برجام آغاز غنی سازی غنی سازی ۶۰ ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %

یک روزنامه اسرائیلی نوشت موشک های ایران در حمله اخیر به تاسیسات هسته ای دیمونا اسرائیل هم اصابت کردند.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از کارشناسان نوشت: در حمله اخیر، 84 درصد از حملات هوایی ایرانی دفع شد و نه 99 درصد که از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام شد.

 

تاسیسات دیمونا اسرائیل



این روزنامه افزود: عکس های ماهواره ای نشان می دهد حداقل یکی از ساختمان های تاسیسات هسته ای دیمونا اسرائیل مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفت. همچنین دو اصابت نیز در اطراف تاسیسات هسته ای رخ داد.

معاریو ادامه داد: فیلم های موجود از پایگاه هوایی نیواتیم در جنوب اسرائیل (صحرای نقب) نشان می دهد 4 اصابت مربوط به برخورد موشک های ایرانی هستند و نه سقوط لاشه موشک های دفاع هوایی اسرائیل.
همچنین در نتیجه بررسی فیلم ها به نظر می رسد 5 اصابت موشک های ایران در پایگاه هوایی رامون اسرائیل رخ داده است. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو در کلاله
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • شبکه خبر: به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله‌ای انجام نشده است
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد