Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران دستمایه تحلیل پایگاه نشنال اینترست قرار گرفته است. خبرگزاری میزان - «پل پیلار»، افسر پیشین سازمان «سیا» آمریکا در یادداشتی به اتهام زنی‎های آمریکا به ایران در زمینه حمایت از تروریسم اشاره کرده و می‎گوید «در موضوع ایجاد چالش برای خاورمیانه باید به اسرائیل و عربستان توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   «پیلار»، یادداشت خود را با اشاره به اتهام‎های دولت آمریکا به ایران آغاز کرده و نوشت، «این اتهام‎ها، تحریم ایران و ساخت دیوار تحریم با هدف ایجاد مانع در مسیر احیای برجام را دنبال می‎کرد.»   وی در ادامه افزود «ایران در قبال پذیرش محدودیت‎ها و نظارت‎های مندرج در برجام، به دلیل مانع تراشی‎ها و کارشکنی‎های آمریکا، امتیازی دریافت نکرد؛ همین موضوع سبب بی اعتمادی ایران و تاکید این کشور بر لغو همه تحریم ها و لزوم راستی آزمایی این امر در چارچوب نشست های برجامی اخیر شده است.»   «پیلار»، در بخشی دیگر می‎افزاید «برخی از رژیم های واقع در منطقه، بی رحمانه از شیوه های اعمال قدرت و نفوذ مغایر با قوانین و هنجارهای بین المللی استفاده می کنند؛ از جمله کشورهایی که در این مسیر حرکت می کنند عربستان است؛ حتی گروه های تروریستی مانند القاعده نیز حمایت خود از عربستان را اعلام کردند؛ این در حالی است که ایران در عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش تلاش کرد.»   دیگر بازیگر ناقض قوانین بین المللی، اسرائیل است که تاکنون به اقدامات خرابکارانه و تروریستی دست زده است. بیشتر بخوانید: ایران دارای بزرگ ترین مراکز موشکی خاورمیانه تصمیم بایدن برای تحریم ایران نگارنده در بخش دیگری می‎نویسد « عربستان در دهه ۱۹۸۰ به صورت مخفیانه اقدام به خرید موشک‌های میان بردی کرد که رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه را کلید زد.»   وی در پایان نتیجه گیری می‎کند «مسیر رسیدن به خاورمیانه با ثبات تر و امن تر نه از طریق مانع تراشی برای یک بازیکن در رقابت منطقه‎ای بلکه از مسیر مدیریت اختلاف‎ها میان رقبا و یافتن راه حل هایی برای صلح امکان پذیر است؛ ایران خود ایده ها و طرح هایی در این مسیر ارائه داده است.»   انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل تحریم های آمریکا ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا تحولات بین الملل تحریم های آمریکا ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عملی نهاد‌های بین المللی برای جلوگیری از اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی

 به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، " ناصر کنعانی" در پیامی در فضای مجازی نوشت: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در این پیام افزود: طبق گزارش‌های رسمی، از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون، رژیم صهیونیستی به طور هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.
 
آقای کنعانی در پیامش با برشمردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مراکز درمانی غزه، نوشت: ادامه محاصره بیمارستان شفا و تشدید عملیات نظامی در این بیمارستان، به ویژه به آتش کشیدن ساختمان جراحی آن، محاصره و بمباران بیمارستان أمل در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به بیمارستان ناصر در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت گروه پزشکی و درمانی این بیمارستان، از اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
 
در بخش دیگری از پیام سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمده است: بنا بر اعلام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول کند.
 
آقای کنعانی در بخش دیگری از پیامش نوشته است: اکنون پرسش پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهاد‌های بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اقدام عملی نهاد‌های بین المللی برای جلوگیری از اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد