Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@06:37:28 GMT

ابلاغیه کمیته راهبردی بغداد-واشنگتن درباره خروج آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۹۳۸

ابلاغیه کمیته راهبردی بغداد-واشنگتن درباره خروج آمریکا

به گزارش تابناک به نقل از فارس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز سه شنبه خبر داد که کمیته مشترک میان عراق و آمریکا که مشغول گفتگو‌های راهبردی است، به آن اطلاع داده که واشنگتن با خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در اظهاراتی تلویزیونی گفت: کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع پارلمان اطلاع داده که آمریکا در دور سوم گفتگو‌های راهبردی با خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الزیادی گفت که موافقت فوری واشنگتن با ترک عراق کمیته مشترک را غافلگیر است و البته که موضوعی خوبی است.

او افزود: اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن مساله‌ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین است و بر اساس توافق اخیر نیرو‌هایی که در عراق باقی خواهند ماند آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته (هجدهم فروردین ماه) پس از پایان گفتگو‌های راهبردی بغداد و واشنگتن، تأکید کرد، دور سوم گفتگو‌های راهبردی میان واشنگتن و بغداد، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

الصحاف در ادامه تصریح کرد: «حضور نیرو‌های آمریکایی پس از این گفتگو به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیرو‌های خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

وی در پایان تاکید کرد: «نیرو‌های خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیرو‌های رزمی (خارجی) در عراق توافق کرده‌اند».

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی کمیته راهبردی بغداد واشنگتن خروج آمریکا از عراق پارلمان عراق اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی گفتگو های راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردان‌های سیدالشهدا: به عوامل حمله به مقر حشد الشعبی پاسخ داده می‌شود

دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق به حمله هوایی به مقر فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی در عراق در پایگاه کالسو در جنوب بغداد پایتخت این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ابوعلاء الولایی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به هر کسی که پشت این حمله گناهکارانه به مقر الحشد الشعبی باشد، پاسخ داده می‌شود. هر که پشت حمله باشد و هر کس که ثابت شود در این جنایت شنیع دست دارد، پس از تکمیل تحقیقات لازم، بهای آن را خواهد پرداخت.»

وی افزود: اگر دشمن حساب باز کرده که دست نیروهای الحشد الشعبی با دستورات رسمی بسته است و از آن انتظار پاسخ نداشته باشد، بداند که مقاومت اینطور نیست.

مدیر دفتر شبکه المیادین در بغداد امروز-شنبه- تاکید کرد که در نتیجه تهاجم هوایی در سه حمله که پایگاه «کالسو» در المسیب در جنوب پایتخت را هدف قرار داد، یک تن شهید و ۶ نفر زخمی شدند.

وی توضیح داد که این تهاجم ورودی اصلی پایگاه به همراه یک پارکینگ خودرو و یک دفتر نیروهای الحشد الشعبی را هدف قرار داد.

مدیر دفتر المیادین در پایتخت عراق با اشاره به اینکه انفجارها در کالسو قوی بوده است، افزود: احتمالات نشان می‌دهند که این تجاوز با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

در همین حال، به گفته مدیر دفتر المیادین، حریم هوایی عراق طبق معمول شاهد تردد هوایی فعال آمریکایی‌ها بود، زیرا حرکت یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکایی در حریم هوایی عراق رصد شد.

وی ادامه داد: همچنین پس از وقوع تجاوز، هواپیمای دیگری متعلق به وزارت خارجه آمریکا که از بغداد به سمت بیروت پایتخت لبنان در حال حرکت بود، رصد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • گردان‌های سیدالشهدا: به عوامل حمله به مقر حشد الشعبی پاسخ داده می‌شود
  • شکست‌های راهبردی آمریکا در برابر ایران
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است