Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ادوار مجلس با دفاع از پروژه های انتقال آب به استان اصفهان گفت: وقتی جریان آب قطع می‌شود، بیشترین تخریب این اتفاق به محیط زیست وارد می‌شود. - اخبار استانها -

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، بااشاره به اقدام زهرا شیخی، نماینده اصفهان برای بازدید رئیس دو فراکسیون مجلس از منطقه شرق اصفهان اظهار داشت: در بحث آب جا دارد از ابتکار خوب خانم شیخی تشکر کنیم که رئیس فراکسیون محیط زیست و زنان مجلس را به منطقه شرق اصفهان دعوت کرده و باحضور مسئولان استانی از منطقه ورزنه بازدید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر من این نوع اقدامات می‌تواند مسئولان و نمایندگان مجلس را با واقعیت‌های بی‌آبی در اصفهان و مشکلاتی که مردم اصفهان به ویژه مردم شرق به‌واسطه مشکل بی‌آبی پیدا کرده‌اند، از نزدیک آشنا کند و نمایندگان دوره یازدهم مجلس تلاش‌های نمایندگان در دوره‌های قبل را با کیفیت بهتری ادامه دهند.

وی ادامه داد: فراکسیون محیط زیست یکی از فراکسیون‌های مهم مجلس بوده و خوب است اعضای این فراکسیون از نزدیک ببینند وقتی جریان آب قطع می‌شود، بیشترین تخریب این اتفاق به محیط زیست وارد می‌شود. همان‌گونه که خشک شدن باتلاق گاوخونی مخرب محیط زیست بوده و برای همین انتقال آب به‌نوعی احیای محیط زیست است البته نحوه انتقال آب هم باید به گونه‌ای باشد که مسائل زیست محیطی رعایت شود، حضور رئیس فراکسیون محیط زیست یا زنان در منطقه ورزنه که روزی مهد کشاورزی و ایجاد اشتغال بوده‌است، ابتکار خیلی خوبی است و به خاطر این اقدام از خانم شیخی تشکر می‌کنیم.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به حضور قابل قبول نمایندگان اصفهانی در مجلس یازدهم بیان کرد: نمایندگان استان و شهرستان اصفهان مجموعا در مقایسه با نمایندگان کل کشور در مجلس یازدهم درسطح متوسط روبه‌بالا هستند، دو رئیس کمیسیون، دو عضو هیئت رئیسه، تعدادی سخنگوی کمیسیون از نمایندگان استان اصفهان و ازبین نمایندگان شهرستان اصفهان نیز رئیس، نایب رئیس و دو سخنگوی کمیسیون در مجلس داریم و این‌ها نشان‌دهنده سطح متوسط رو به بالای استان اصفهان در مجلس است و نمایندگان استان و شهرستان اصفهان مجموعا فعالیت قابل قبولی دارند البته طبیعتا انتظار بیش از این است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مجلس یازدهم یک مجلس امید و انتظار بود یعنی مردم توقع بیشتری داشتند چراکه نمایندگان دوره یازدهم با انگیزه‌های انقلابی و برنامه‌هایی برای کار و خدمت بیشتر و روحیه جدید و جوان‌تر به میدان آمدند بنابراین طبعا فعالیت نمایندگان استان و شهرستان باید ازنظر کمی و کیفی بهتر شده و گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه داده و حضورشان را دربین مردم بیشتر کنند.

فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم: سند همکاری 25 ساله ایران و چین را "برد ـ برد" می‌دانیم/ به‌هیچ وجه واگذاری زمین در میان نیست3 عامل انحراف در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی/ افزودن بند «واگذاری تعهدی» به سیاست‌های کلی اصل 44| گفتگو با حمیدرضا فولادگر"علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا

فولادگر مجلس یازدهم را یکی از انقلابی‌ترین دوره‌های مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: مجلس یازدهم به تعبیر رهبری یکی از انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجلس‌های پس از انقلاب بوده و باید تلاش بیشتری داشته باشند و با بررسی کارشناسانه‌تر و با تامل بیشتر به حل مسائل و مشکلات کشور کمک کنند، توصیه من از ابتدای دوره یازدهم به دوستان این بوده است که در این دوره بیشتر روی نظارت متمرکز شده و از ابزار نظارتی مجلس استفاده کنند و هرجایی که نیاز به اصلاح قانون بود، قانون را هم اصلاح کنند چراکه مشکلات و مسائل فقط با قانون‌گذاری حل نشده و ابتدا باید بااستفاده از ابزار نظارتی، مشکلات را پیدا کرده سپس قانون‌گذاری به‌دنبال حل مشکلات انجام شود.

وی ادامه داد: در چند ماه باقی‌مانده از فعالیت دولت کنونی باید نظارت صورت گرفته و برای دولت بعدی که از شهریور مستقر می‌شوند، مجلس یازدهم باید برنامه نظارتی بهتری داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استان اصفهان بیان کرد: اگر نمایندگان در استان اصفهان نیز از ظرفیت نظارتی مجلس استفاده کنند، خیلی بهتر می‌توان از ظرفیت‌های استان استفاده کرد و نیازی نیست که نظارت حتما با دعوا و درگیری باشد بلکه با همان شیوه‌های قانونی می‌توان ابزار نظارتی را به‌کار برد، مجمع نمایندگان استان اصفهان خوشبختانه جلسات منظم و ماهیانه دارند ولی باید بیشتر از ظرفیت استان استفاده کنند.

وی افزود: ما در بنیاد نصف جهان مرتب با همکاران ارتباط داریم و از نمایندگان در جلسات کارگروه‌ها دعوت کرده و از نظرات آنان استفاده می‌کنیم یا ازطریق نمایندگان به پیش‌برد کارهای استان کمک می‌کنیم ولی بازهم انتظار می‌رود مجمع نمایندگان بیش از این از ظرفیت استان برای حل مسائل استان استفاده کنند.

انتهای پیام/174/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان استان استان اصفهان استفاده کنند مجلس یازدهم محیط زیست انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: «طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» از جمله طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

در واقع، بیش از دوازده سال از تصویب قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز می‌گذرد و از آنجایی که برخی ایرادها و خلأهای قانونی در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته است، طرح مذکور از سوی مجلس یازدهم تدوین شد و «متناسب‌سازی مجازات‌ها» مهمترین موضوع محوری این طرح است.

همچنین رفع برخی خلأهای جرم انگاری از جمله تبلیغات خرید و فروش سلاح در فضای مجازی در این طرح مورد نظر قرار گرفته است.

اصلاحات مورد توجه در این طرح از آن جهت حائز اهمیت است که موضوع قاچاق سلاح و مهمات به دلایل مختلف امنیتی، سیاسی و اجتماعی دارای آثار و پیامدهای منفی برای کشور است و حفظ و ارتقای بازدارندگی مجازات‌ها در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه در کنترل قاچاق سلاح و اقدامات مجرمانه مرتبط با سلاح غیرمجاز دارای اهمیت به سزایی است. در مصوبه کمیسیون تخصصی بررسی این طرح یعنی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس سعی شده است که این اهداف مورد توجه قرار گیرد.

به طور خلاصه می‌توان گفت با عنایت به تحولات منطقه‌ای و همچنین ظهور و بروز برخی از انواع سلاح‌های جدید، ضمانت اجراهای پیش‌بینی شده در قانون از بازدارندگی لازم برخوردار نبوده و نیازمند متناسب سازی و به‌روزرسانی است و در مواردی نیز با خلأ قانونی مواجه هستیم.

به هر صورت، نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه (ششم تیر ماه ۱۴۰۲) با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، موافقت کردند.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در این مورد، گفت: «آخرین اصلاحیه قانون فعلی و موجود در خصوص مجازات قاچاق سلاح مربوط به سال ۱۳۹۰ است و در این یک دهه بسترهای ارتکاب جرم تغییر کرده است.»

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: «در فضای مجازی به راحتی امکان خرید و فروش سلاح گرم قاچاق وجود دارد و در سال‌های اخیر میزان استفاده از سلاح و مهمات غیر مجاز افزایش یافته است. علاوه بر اینکه باید با دارندگان اسلحه و مهمات غیر مجاز برخورد شود، باید بانک اطلاعاتی جامعی از دارندگان سلاح‌های مجاز هم تهیه شود.

همچنین «محمد سرگزی» نماینده مردم زابل در مجلس درباره اهمیت طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، می‌گوید: «بررسی‌های چند ساله اخیر نشان می‌دهد که جرایم مرتبط با حمل سلاح گرم در کشور رشد داشته و این افزایش در برخی استان‌ها ۷۰ درصد بوده است. در یک بازه دو ماهه از سوی مجموعه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ۳۰ هزار سلاح گرم غیر مجاز کشف شده است که علت آن بازدارنده نبودن قانون موجود است.»

«طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» در نوبت بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی است و باید دید مجال رسیدگی به این طرح در مجلس یازدهم می‌رسد یا خیر.

کد خبر 6054455 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • تالاب گاو خونی جانی دوباره گرفت
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد