Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:48:21 GMT

رعایت پروتکل های در زنجان۴۰ درصد کاهش دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۲۰۲

رعایت پروتکل های در زنجان۴۰ درصد کاهش دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در محل استانداری زنجان با بیان اینکه وضعیت استان زنجان در خصوص بیماری کرونا خطر ناک است، گفت: تنها راه برون رفت و رهایی از این بیماری شوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی سرپایی در استان سه برابر و بستری‌ها هم ۶ برابر شده است، اظهار کرد: پی سی آر مثبت هم چهار برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اسفند ماه از ۹۰ درصد امروز به ۵۰ درصد رسیده است، گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان طی فروردین ماه بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حقیقی بر لزوم تقویت استودیو سلامت در استان تاکید کرد و ابراز داشت: رسانه‌ها طی ۱۴ ماه گذشته در اطلاع رسانی و آموزش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام دادند و باید امروز هم رسانه‌ها نسبت به تحقق این مهم بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه دور همی در استان باید به کل جمع شود، گفت: دورهمی ها و برگزاری مراسم عزا و عروسی و خریدهای شب عید و سفرهای نوروزی باعث شد امروز کرونا نه تنها در کشور به تبع در استان هم جولان بدهد.

استاندار زنجان با اشاره به بازدید از مناطق مختلف شهر زنجان، گفت: با وجود وضعیت حاد کرونایی کنونی برخی ها این بیماری را شوخی تصور می کنند، ماسک استفاده نمی کنند و حتی برای اطمینان بخشی از افراد بی توجه تست سریع گرفته شد متاسفانه مثبت بودند که برخوردهای لازم انجام می شود. حقیقی افزود: در صورت تغییر نکردن در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان به میزان ۹۵ درصد، نه تنها رنگ بندی شهرها تغییر نخواهد یافت بلکه به آمار بیماران سرپایی و بستری ها بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

استاندار زنجان تاکید کرد: افراد بی توجه اجازه ندارند با جان دیگران بازی کنند و همین افراد بی‌توجه شمار مبتلایان و حتی بستری بیمارستان های استان را تشکیل می دهند، که در صورت رعایت کامل مشکلات به حداقل می رسید.

حقیقی با بیان اینکه در صورت همکاری و کمک به هم می توان در کوتاهترین زمان ممکن به این بیماری غلبه کرد، افزود: وضعیت کرونایی حاد زنجان نگران کننده است بطوری که میزان تست های کرونایی از بیش از ۲ هزار نفر بیش از یک‌هزار نفر مثبت هستند.

استاندار زنجان ابراز داشت: قبل از عید مراکز درمانی استان کمترین بیماران مبتلا به کرونا را داشت ولی امروز تمام مراکز درمانی استان درگیر این بیماری شدند.

حقیقی با بیان اینکه بیماری کرونا نسبت به گذشته وحشی‌تر و جهش یافته تر شده است، افزود: عدم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی امروز فاجعه به بار آورده است.

وی با بیان اینکه انجام تست‌های کرونا از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس است، افزود: انجام تست هم افزایش یافته است.

کد خبر 5188792

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استانداری زنجان ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی بهداشت فردی و اجتماعی استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود رحمانی به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌های این طرح با مشارکت بیش از ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط در سراسر استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز این طرح تا ۴ فروردین ماه بیش از ۷ هزار و ۳۵۶ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط بازرسی شده است، افزود: طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در طی ۱۸ روز ۴ هزار و ۹۲۷ کیلوگرم- لیتر ماده غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان، ضبط و از سطح عرضه جمع‌آوری شده است.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت از تعداد ۳ هزار و ۹۶۳ اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی به عمل آمده و برای تعداد ۱۸۰ اماکن عمومی اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد، اعلام کرد: همه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ منعکس نمایند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

کد خبر 6062230

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در استان زنجان