Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:10:46 GMT

اولین دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۴۹۶

اولین دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

اولین دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای با هدف تربیت مربی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ولین دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای با هدف تربیت مربی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود. این دوره از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱تا ۱۳ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌شناسی، مبانی سواد رسانه‌ای، مهارت‌های مقابله با اخبار جعلی، بررسی انیمیشن و فیلم سینمایی، شبکه‌های اجتماعی؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها، نظریه‌های تأثیرات رسانه‌ها و بررسی انیمیشن و فیلم سینمایی (تخصصی) عناوین این دوره است که توسط محمد سلطانی‌فر، داوود نعمتی، حسین امامی، محمد رهبری، بهاره نصیری و فاطمه فروزان علاء برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این دوره پس از موفقیت در آزمون، گواهینامه دریافت خواهند کرد و قادر خواهند بود در مرحله تخصصی و پیشرفته  شرکت کنند.

این دوره توسط انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه الزهرا (س) با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۰۱۵۶۰۶۴۳۰ در واتس آپ پیام ارسال کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: رسانه شناسی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات سواد رسانه ای برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» (یادمان کیومرث صابری فومنی) با حضور دبیر این رویداد صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

عباس حسین‌نژاد دبیر هشتمین دوره طنزپهلو در ابتدای سخنانش گفت: جشنواره طنزپهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شد و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار شده است. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسئولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند ولی امسال ۱۱۲۹ اثر به این رویداد رسید که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر  و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند. 

وی افزود: پنج استان ما بیشتر از بقیه مشارکت داشتند. تهران در رتبه اول است با ۲۸۹ اثر، بعد اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر به این رویداد فرستادند و یکی از استان‌ها در این رویداد شرکت نکرد. 

دبیر طنزپهلو ادامه داد: ۱۱ اردیبهشت در فومن اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود. گل اقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه ما و آدمی درجه یک بود و حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کنیم. ما به دنبال این هستیم که ۲ نشست آموزشی هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز برگزار کنیم. 

حسین نژاد در رابطه با داوران این جشنواره گفت گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره هستم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران ما هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه های خود اثر انتخاب میکنند در این رویداد حضور پیدا  کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت میکنیم در این رویداد حضور داشته باشند. بالاخره چیزی به عنوان رسانه ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. ما تلاش میکنیم به طنزپردازانی که در رسانه های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم سطح طنزشان را بالا بیاورند. 

حسین نژاد گفت: طنز در فضای مجازی ما با اقتصاد پیوند خورده. هم تولید کننده زیاد شده هم مشتری آن. این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه ای و مطبوعاتی کشور به ان توجه نکنیم در این حوزه ضرر خواهیم کرد. ما به دنبال ارتقای طنز هستیم چون. معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

دبیر طنزپهلو در پایان درخصوص جوایز این جشنواره و موضوعات آن نیز گفت: موضوع دادن در جشنواره توجه دادن به موضوعات مختلف است. در این دوره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی، اینترنت و... وجود دارد در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده. ما در هر بخش چهار برنده داریم نفرات اول ۱۰ میلیون نفرات دوم ۷ میلیون نفرات سوم ۵ میلیون و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به عنوان تندیس به برندگان اهدا می‌شود. این شعار از اشعار فردوسی برای جشنواره‌های رسانه‌ای کشور  انتخاب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت