Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام داشت، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بر سر تداوم همکاری با یکدیگر به منظور تسهیل با ثبات سازی افغانستان توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام داشت: جوزپ بورل، نماینده عالی امور خارجی و سیاست امنیتی این اتحادیه و معاون رئیس کمیسیون اروپا، روز سه شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها توافق کردند تا به همکاری بر سر مساله با ثبات سازی افغانستان ادامه دهند.

از سوی دیگر دولت بایدن تایید کرده که آمریکا قصد دارد همه نیروهای آمریکایی را تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج سازد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را در پی فرآیند تجدیدنظر گسترده در سیاستها که به مجرد رسیدن او به ریاست جمهوری در اوایل سال جاری میلادی شروع شد، اتخاذ کرده است.

این مقام ارشد تاکید کرد که آمریکا اهدافی که حدودا دو دهه پیش تعیین کرد از جمله خنثی سازی تهدیدات مربوط به گروه تروریستی القاعده را عملی کرده است.

به گفته این مقام، جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است القاعده در بردارنده "قابلیت دسیسه چینی خارجی" علیه خاک آمریکا در حال حاضر نیست.

همچنین بر طبق بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، بلینکند و جوزپ بورل به ابراز نگرانی از بابت تداوم تقویت مواضع نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز شرقی اوکراین پرداختند.

در این بیانیه مطبوعاتی بیان شد که بورل و بلینکن "درباره تحولات اخیر در اوکراین به بحث پرداخته و به ابراز نگرانی عمیقشان در خصوص روند گسترده تقویت مواضع نیروهای ارتش روسیه در مرزهای اوکراین پرداختند."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن جوزپ بورل افغانستان اوكراين اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است