Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@12:46:46 GMT

بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۶۷۵

بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی _ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا به شدت رو به افزایش است، گفت: تخت‌های اختصاص یافته به بیماران بستری کاملا پر است و مرگ‌های رو به رشد ناشی از کرونا را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلی در تجهیزات پزشکی و داروها به وجود نیامده است، اظهار کرد: فعلا تنها مشکل در بودن تخت‌های بیمارستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی تاکید کرد: در حال حاضر بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند درگیری‌های گسترده ریوی دارند که این موضوع آنها را نیازمند بستری در بخش‌های ویژه می‌کند.

وی درباره علایم بیماری در ویروس جهش یافته کرونا، گفت: علائم بیماران در ابتلا به نوع جهش یافته مانند نوع کلاسیک است و تنها سرعت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد و نسبت به نوع ووهان ویروس، کودکان و جوانان بیشتر مبتلا می‌شوند. بروز علائم گوارشی هم در ابتلا به نوع جهش یافته اتفاق می‌افتد اما موضوع شایعی نیست.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: بهترین زمان مراجعه به پزشک بروز علائمی همچون تنگی نفس، فشار قفسه سینه، تب طولانی و احساس کمبود اکسیژن است.

وی افزود: تا زمانی که شرایط بیماری توسط مردم جدی گرفته نشود، این اوضاع سخت ادامه خواهد داشت. با عدم سفر رفتن، عدم حضور در مجامع و مهمانی‌ها، دورکاری شاغلان و... می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار بود.

این متخصص عفونی گفت: التماس می‌کنیم مردم با ما همراهی کنند که بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای همسایه، گفت: به احتمال زیاد ویروس‌های جهش یافته در کشور ما هم وجود دارد و ممکن است در کشور خودمان هم دچار جهش ژنتیکی شده باشد، اما این موضوع هنوز ثابت نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی ویروس کرونا بیماران کرونایی بیمارستان گسترش کرونا اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می‌دهد، افزود: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به SMA در صورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران، گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌گردند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می‌شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی صلاح خواهد بود.

کد خبر 6063616 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!