Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:12:55 GMT

سازمان ملل متحد نسبت به «سوریه شدن» میانمار هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۸۰۱

سازمان ملل متحد نسبت به «سوریه شدن» میانمار هشدار داد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به گسترش درگیری‌ها در میانمار و تبدیل شدن آن به کشوری مانند «سوریه» ابزار نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد در بیانیه خود نسبت به احتمال ارتکاب جنایت علیه بشریت در میانمار هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: «انعکاس واضحی از آنچه در سال ۲۰۱۱ در سوریه رخ داد به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وحشت وجود دارد که شرایط در میانمار به یک جنگ همه‌گیر تبدیل شود.» در ادامه این بیانیه از کشورها خواسته شده است تا «با درس گرفتن» از «اشتباهات مهلکی که در سوریه رخ داده» مانع تکرار چنین شرایطی در میانمار شوند.

از زمان کودتای ارتش میانمار و سرنگونی دولت قانونی روزانه هزاران نفر از مخالفان حکومت نظامیان به خیابان‌ها می‌آیند. بر اساس برآوردها تا کنون نزدیک به ۸۰۰ نفر از معترضان به دست نظامیان کشته شده‌اند.

باچله در بیانیه‌ خود خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۱ اعتراضات مسالمت آمیز مردمی با خشونت مفرط و غیر ضروری سرکوب شد. ادامه فشار بی‌رحمانه و مستمر دولت علیه مردم خود موجب مسلح شدن برخی افراد شده و کشور را وارد یک چرخه سراسری خشونت می‌کند.

باچله گفت: جنگ داخلی سوریه طی ۱۰ سال گذشته تبعات سنگینی برای میلیون‌ها غیرنظامی برجای گذاشت. هم اکنون ۳۰۸۰ معترض در میانمار بازداشت شده و گزارش‌ها حاکی است که ۲۳ نفر در پی محاکمه‌های مخفیانه اعدام شده‌اند.

وی همچنین ضرورت لحاظ تدابیر فوری و قاطعانه برای توقف کشتار مردم میانمار توسط رهبری نظامی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بانک شهر درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس

بانک شهر در توضیحاتی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس توضیحاتی کرد.

طرفداری | با برگزاری جلسه کارگروه تأیید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی‌سازی برای بررسی صلاحیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی‌سازی رسماً صلاحیت فنی و مهندسی خریداران این دو باشگاه تأیید شد.

برهمین اساس 6 بانک شهر، تجارت، ملت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین به‌عنوان خریداران باشگاه پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های زیرنظر این هلدینگ به‌عنوان خریداران باشگاه استقلال مدارک خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند.

قرار است مزایده سرخابی‌ها روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود و سهام 85درصدی این دو باشگاه به خریداران واگذار شود.

بانک شهر در اطلاعیه ای به بیان توضیحاتی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس پرداخت و اعلام کرد:

این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداری‌ها به عنوان سهام دار باشگاه استفاده نماید.

در این اطلاعیه آمده است: " پیرو تصمیمات دولت محترم جهت حل مشکلات باشگاه صدرالاشاره و مذاکرات و رهنمودهای وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی و شورای محترم پول و اعتبار و بانک مرکزی ج.ا.ا و همچنین تأکیدات معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص واگذاری سهام باشگاه فوق الذکر به بانکها جلسه ای در تاریخ 1403.01.21 توسط شورای پول و اعتبار تشکیل و مصوب شد کنسرسیومی متشکل از بانک‌های غیر دولتی در چارچوب شرایط اعلامی با هدف کمک به باشگاه مذکور تشکیل تا به خرید سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و سرمایه گذاری در آن اقدام گردد که این کنسرسیوم متشکل از این بانک و سایر بانکهای غیر دولتی می باشد.

شایان ذکر است این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداریها به عنوان سهامدار باشگاه استفاده نماید.

بدیهی است کمافی السابق در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیت مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار افشاء می شود."

از دست ندهید ????????????????????????

رابعه اسکویی: طارمی کتاب‌خوان است و به او کتاب معرفی کردم پیولی از سرمربیگری میلان اخراج می‌شود پدیده نوجوان بارسا پیش‌بینی کرد: با این نتیجه رئال مادرید را می‌بریم! یک نظر قابل تامل؛ آرسنال در حال تبدیل شدن به تاتنهام است! قائدی از همسرش طلاق گرفت؛ ملک و املاک به نام ستاره ایرانی نبود

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • بیانیه بانک شهر درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد