Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل و در بازدید از بیمارستان امام خیمنی(ره) اردبیل در مصاحبه با ایرنا گفت: از اواخر بهار با ورود واکسن‌های تولید داخل به چرخه درمان، شرایط بهتری برای پیشگیری از ابتلای مردم علیه کرونا فراهم می شود و تا آن زمان باید شیوع کرونا در جامعه مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: البته واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌های خارجی از چند ماه قبل به شکل محدود و بیشتر برای کادر درمان آغاز شده و به زودی همه کادر درمان کشور علیه بیماری کووید.۱۹ واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل آرامش در میان کادر درمان مرتبط با کرونا را انجام واکسیناسیون این افراد و ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن سرعت و آمار شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: در بازدید و مذاکره حضوری با تعدادز از بیماران و نیز در آنالیز کارشناسی انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشخص شد که اغلب مبتلایان در این استان در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، عروسی‌ها، مراسم ترحیم و تجمعات به کووید.۱۹ مبتلا شده‌اند.

دکتر جان بابایی با اشاره به بالا بودن ابتلای خانوادگی این موج از کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: حضور در میهمانی‌ها و انتقال ویروس توسط میهمانانی که از استان‌های دیگر آمده‌اند، بیشترین علت بالاتر رفتن آمار شیوع در این استان بوده است.

وی از مردم خواست تا برگزاری هر گونه میهمانی و دورهمی را در این ایام متوقف کرده و این سیکل شیوع را با محدود کردن روابط و حضور در دورهمی‌ها و میهمانی ها بشکنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تقدیر از اقدام مناسب ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل در مدیریت مناسب کسب و کار و فعالیت بازار در این استان گفت: فضای کسب و کار در این استان به نحوی مدیریت شده که آسیب کمتری به مردم و کسبه وارد شود.

وی قاطبه مبتلایان این موج از کرونا در استان اردبیل را افراد مسن عنوان کرد و افزود: خود این مبتلایان و نزدیکان آنها به شرایط سنی این افراد کم توجه بوده‌اند و بیشتر این افراد به احتمال زیاد توسط میهمانان آلوده مبتلا شده‌اند.

دکتر جان بابایی فعالیت و خدمات کارکنان بخش درمان مرتبط با کرونا در استان اردبیل را رضایت بخش و مطلوب خواند و اضافه کرد: در این استان ظرفیت خوبی برای پذیرش و درمان مبتلایان کرونا ایجاد شده و کارکنان مرتبط درمان نیز با تمام وجود تلاش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت حاد شیوع کرونا در چهار شهرستان اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در این موج از شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل گفت: در کمتر از ۲ هفته، با سه برابر شدن آمار مبتلایان، تعداد بستری‌ها در استان اردبیل به ۵۸۰ نفر رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۲.۵ برابر کردن تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بستری مبتلایان به کرونا را اقدامی قابل تحسین خواند و اظهار کرد: همه اقدامات پیشگیرانه توسط مردم برای مهار این بیماری باید با حساسیت بیشتر دنبال و اجرا شود.

برچسب‌ها کرونا قاسم جان بابایی استان اردبیل واکسیناسیون واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قاسم جان بابایی استان اردبیل کرونا قاسم جان بابایی استان اردبیل واکسیناسیون واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور کرونا در استان اردبیل درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بهروز رحیمی در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های بهداشت و درمان در سطح کشور و آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این مدت 3 هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب 26 هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت افزود: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و تصریح کرد:‌ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعدا متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد