Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:10:43 GMT

حادثه نطنز بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در دیپلماسی است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۹۱۷

حادثه نطنز بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در دیپلماسی است

اسماعیل گرامی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده بودند که اجازه پیشرفت در رفع تحریم‌های ظالمانه را نخواهند داد و این اظهارنظرها نشان می دهد که آنها در مواضع ضعف قرار دارند.

 نماینده مردم بجنورد در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه نطنز در حالی رخ داد که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای بودند، افزود: این حمله خرابکارانه با هدف توقف و به عقب برگرداندن این مذاکرات است و سعی دارند تا تنش ها در خاورمیانه را تشدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد این اقدام تروریستی هرچند حواشی ایجاد می‌کند که تیم مذاکره کننده را تحت فشار قرار دهد، اما اراده دولتمردان و مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران آنقدر قوی است که تحت تاثیر چنین حوادثی دست از مذاکرات نمی‌کشند.

وی دلیل دیگر عملیات تروریستی نطنز را نتیجه موفقیت های برجامی دولت روحانی عنوان کرد و افزود: دولت روحانی یک یک مشکل بزرگ بین المللی را با دیپلماسی موفق در پای میز مذاکره حل کرد و موفقیت هایی را در برجام بدست آورد که هیچ وقت از بین نمی رود و غیرقابل تخریب است.

این فعال سیاسی ادامه داد: گشایشی هایی که در برجام برای کشور ایجاد شد موجب دل‌نگرانی دشمنان شده است و آنها را در موضع ضعف و سردرگمی قرار داده است بنابراین سعی دارند تا به نوعی در این مواقع حساس به سیاست های کشور ما ضربه وارد کنند.

وی اظهار داشت: قرار داشتن کشور در تنگنا و سختی برای اینها منافعی دارد و هرگونه حرکت در جهت بهبود شرایط را زنگ خطری برای خود می‌دانند و بلافاصله در صدد بر می‌آیند که سنگ اندازی کنند.

گرامی مقدم بیان کرد: معتقدم در حوزه سیاسی هر حاکمیت و جریانی سیاسی که مخالف خود را سرکوب کند و سعی در حذف رقیب داشته باشد در موضع ضعف قرار دارد و چاره ای جز مخالفت و سرکوب ندارد.

وی ادامه داد: مردم فهیم ایران در گذشته تصمیم خود را گرفته اند و با این حرکات فریب توطئه دشمنان را نمی خورند و مغلوب این حرکات خرابکارانه نمی شوند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بامداد شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داده و  علل حادثه در دست بررسی است.

وی افزود: این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: اقدام علیه مرکز غنی‌سازی نطنز نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای است.

رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه نیز با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

برچسب‌ها برجام انفجار تروریستی نطنز سیاست خارجی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام انفجار تروریستی نطنز برجام انفجار تروریستی نطنز سیاست خارجی جمهوری اسلامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران ناتمام تل‌آویو

  فارغ از آن، سخنان بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر منابع این رژیم بیانگر عمق این شکست سنگین برای تل‌آویو است. باید این حقیقت را مد نظر قرار داد که رژیم صهیونیستی اکنون در احاطه بحران‌های گوناگون قرار دارد. از یک سو بحران‌های میدانی و نظامی- امنیتی ناشی از شکست در جنگ غزه خود را عیان ساخته‌اند. نتانیاهو هم اکنون به بازیگری تبدیل شده که نماد شکست صهیونیست‌ها در یک جنگ نامتقارن است. نخست وزیر رژیم اشغالگر‌ در هفته‌های نخست نبرد، مدعی تسلط کامل بر میدان و نابودی حماس در مدت زمانی بسیار اندک بود اما اکنون نه فقط این اتفاق رخ نداده، بلکه بر تعداد تلفات صهیونیست‌ها در جنگ افزوده شده است. برخی منابع صهیونیستی می‌گویند تعداد نظامیان کشته شده، مجروح و مفقودشده در جنگ غزه به مراتب نسبت به آنچه ادعا می‌شود، بیشتر است. ضمن آن‌که شکست صهیونیست‌ها در اشغال غزه، اختلافات لجستیک را میان فرماندهان نظامی و امنیتی افزایش داده و حتی کابینه این رژیم را نیز دچار دودستگی کرده است. در اراضی اشغالی، همه منتقدان و حتی طرفداران کابینه نتانیاهو متفق‌القول هستند که قدرت پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی را نداشته‌اند و شکست تاریخی و سختی را در قبال آن پذیرفته‌اند. در واکنش به این شکست، صهیونیست‌ها حمله همه‌جانبه به نوار غزه را در دستور کار قرار داده و از اقداماتی مانند بمباران بیمارستان المعمدانی نیز فروگذار نکرده‌اند اما در ماورای این تحرکات وحشیانه و دیوانه‌وار، تل‌آویو شوک‌های دیگری را دریافت کرده که هر یک به تنهایی می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شود. یکی از این موارد، عملیات وعده صادق است که در جریان آن، جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمن صهیونیستی و حامیان آن کشاند.فراتر از آنچه ذکر شد، صهیونیست‌ها با تبعات اقتصادی ناشی از تسلط انصارا... بر دریای سرخ مواجه هستند و بسیاری از کشورها نیز در صادرات و واردات به اراضی اشغالی‌(‌با توجه به شرایط جاری در جنگ غزه‌) ناچار به تجدید‌نظر شده‌اند. زمانی که همه این وقایع را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، بیش ازپیش متوجه آسیب‌پذیری و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه می‌شویم. در این میان، آمریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به استمرار روند کنونی، نگران هستند زیرا این مسأله نه فقط منجر به سقوط کابینه نتانیاهو و شکست رسمی این رژیم در جنگ غزه می‌شود، بلکه حرکت کلی رژیم صهیونیستی به سوی زوال و فروپاشی را تسریع می‌کند. قطعا آمریکا و دیگر بازیگرانی که وقیحانه از جنایات تل‌آویو در غزه حمایت می‌کنند، هنوز متوجه عمق فاجعه‌ای که در انتظار رژیم صهیونیستی و آنهاست، نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود