Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:46:45 GMT

۴۹ مسافر در مرزهای کشور قرنطینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۹۸۶

۴۹ مسافر در مرزهای کشور قرنطینه شدند

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفت: در ۴۶ روز گذشته هفت هزار و ۸۸۷ نفر تست «پی سی آر» برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۴۹ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

محمدحسن قوسیان مقدم  با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا روز بیستم و پنجم فروردین ماه امسال، افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و ۴۳۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در ۴۶ روز گذشته هفت هزار و ۸۸۷ نفر تست «پی سی آر» برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۴۹ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از انجام ۲۵ هزار و ۹۱۷ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۲۸ مرز رسمی کشور (۱۶ مرز زمینی، ۱۰ مرز هوایی و دو مرز دریایی) خبر داد و گفت: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

قوسیان مقدم ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا از ابتدای شیوع (اسفند ۹۸) تاکنون حدود ۱۳۲ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۸۶۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است که بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش این ویروس نیز در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

ویروس جهش یافته کرونا اوایل بهمن سال گذشته در انگلیس مشاهده شد و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ بهمن ماه از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران خبر داد.

وی همچنین ۲۵ بهمن سال گذشته با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است، گفت: ‌روزهای سختی در انتظار ما بوده و باید خود را آماده کنیم.

با وجود افت محسوس تلفات کرونا در پی رعایت پروتکل های بهداشتی پیش از آغاز سال جدید، اما سفرهای نوروزی که برخلاف توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا صورت پذیرفت، بار دیگر وضعیت کشور را به شرایط قرمز کرونایی بازگرداند و از اوایل هفته دوم فروردین تلفات کرونا سه رقمی شد.

از ابتدای شیوع کرونا در ایران(اسفند ۹۸) تا کنون ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد