Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:11:39 GMT

تصادفات رانندگی منجر به وفت در خلخال کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۰۶۱

تصادفات رانندگی منجر به وفت در خلخال کاهش یافت

سرهنگ نجات حمزه روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: در حالی که آمار جان باختگان حوادث رانندگی سال 99 خلخال چهار نفر نسبت به فوتی‌های سال 98 کاهش داشته ولی با این حال به هدف گذاری 12 درصدی کاهش  آمار حوادث رانندگی کشوری دست نیافته‌ایم .

وی با اشاره به تاثیر دو عامل مهم در وقوع حوادث رانندگی خونین جاده‌ای اظهار کرد: بیشترین آمار حوادث رانندگی و بیشترین جانباختگان جاده‌های  خلخال مربوط به راه‌های فرعی و روستایی فاقد ایمنی لازم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حمزه  با تاکید بر اینکه نصب علایم راهنمایی و رانندگی کافی در راه‌های اصلی ،فرعی و بین روستایی جنوب استان اردبیل از عوامل مهم بازدارندگی از وقوع حوادث خونین رانندگی در راه‌های ارتباطی این منطقه است، خواستار توجه مسئولان برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری شد.

وی گفت: بیشتر راه‌های ارتباطی منطقه جنوب استان با مشخصات فنی راه فرعی ،کم‌عرض ، فاقد ایمنی لازم ، دارای پیچ‌های و قوس‌های تند و همچنین دارای نقاط حادثه‌خیز فراوان بوده و با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروهای بومی و غیربومی در راه‌ها متناسب با افزایش ترافیک نیست.

وی گفت: هر چند خطای انسانی در برخی از حوادث رانندگی غیر قابل کتمان است ولی بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت و یا جرحی در راه‌های این منطقه ناشی از پایین بودن ایمنی راه‌ها از جمله وجود پرتگاه‌های خطرساز در کنار جاده و راه‌های فاقد حفاظ ، گاردریل علایم ایمنی بازدارنده ، پیچ‌های خطرناک و عرض کم راه های ارتباطی بین‌شهری و روستایی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک در جاده‌های اصلی و پرترافیک خلخال بیان کرد: این امر موجب کاهش حوادث رانندگی مرگبار و منجر به فوت رانندگان و سرنشینان خودرهای عبوری از راه‌های ارتباطی منطقه و ناشی از سرعت غیرمجاز خواهد شد.

اوی افزود: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در شهرستان خلخال وتعدد راه های ورودی به این شهرستان از استانهای همسایه گیلان ،زنجان و آذربایجان شرقی، پلیس راه اعمال محدویت‌ها را در راه‌های منطقه بدون هرگونه اغماض و چشم پوشی  اجرا خواهد کرد .

وی همچنین بیان کرد: براساس ارزیابی دوربین‌های هوشمند ترافیکی، جاده ارتباطی اردبیل به سرچم رتبه دوم تردد این استان را پس از راه ارتباطی اردبیل به آستارا در طول ایام تعطیلات نوروز امسال به خود اختصاص داد .

حمزه  گفت: بر خلاف ایام تعطیلات نوروز سال گذشته که جاده‌های جنوب استان اردبیل و خلخال خلوت بود امسال با اوج ترافیک و حضور گردشگران در راه‌های عبوری از این شهرستان از جمله راه اردبیل به سرچم و همچنین راه خلخال به اسالم مواجه شدیم.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.


 

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا خلخال استان اردبیل پلیس راهور ناجا خلخال استان اردبیل اخبار کنکور حوادث رانندگی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو سواری در محور نیشابور به سبزوار منجر به فوت ۲ نفر شد

به گزارش قدس خراسان، سید حمید حسینی اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت ۸:۳۰ امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های یک و ۹ شهری به محل حادثه اعزام شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: تعداد مصدومان این حادثه وحشتناک چهار نفر بود که با کمال تاسف ۲ نفر از آنان قبل از رسیدن اورژانس جان باختند.

وی گفت: سایر مصدومان این حادثه پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شدند.

حسینی نسبت به رعایت هرچه بیشتر توصیه‌های ایمنی نظیر رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی برای پیشگیری از حوادث ترافیکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش جریمه‌ها کاهش تخلفات رانندگی را به دنبال دارد
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • واژگونی خودرو سواری در محور نیشابور به سبزوار منجر به فوت ۲ نفر شد
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • تلفات جاده‌ای در استان بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت