Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان شروع ماه رمضان و روزه‌داری را گرامی داشتند و عبادت کردند.

به گزارش عصرایران، مسلمانان جهان دومین ماه رمضان خود را در دوران شیوع کرونا و با وجود محدودیت‌های کووید-19 برگزار می‌کنند.

در این تصاویر جشن و گرامی داشت مسلمانان جهان برای شروع ماه رمضان یا عبادت آنها در اولین روز این ماه را می‌بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک مسلمان در حال رصد هلال روز اول ماه رمضان در "پالم‌بانگ" پایتخت استان سوماترای جنوبی در اندونزی/ عکس: SHUTTERSTOCK

رمضان نهمین ماه از تقویم قمری اسلامی است.

 

مردان مسلمان فاصله اجتماعی در نماز ماه رمضان را در استان "جاوه مرکزی" اندونزی حفظ کرده‌اند/ عکس: آنتارو فوتو- رویترز

 

زنان ماسکدار مسلمان در اولین روز ماه رمضان در "کوالالامپور" مالزی نماز می‌خوانند/ عکس: REUTERS

 

چند نفر در حال نصب فانوس بزرگ در شهر "غزه". این فانوس یکی از نمادهای شروع رمضان است و استفاده از آن بیش از 800 سال در این شهر قدمت دارد/ عکس: SHUTTERSTOCK

 

کارگران در حال نصب فانوس‌های سنتی مخصوص رمضان در شهر نجف عراق/ عکس: REUTERS

 

مردان مسلمان در حال رصد هلال اول ماه رمضان با دوربین‌های قوی در شهر نجف عراق/ عکس: REUTERS

 

یک کارشناس نجوم فلسطینی با تلسکوپ در حال رصد هلال اول ماه رمضان در شهر "الخلیل- حبرون" سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن/ عکس: رویترز

 

اندونزیایی‌ها در آئین سنتی "پادوسان" در ساحل "جوگجاکارتا" (Yogyakarta) به آب می‌زند. "پادوسان" پیش از ماه رمضان و به منظور پاک و خالص شدن برای رمضان انجام می‌گیرد/ عکس: GETTY IMAGES

برخی از سنت‌های آئینی جوامع مسلمانان جهان برای شروع ماه رمضان به دلیل شیوع ویروس کرونا محدود یا لغو شده است. برخی از مسلمانان نیز تلاش دارند با حفظ فاصله اجتماعی یا زدن ماسک مراسم نماز و دعا را برگزار کنند.

 

حفظ فاصله اجتماعی مردان مسلمان در مسجدی در استان "جاوه غربی" اندونزی در آستانه ماه رمضان/ عکس: Antara Foto- رویترز

 

نماز با حفظ فاصله اجتماعی در آستانه ماه رمضان در استان "کالیمانتان مرکزی" اندونزی/ عکس: Antara Foto via REUTERS

 

زنان با ماسک در حال خواندن نماز روز اول رمضان در مسجد "استقلال" جاکاتارتا در اندونزی/ عکس: رویترز

 

یک نفر در "پیشاور" پاکستان و برای اولین روز ماه رمضان مسجد را برای مهار ویروس کرونا ضد عفونی می‌کند/ عکس: REUTERS

بی بی سی در این باره نوشت: در بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌هایی مانند استفاده از ماسک در حین عبادت ماه رمضان وضع شده است اما مسلمانان بریتانیا به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی می‌توانند در قالب اجتماعات 6 نفره در فضای آزاد و دور هم افطار کنند. 

مقامات امارات متحده عربی در توییتی از روزه‌داران خواستند تا از اجتماعات عصرگاهی، افطارهای خانوادگی و دوستانه و توزیع و تبادل مواد غذایی بین خانه و خانواده‌ها خودداری کنند.

 

گروهی از مسلمانان در حال نماز و عبادت عصرگاهی در ماه رمضان در مسجد  "الازهر" در شهر قاهره مصر/ عکس: رویترز

 

مردم در حال خوردن افطار در محوطه مسجد "سلطان احمد" معروف به مسجد آبی در استانبول ترکیه/ عکس: رویترز

 

دو نوجوان در حال حفظ کردن آیات قرآن در روز اول رمضان در مسجد " Banda Aceh" اندونزی/ عکس: EPA

 در بنگلادش و همزمان با آغاز ماه رمضان، دولت محدودیت‌های شدید کرونایی را به مدت یک هفته اجرایی می‌کند. این محدودیت‌ها از 14 آوریل (25 فروردین) آغاز می‌شوند.  به همین دلیل بسیاری از مردم برای خرید مواد غذایی لازم در ماه رمضان به بازارهای میوه و سبزیجات رفته‌اند. 

مردم یک روز قبل از شروع تعطیلات یک هفته‌ای کرونایی و برای آمادگی در ماه رمضان به بازار سبزیجات شهر "باریسال" بنگلادش هجوم آوردند/ عکس:  COPYRIGHTSHUTTERSTOCK

 

 بسیاری از جشن خیابانی شروع رمضان در شهر شمالی موصل عراق لذت می‌برند/ عکس: GETTY IMAGES

 

گروهی از مسلمانان در انتظار شنیدن اخبار یا دیدن هلال اول ماه رمضان در "کیپ تاون" آفریقای جنوبی دور هم جمع شده‌اند/ عکس: رویترز

 

کودکان شهر موصل در برابر دیوارنگاره‌ها و هنرهای خیابانی ژست گرفته و در جشن خیابانی گرامیداشت شروع رمضان شرکت کرده‌اند/ عکس: رویترز

 

مردم در حال عبادت در مسجد " Banda Aceh" در استان "آچه" اندونزی/ عکس: رویترز

 

حفظ فاصله اجتماعی مسلمانان در نماز در مسجد "سلطان" سنگاپور/ عکس: رویترز

 

یک مرد در حال حمل شیرینی‌‌های محبوب ماه رمضان در شهر دمشق سوریه/ عکس: رویترز

 

زنان در حال سلفی گرفتن با نقش هلال ماه رمضان روی دیوار شهر نجف عراق/ عکس: رویترز

بیشتر بخوانید: تبریک روحانی به سران کشورهای اسلامی بمناسبت حلول ماه رمضان فتاوای جدید آیت الله سیستانی درباره روزه‌ ماه رمضان با شیوع کرونا برخی کشورها سه شنبه را اول ماه رمضان اعلام کردند لینک کوتاه: asriran.com/003Gih

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حفظ فاصله اجتماعی اول ماه رمضان رمضان در شهر ماه رمضان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری پویش «تهران دوست داشتنی در پایتخت»، برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را در نوروز و ماه رمضان امسال تشریح کرد که چکیده آن را در زیر می‌خوانید:

*پویش روزه اولی ها سال دوم خود را پشت سر گذاشت. سال قبل ۳۰هزار نفر در این پویش شرکت کردند و امسال در سطح مناطق و ورزشگاه آزادی این پویش برگزار شد.

*۵میلیون افطاری ساده با همکاری هیئت‌ها، مساجد و مدارس داده شد، پویش مهربانی نیز در همین روزها برنامه ریزی و اجرا شد.

*همچنین جشن نوروز از میدان هفت تیر آغاز و به بوستان لاله ختم می‌شد، امسال کارناوال‌ها و تعداد هنرمندان با افزایش همراه بود. یکی از توفیقات این دوره مدیریت شهری این بود که یک گام در حوزه الگوسازی نشاط آفرینی جلوتر رفتیم. امروز به همت هنرمندان و ایده پردازان به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده ایم و مخاطب آن خانواده است. به طوری که دو سال است که جشن هایی همچون جشن غدیر، امام رضایی ها و امام حسنی ها را برگزار و فضای شادی خانوادگی را تجربه می کنیم.

* نشان دادیم با ظرفیت های ملی و مذهبی خود توان الگوسازی در جشن و شادی را داریم. «شهر شهدا» نیز برنامه دیگری بود که همزمان با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران برگزار شد که سعی بر این داشت تا هویت انقلابی تهران را به نمایش بگذارد. به طوری که به مدت دو ماه همکاران ما در فرهنگسرای خاوران مستقر شدند و برنامه ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

*همچنین جشنواره بهار قرآن نیز در برج میلاد برگزار شد،سازمان بهشت زهرا (س) هم در این ایام مشغول خدمات رسانی به شهروندان بود. در مجموع جشنواره های متنوعی در مدت اخیر برگزار شد تا فضایی برای خانواده‌ها با سلایق مختلف فراهم شود که در این راستا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از برنامه شهر رمضان استقبال کردند. بزرگترین مراسم احیا در مشهد مقدس و پس از آن بهشت زهرا(س) تهران است که امسال بیش از ۵۰۰ هزار شهروند در این فضا شب های قدر را پشت سرگذاشتند. تدارک ویژه ای دیده شد تا از شهروندان استقبال خوبی صورت بگیرد.

* در کنار این برنامه‌ها، اراضی عباس آباد مراسم افطاری ساده در پل طبیعت برگزار شد، جشنواره های متنوعی در این فضا پیش بینی شد که بیش از ۲ میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند.

* یکی از اتفاقات خوب امسال در بازنمایی و تولیدات هوش مصنوعی در نمایشگاه قرآن در بوستان لاله، تصویر مبارزه با استکبار توسط نوجوانان تولید شد و سعی بر این بود که از ابزار هوشمند استفاده شود. بیش از ۳۵ هزار نفر در این رویداد مشارکت کردند. ۲۴۴ هزار نفر نیز در پویش قرآنی شرکت کردند و ۱۹ هزار محفل قرآنی در سطح شهر برگزار شد.

* با وجود اینکه تلاش دشمن برای اینکه تقارن روز ۱۳ فروردین و شهادت حضرت علی (ع) را به چالشی تبدیل کنند، هیچ اتفاقی در سطح شهر نیفتاد، مردم نشان دادند که با دشمن همراهی نمی کنند و اقامه عزای روز شهادت حضرت علی (ع) انجام شد.

* «افطارخونه» پدیده ای جدید بود که با همکاری جبهه انقلاب در بلوار کشاورز و بوستان لاله فضایی متفاوت را رقم زد و موکب ها در این راستا پای کار آمدند. همچنین جشن امام حسنی‌ها و رونمایی از کیک ۲ تنی برگزار شد.

* برگزاری پویش لشکر قدس در روز قدس را داشتیم که باید بگویم میزان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال‌های قبل با ۴۰ درصد رشد روبه رو بود.یکی از ایرادات این بود که پس از برگزاری نماز عید فطر جشنی برگزار نمی شد، گفت: به پیش بینی ستاد نماز جمعه، ۴۰۰ موکب مردمی و مساجد و هیئت ها پای کار آمدند و موکب های ورزشی، فرهنگی و مشاوره در محل اقامه نماز مستقر شدند تا جشن روز عید فطر در این راستا برگزار شود.

*۳۰ هزار نوجوان در اردوی پیش از برگزاری نماز عید فطر در مساجد شرکت کردند. مجموع اقدامات شهروندی از جمله تولید موشن و پوستر با محتوای دینی و فرهنگی و همچنین تولید عروسک ها و شکل گیری باغ عروسک ها در سطح شهر در این ایام صورت گرفت.

کد خبر 846614 برچسب‌ها شهردارى تهران تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد