Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال با دستگاه‌های غربالگری انجام شد.

او گفت : از این تعداد، یک هزار و ۵۵ کودک مشکوک، برای تشخیص وضعیت بینایی به اپتومتریست ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: پس از ارجاع به اپتومتریست تعداد ۵۶۷ کودک دارای اختلال بینایی بودند که ۷۰ کودک آمبلیوپ، ۴۹۱ کودک دارای مشکلات عیوب انکساری و ۶ کودک دارای مشکل استرابیسم تشخیص داده شدند.

او افزود: چنانچه تنبلی چشم در زمان مناسب که همان سن زیر ۶ سال است تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

محمدی گفت: به همه کودکانی که پس از انجام معاینات مجبور به خرید عینک یا انجام عمل جراحی شدند کمک هزینه خرید عینک و کمک هزینه جراحی پرداخت شد.

محمدی از خانواده‌ها درخواست کرد با آغاز برنامه غربالگری بینایی در اسرع وقت، همراه کودکان ۳ تا ۶ سال خود برای بینایی سنجی به پایگاه‌های فعال بهزیستی در مناطق مختلف استان مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مددجویان بهزیستی بینایی سنجی غربالگری بینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمپین بشردوستانه «بچه‌های رمضان» برای اولین بار چهار سال پیش توسط زاویر خان، 10 ساله از شرق لندن راه‌اندازی شد.
 
خان که «بچه رمضان» نام دارد، کمپین خود را در ماه رمضان ۲۰۲۱ برای جمع‌آوری 5 هزار پوند برای بسته‌های غذایی بریتانیا آغاز کرد.
 
سال 2022 با کمک چند کودک 10 هزار پوند  و سال گذشته از طریق همکاری با یک گروه 15 نفره آشپزی، بیش از 42 هزار پوند جمع‌آوری کرد. امسال نیز این کمپین شامل 23 کودک بود.
 
مادرش، تحریم نور گفت: «این فقط یک ابتکار مردمی بود که از آشپزخانه من شروع شد. از آن زمان تاکنون، ما کمپین بچه‌های رمضان را هر سال انجام می‌دهیم و هر سال این تیم با جذب چند کودک دیگر بزرگتر می‌شود.»
 
امسال کودکان 4 تا 13 ساله در چهار رستوران شام خوردند و تجربیات آشپزی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. آنها از طریق پیوند اهدای آنلاین از اهداکنندگان درخواست حمایت مالی کردند.
 
نور گفت: «آنها در آشپزخانه‌های خودشان آشپزی و ویدیوهایی را برای ما ارسال می‌کردند تا برای ترویج مفهوم بچه‌های رمضان بارگذاری کنیم. اما در عین حال از طریق پیوندهای خودشان نیز کمک مالی جمع‌آوری می‌کردند.»
 
وی افزود: «ما تصمیم گرفتیم به همه بچه‌هایی که در این کمپین شرکت کردند، یک بسته بچه‌های رمضانی شامل برخی منابع اسلامی بدهیم.»
 
خان افزود: «احساس می‌کنم با پیشرفت کمپین بچه‌های رمضان باید بچه‌های بیشتری را از سراسر انگلیس به این کار جذب کنیم، در خانه‌هایشان غذا بپزند و رویدادهای بسیار بزرگ‌تری برگزار کنند تا بر کودکان تاثیر بگذارند.»
 
خان تنها جوان مسلمانی نیست که برای حمایت از نیازمندان تلاش کرده است. در سال 2022، پریا هوک، یک دختر مسلمان 6 ساله، با طراحی و فروش تی شرت در مدرسه خود، 550 پوند برای امدادرسانی به سیل زدگان در بنگلادش جمع‌آوری کرد.
 

دیگر خبرها

  • چگونگی رفتار با کودک ۳ تا ۴ ساله
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو/ یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۰ تن زخمی شد
  • چگونگی رفتار با کودک 3 تا 4 ساله
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • پناه بردن کودک گمشده سه ساله در اهواز به ماموران آتش‌نشانی
  • لحظه نجات کودک ایرانی ۲ ساله در حالی که یخ زده بود | تصاویر
  • ببینید| لحظه نجات کودک ۲ ساله در حالی که یخ زده بود
  • ۶ هزار و ۸۱۷ کودک ۳ الی ۶ ساله طی سال ۱۴۰۲ در دماوند معاینه شدند
  •  بررسی پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی استان کرمانشاه